y0!

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

gr0gg0
Inlägg: 15
Blev medlem: 15 jan 2005 05:37

y0!

Inläggav gr0gg0 » 19 okt 2006 07:17

Tjena allihopa!
gr0gg0 var namnet! Vet jag inte vad jag snackar om så måste ni ställa mig till rätta med motbevis. Jag ber er. Snälla.

Vet inte när jag blev registrerad här.. testade bara att logga in o vips.. se där. Minnet måste försvunnit en såndär flummig kväll.. ni vet vad jag snackar om. Inte direkt något som boostar minnet.  :wink:
Är en snubbe som inte har någon utbildning inom någon naturvetenskap, men anser mig som kunnig. Och om man inte kan det, är det bara att lära sig det. Finns hur mycket information som helst på nätet.
Gillar att filosofera om hur alltet fungerar.. vilket är ganska mycket.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

y0!

Inläggav Pilatus » 03 jan 2015 22:59

gr0gg0 skrev:Gillar att filosofera om hur alltet fungerar.. vilket är ganska mycket.

Ja visst vore det kul att veta, men hur meningsfullt är det att "filosofera" om hur alltet fungerar? Och vad skall vi göra med svaret? Finns det någon fundamental princip som allt kan reduceras till?
Moderator

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18487
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

y0!

Inläggav Algotezza » 04 jan 2015 15:43

Pilatus skrev:
gr0gg0 skrev:Gillar att filosofera om hur alltet fungerar.. vilket är ganska mycket.

Ja visst vore det kul att veta, men hur meningsfullt är det att "filosofera" om hur alltet fungerar? Och vad skall vi göra med svaret? Finns det någon fundamental princip som allt kan reduceras till?


Hunger- mättnad även på det mentala planet...
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

y0!

Inläggav Pilatus » 04 jan 2015 16:51

Algotezza skrev:
Pilatus skrev:Ja visst vore det kul att veta, men hur meningsfullt är det att "filosofera" om hur alltet fungerar? Och vad skall vi göra med svaret? Finns det någon fundamental princip som allt kan reduceras till?

Hunger- mättnad även på det mentala planet...

En viss glupskhet kanske. Finns det speciella dietister som kan lära oss behärska mental hunger? Mental övervikt efter intagande av skräplitteratur och allsköns bråte är lika oklädsamt som BMI >25 och däröver.
Moderator

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18487
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

y0!

Inläggav Algotezza » 04 jan 2015 17:00

Pilatus skrev:
Algotezza skrev:
Pilatus skrev:Ja visst vore det kul att veta, men hur meningsfullt är det att "filosofera" om hur alltet fungerar? Och vad skall vi göra med svaret? Finns det någon fundamental princip som allt kan reduceras till?

Hunger- mättnad även på det mentala planet...

En viss glupskhet kanske. Finns det speciella dietister som kan lära oss behärska mental hunger? Mental övervikt efter intagande av skräplitteratur och allsköns bråte är lika oklädsamt som BMI >25 och däröver.


Av tv-program att döma matas vi ständigt med sådant som ska väcka känslor, nyheter, underhållning. Få i medievärlden idag talar om vikten av förnuft. Ständigt spelas på känslor, även alltmer i politiken... Vi blir alltmer känslostinna och lättkränkta av denna emotionella, lättuggade och fiberfria diet när vi får allt mindre näring för förnuftet.
Göran Egevad egevad@gmail.com


Återgå till "Mötesplatsen"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 8 och 0 gäster