Kina/Ryssland = Sant

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Kina/Ryssland = Sant

Inläggav Esther » 31 aug 2018 13:29

:D
Jaha, nu ska det övas.
Den 11:e september (lustigt datum) ska kommunist jättarna som nu är kapitalister öva militär lek.
Flexa lite muskler.

Vad anser det gamla synnerligen högt intelligenta och intellektuella Kina om "undermänniskorna" och de "vita djävlarna"... Ryssen?
Vem äter vem till frukost?

You bets ladies and gentlemen....
Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Kina/Ryssland = Sant

Inläggav klorofyll » 31 aug 2018 19:36

Skall man se nationens intresse som ren business eller ska man vara personlig? Jag kan tänka mig att ett land som Kina (Kina stör ingen?) får vissa erbjudanden och vilkor... Kina köpte ju massa gas från Ryssland som skall levereras i pipeline under många år framöver. Kina är antagligen väldigt beroende av rysk energi... Vad jag tänker på är helt enkelt möjligheten till ytterligare vilkor förutom det framförhandlade priset på gasen...?

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Kina/Ryssland = Sant

Inläggav Esther » 31 aug 2018 20:03

klorofyll skrev:Skall man se nationens intresse som ren business eller ska man vara personlig? Jag kan tänka mig att ett land som Kina (Kina stör ingen?) får vissa erbjudanden och vilkor... Kina köpte ju massa gas från Ryssland som skall levereras i pipeline under många år framöver. Kina är antagligen väldigt beroende av rysk energi... Vad jag tänker på är helt enkelt möjligheten till ytterligare vilkor förutom det framförhandlade priset på gasen...?


Så du tror att övningen (den militära) är en payback från Kina?
För gasavtalet?
Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Kina/Ryssland = Sant

Inläggav klorofyll » 31 aug 2018 21:04

Esther skrev:
klorofyll skrev:Skall man se nationens intresse som ren business eller ska man vara personlig? Jag kan tänka mig att ett land som Kina (Kina stör ingen?) får vissa erbjudanden och vilkor... Kina köpte ju massa gas från Ryssland som skall levereras i pipeline under många år framöver. Kina är antagligen väldigt beroende av rysk energi... Vad jag tänker på är helt enkelt möjligheten till ytterligare vilkor förutom det framförhandlade priset på gasen...?


Så du tror att övningen (den militära) är en payback från Kina?
För gasavtalet?

Nej jag menar mer att Kina röstar som Ryssland i FN säkerhetsråd... Utan synbar anledning.

Att Ryssland prioriterar sin militär är smart med tanke på hur stort och dyrbart Ryssland är.

Min tanke är att Kina stödjer Ryssland politiskt och att Ryssland stödjer Kina ekonomiskt.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Kina/Ryssland = Sant

Inläggav Esther » 31 aug 2018 22:25

klorofyll skrev:
Esther skrev:
klorofyll skrev:Skall man se nationens intresse som ren business eller ska man vara personlig? Jag kan tänka mig att ett land som Kina (Kina stör ingen?) får vissa erbjudanden och vilkor... Kina köpte ju massa gas från Ryssland som skall levereras i pipeline under många år framöver. Kina är antagligen väldigt beroende av rysk energi... Vad jag tänker på är helt enkelt möjligheten till ytterligare vilkor förutom det framförhandlade priset på gasen...?


Så du tror att övningen (den militära) är en payback från Kina?
För gasavtalet?

Nej jag menar mer att Kina röstar som Ryssland i FN säkerhetsråd... Utan synbar anledning.

Att Ryssland prioriterar sin militär är smart med tanke på hur stort och dyrbart Ryssland är.

Min tanke är att Kina stödjer Ryssland politiskt och att Ryssland stödjer Kina ekonomiskt.


Utan synbar anledning?
Milde himmel... vad i - INTERNATIONALEN - förstår inte människor? Lenin var den nye antikrist - trodde själv han var världens frälsare (och horder med honom - fast en gudlös sådan frälsare) och det de tror på ska HELA VÄRLDEN underkastas (lite som islam).
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Kina/Ryssland = Sant

Inläggav Anders » 31 aug 2018 23:17

Om vsr och en sköter sitt så blir det bra.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Kina/Ryssland = Sant

Inläggav klorofyll » 01 sep 2018 03:25

Esther skrev:
klorofyll skrev:
Esther skrev:
Så du tror att övningen (den militära) är en payback från Kina?
För gasavtalet?

Nej jag menar mer att Kina röstar som Ryssland i FN säkerhetsråd... Utan synbar anledning.

Att Ryssland prioriterar sin militär är smart med tanke på hur stort och dyrbart Ryssland är.

Min tanke är att Kina stödjer Ryssland politiskt och att Ryssland stödjer Kina ekonomiskt.


Utan synbar anledning?
Milde himmel... vad i - INTERNATIONALEN - förstår inte människor? Lenin var den nye antikrist - trodde själv han var världens frälsare (och horder med honom - fast en gudlös sådan frälsare) och det de tror på ska HELA VÄRLDEN underkastas (lite som islam).


Det finns inget politiskt som står över demokrati... Att göra kommunismen demokratisk vore att (i ett fritt val) ge all makt till en ensam individ. Jag skulle kalla det för människans sista hopp - och inte en situation att sträva efter...

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Kina/Ryssland = Sant

Inläggav Esther » 01 sep 2018 07:53

Anders skrev:Om vsr och en sköter sitt så blir det bra.


