Waggho skrev:Det är ju inte direkt så att du som abortmotståndare kommer ifrån problemet med att sätta en gräns för liv som är värt att skydda. Var sätter du gränsen, vid befruktningen? Du kan argumentera för att det "händer något speciellt" just då, men ett befruktat ägg är fortfarande bara en cell. Det är i princip en mikroskopisk fettbubbla med DNA och ett gäng organeller, inte förmer de hudceller du kliar av dig varje dag. Du består av många miljarder celler och en cell har ingen vilja, inget mål och inga känslor.
Ge mig din gräns och en bra motivering för att den ska ligga där du lägger den.
min gräns är efter befruktningen, då de två första /stamceller har uppkommit. (om du tror att stamceller är vanliga celler så rekommenderar jag att du läser mer på din biologi
detta är en svår fråga att förstå ("du förstår bara om du vill förstå" sa en vis man) det kanske inte är ett liv men det kommer att bli ett liv med säkerhet och med det betyder det att det är liv.
samma princip: Att kasta en omogen apelsin är som att kasta en mogen apelsin (en omogen aplesin kommer att bli en mogen apelsin)
detta inlägg är kanske lätt att missförstå. men jag ber att läsa noga innan ni lägger in ett "missförstånd svar"
/Guds tjänare