jag tycker att alla skall få välja det valet själva (om de vill leva eller inte!)
Du vet om att man inte kan bestämma över sin egen födsel, va?
Moderator: Moderatorgruppen
archaxe skrev:jag tycker att alla skall få välja det valet själva (om de vill leva eller inte!)
Du vet om att man inte kan bestämma över sin egen födsel, va?
archaxe skrev:Guds tjänare skrev:därför skall dem få leva. (dem flesta vill ju leva, eller?)
Ofödda foster vill ingenting, varken leva eller dö. Alltså har de inte heller någon talan i frågan, eftersom de inte har några intressen att ta hänsyn till.

Guds tjänare skrev:en bakterie kan inte bli en människa men det kan det där fostret, och chansen är stor att det blir till en människa (inte för att jag tycker att om chansen var mindre så skulle jag ändå tycka att det är fel med abort)
Det kanske inte är ett liv men det kommer att bli ett liv med säkerhet och med det betyder det att det är liv.
samma princip: Att kasta en omogen apelsin är som att kasta en mogen apelsin (en omogen aplesin kommer att bli en mogen apelsin)
det där fostret "som kan bli en människa" är inget att leka med,
För när du dödar ett foster, dödar du även en oskyldig människa.
Med det här så tror jag att diskussionen är över, Någon som kan svara på det här inlägget ?
lägg bara inlägg som kan argumentera emot det inlägg tack!
Det finns inget som säger med säkerhet att det kommer att bli ett liv.
tycker du att det är ok att döda ett 1 månaders bebis.[det där fostret "som kan bli en människa" är inget att leka med,
För när du dödar ett foster, dödar du även en oskyldig människa.
Jag anser att en abort är bättre än ett oönskat barn även om man lämnar bort det till ett barnhem (i de flesta fall, undantag finns så klart alltid).
Guds tjänare skrev:Det finns inget som säger med säkerhet att det kommer att bli ett liv.
Det har jag inte heller sagt, jag har sagt att chansen är stor att det blir en människa.
Det kanske inte är ett liv men det kommer att bli ett liv med säkerhet och med det betyder det att det är liv.
tycker du att det är ok att döda ett 1 månaders bebis.
(Nu var det så att mamman ångrade att hon hade fött barnet) var går gränsen ?? är det nån som kan svara på mig ?? det kanske du kan svara på ballistik.
Guds tjänare skrev:
tycker du att det är ok att döda ett 1 månaders bebis.
(Nu var det så att mamman ångrade att hon hade fött barnet) var går gränsen ?? är det nån som kan svara på mig ?? det kanske du kan svara på ballistik.
/Guds tjänare
efter befruktningen, då kan det bli en människa. . Ja självklart är det ok att använda preventiv medel, DET får man inte slarva med!Jag måste bara ställa en motfråga...var tycker DU att gränsen går??
vad menar du ?Är det okej att mannen drar sig ur?
Är det okej att över huvud taget säga nej till sex?
varfrör var min fråga barnslig?? ballistik tyckte att det kunde vara rätt att döda ett bebis.Jepp, det var barnligt, ungefär lika barnsligt som att fråga om det är okej att döda en bebis...
Återgå till "Politik och samhälle"
Användare som besöker denna kategori: 73 och 0 gäster