God Jul!
Moderator: Moderatorgruppen
God Jul!
Till er alla. Utan krumbukter. Jag önskar alla verkligen någon slags julefrid, om det så bara är att få sitta framför ett levande ljus. Ingen dag på året ger mig mer ångest än vissa bitar av julafton, men jag tänker inte låta det förstöra stunderna av det fint juliga. Så god jul på er, från hjärtat!
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
4 november 2017
- freddemalte
God Jul!
Tack! Detsamma!
"Jag drömde att jag var, vaknade och var den jag drömde."
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
För mig är filosofi i princip likställt med ifrågasättandet av det vardagliga (common-sense) med det rationella tänkandet (analys och abstraktion), känsla och språket som huvudsakliga verktyg i en spännande samklang med fantasin drivet av en enorm nyfikenhet på världen vanligast manifesterad i en undran över hur andra människor upplever sin tillvaro, tänker och känner.
God Jul!
God Jul till alla! 
"I would not know what the spirit of a philosopher might wish more to be than a good dancer." - Fredrich Nietzsche
God Jul!
Jag hörde hur släden bromsade in. Renarna frustade, andedräkten stod som en sky kring dem i den klara nattluften. Det var tre litet lustiga mager, Caspar, Melchior och Balthasar som hade med sig tre säckar, fyllda med dyrbara gåvor. Stjärnorna glimrade, GPS-satelliterna hade för dem rätt.

Moderator
God Jul!
God Jul på er!
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
4 november 2017
4 november 2017
God Jul!
Detsamma.
Själv firar jag med den viskande squashen för att sova bättre strax.
och

Själv firar jag med den viskande squashen för att sova bättre strax.
och

God Jul!
lynx skrev:Kontemplera över bilden jag sände dig, algot. Den är ju hur talande som helst, ju!
Metafoto.
Algotezza aka Algotezza
God Jul!
lynx skrev:Japp, och det är så fint att du ser det
Som en bild av Escher...
Algotezza aka Algotezza
Återgå till "Tankar och känslor"