Vilken musik lyssnar ni på?

Konst, musik, litteratur, film, mat/gastronomi m.m. Estetik, konstens funktion/värde, konst-teori.

Moderator: Moderatorgruppen

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Anne » 16 apr 2018 17:06

Nja, jo, på sätt och vis :) Upplever det som lite tråkigt om alla klär sig likadant, även om jag är för skoluniform pga märkeshetsen. Jag hamnade på ett raveparty en gång lite oväntat. Då hade jag en marinblå klänning i typ Jackie Kennedy-stuk och mormors pärlhalsband :lol: Egentligent är jag inte så mycket för skinnkläder. Föredrar nog i så fall bruna skinnjackor på män, men det är väl inte så mycket country i dig :) ?

Det är ganska intressant med kläder. Jag har en killkompis som har samma storlek på jeans som mig. Vi brukar skoja om hur olika precis samma jeans ser ut på vem. Jag har fått flera av hans avlagda. Jag fick ett par oxblodsfärgade doktor martins-kängor en gång av någon annan som gjorde mig lite fnissig, men det var lite kul att ta på dem ibland bara för att jag skulle aldrig få för mig att köpa något sådant. Sjukskriven som jag är lufsar jag dock mest kring i en morgonrock.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Esther » 16 apr 2018 20:57

Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Esther » 16 apr 2018 20:59

Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Esther » 16 apr 2018 21:01

Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Esther » 16 apr 2018 21:04

Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Pilatus » 20 apr 2018 23:51

Men I Trust - Tailwhip

Moderator

David H
Moderator
Inlägg: 5202
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav David H » 23 apr 2018 14:19

David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav hakkapeliitta » 23 apr 2018 22:55

Anders skrev:
lynx skrev:Rockabillyklänningar är klädsamma på alla kvinnor.

Och bommullsblus och hästsvans ser inte dåligt ut på många. Men ännu mer: Svart skinnpaj, vit t-shirt och jeans ser klädsamt ut på i stort sett alla oavsett kön.

Håller med att tjejerna var vackrare förr!
Det kvinnliga är lockande.
Jag och mina polare hade en raggarperiod och köpte en Pontiac Parisienne, modell 1960. Men vi passade aldrig riktigt in i raggarstuket eftersom vi gillade mer Led Zeppelin än Elvis. sen några kompisar gillade finsk tango så det hela blev en konstig blandning.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Esther » 26 apr 2018 06:44

Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Esther » 26 apr 2018 06:46

Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7791
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Anders » 26 apr 2018 12:46

lynx skrev:... Föredrar nog i så fall bruna skinnjackor på män, men det är väl inte så mycket country i dig ...

Har med åren blivit fruktansvärt tråkig själv vad det gäller kläder. Jeans eller typ dressmanbrallor, nån neutralt färgad t-shirt. Eller så tjusigt som jobbet för dagen kräver. Och så lite som möjligt som jacka och liknande. Cyklar nästan alltid till allt, då blir det bara en tunn träningsoverallsjacka som andas.

Har nog aldrig låtit musiken styra min klädsel. På 80-talet var jag all in typ yuppie, lade då mer på kläder på ett halvår än jag gör på ett decennium nu. Skjorta, slips och kavaj på föreläsningarna, och permanentad under 6 års tid. Och det såg ju rätt ut med allt Simple Minds, Bryan Ferry och Depeche Mode som jag i och för sig lyssnade på, men det var mer åt andra hållet. Ja ja, det var på den tiden som man såg nåt ut, och nu har man ju sitt på det torra.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Esther » 26 apr 2018 15:49

Anders skrev:
lynx skrev:... Föredrar nog i så fall bruna skinnjackor på män, men det är väl inte så mycket country i dig ...

Har med åren blivit fruktansvärt tråkig själv vad det gäller kläder. Jeans eller typ dressmanbrallor, nån neutralt färgad t-shirt. Eller så tjusigt som jobbet för dagen kräver. Och så lite som möjligt som jacka och liknande. Cyklar nästan alltid till allt, då blir det bara en tunn träningsoverallsjacka som andas.

Har nog aldrig låtit musiken styra min klädsel. På 80-talet var jag all in typ yuppie, lade då mer på kläder på ett halvår än jag gör på ett decennium nu. Skjorta, slips och kavaj på föreläsningarna, och permanentad under 6 års tid. Och det såg ju rätt ut med allt Simple Minds, Bryan Ferry och Depeche Mode som jag i och för sig lyssnade på, men det var mer åt andra hållet. Ja ja, det var på den tiden som man såg nåt ut, och nu har man ju sitt på det torra.

:)... himmel .. jag ler från öra till öra... Hur såg man ut och ser ut... nu när det är allmän generalbikt kan jag väl säga att jag aldrig varit varken det ena eller andra via "dresskod" - utan eviga Lewis och Converse en och annan skinnpaj med en och annan klänning - helst lite för stora jackor och mockajackor och dufflar - kort eller uppsatt - sälla "prydligt" - sportat hela livet från början till idag, har inte lagt tid och kraft på det där. Men ofta nästintill alltid platta skor.
Tillhörde alltid grabbgäng från innerstan där jag bodde i tidiga 20 årsåldern i Vasastan. Grabbgäng som hade hållit ihop sedan de var små. Vi cyklade alla fast alla hade bil eller båge. Så - ständigt bekväma kläder... gärna lite vintage när det gällde klänningar.
Och lågskor... :)
Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Esther » 26 apr 2018 21:44

Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Esther » 26 apr 2018 21:47

Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vilken musik lyssnar ni på?

Inläggav Esther » 26 apr 2018 21:52


mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm-.......
Veritas vos liberabit


Återgå till "Kultur - konstarterna"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 34 och 0 gäster