OM var och en sköter sitt - sköter Mao och grabbarna sitt att det blir som de vill ha det.
Går det inte med list - går det med våld.
Det är vad revolution handlar om.
Våld.
Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Kina/Ryssland = Sant

Inläggav Esther » 01 sep 2018 07:55

klorofyll skrev:
Esther skrev:
klorofyll skrev:Nej jag menar mer att Kina röstar som Ryssland i FN säkerhetsråd... Utan synbar anledning.

Att Ryssland prioriterar sin militär är smart med tanke på hur stort och dyrbart Ryssland är.

Min tanke är att Kina stödjer Ryssland politiskt och att Ryssland stödjer Kina ekonomiskt.


Utan synbar anledning?
Milde himmel... vad i - INTERNATIONALEN - förstår inte människor? Lenin var den nye antikrist - trodde själv han var världens frälsare (och horder med honom - fast en gudlös sådan frälsare) och det de tror på ska HELA VÄRLDEN underkastas (lite som islam).


Det finns inget politiskt som står över demokrati... Att göra kommunismen demokratisk vore att (i ett fritt val) ge all makt till en ensam individ. Jag skulle kalla det för människans sista hopp - och inte en situation att sträva efter...


Ibland undrar jag hur människor tänker....
:)
Få se om vi kan få rätsida på detta....
Demokrati i Sverige finns inte - vi har snart inget att välja på.
Går det inte med list = fördold subtil propaganda via alla media - så går det med våld (alla som tänker annorlunda utesluts). Detta är redan implementerat.
VAD får dig att tänka att demokrati - som är ett politiskt system inte är politiskt?
Ren okunskap i ämnet?
Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Kina/Ryssland = Sant

Inläggav klorofyll » 01 sep 2018 11:16

Varför skulle demokrati inte vara en form av politik? Jag tror att du missförstod mig... Sverige är i allra högsta grad demokratiskt, våran demokrati (folkstyre) är så stark att den uthärdar vår "media". Själv kan jag in se på tv, jag tror att det var igår som man påstod att stödet för lilla KD stigit kraftigt.... Vilket antagligen beror på att man tänker sig procentuellt.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Kina/Ryssland = Sant

Inläggav Esther » 01 sep 2018 14:22

klorofyll skrev:Varför skulle demokrati inte vara en form av politik? Jag tror att du missförstod mig... Sverige är i allra högsta grad demokratiskt, våran demokrati (folkstyre) är så stark att den uthärdar vår "media". Själv kan jag in se på tv, jag tror att det var igår som man påstod att stödet för lilla KD stigit kraftigt.... Vilket antagligen beror på att man tänker sig procentuellt.



Jag tror att det är mycket svårt att inifrån se det man ser utifrån --- fråga gärna en icke vänsterinriktad amerikan hur han/hon uppfattar tankar som svenskar har som norm kring det mesta - sedan fråga dig... varifrån kom dessa tankar?
Lärde man sig det i skolan och via media och via allt som finns här?
Ett synsätt som är starkt färgat?
Av vad?

Vänstern.
Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Kina/Ryssland = Sant

Inläggav klorofyll » 01 sep 2018 16:03

Esther skrev:
klorofyll skrev:Varför skulle demokrati inte vara en form av politik? Jag tror att du missförstod mig... Sverige är i allra högsta grad demokratiskt, våran demokrati (folkstyre) är så stark att den uthärdar vår "media". Själv kan jag in se på tv, jag tror att det var igår som man påstod att stödet för lilla KD stigit kraftigt.... Vilket antagligen beror på att man tänker sig procentuellt.

Jag tror att det är mycket svårt att inifrån se det man ser utifrån --- fråga gärna en icke vänsterinriktad amerikan hur han/hon uppfattar tankar som svenskar har som norm kring det mesta - sedan fråga dig... varifrån kom dessa tankar?
Lärde man sig det i skolan och via media och via allt som finns här?
Ett synsätt som är starkt färgat?
Av vad?

Vänstern.

Jag förstår precis vad du menar...

Vad är din bild av vänstern?

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Kina/Ryssland = Sant

Inläggav Anders » 01 sep 2018 16:55

Esther skrev:
klorofyll skrev:Varför skulle demokrati inte vara en form av politik? Jag tror att du missförstod mig... Sverige är i allra högsta grad demokratiskt, våran demokrati (folkstyre) är så stark att den uthärdar vår "media". Själv kan jag in se på tv, jag tror att det var igår som man påstod att stödet för lilla KD stigit kraftigt.... Vilket antagligen beror på att man tänker sig procentuellt.



Jag tror att det är mycket svårt att inifrån se det man ser utifrån --- fråga gärna en icke vänsterinriktad amerikan hur han/hon uppfattar tankar som svenskar har som norm kring det mesta - sedan fråga dig... varifrån kom dessa tankar?
Lärde man sig det i skolan och via media och via allt som finns här?
Ett synsätt som är starkt färgat?
Av vad?

Vänstern.

”Vänstern” är en väldigt hererogen historia. Vilken del av vänstern avser du?
Trump vinner (inte alls felaktigt enligt mej) poäng på att vurma för ”american jobs”. Maggie T hade inte mycket till övers för ”british jobs”. Vare sig högern eller vänstern är enkla konstruktioner.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Kina/Ryssland = Sant

Inläggav Esther » 02 sep 2018 12:34

Anders skrev:
Esther skrev:
klorofyll skrev:Varför skulle demokrati inte vara en form av politik? Jag tror att du missförstod mig... Sverige är i allra högsta grad demokratiskt, våran demokrati (folkstyre) är så stark att den uthärdar vår "media". Själv kan jag in se på tv, jag tror att det var igår som man påstod att stödet för lilla KD stigit kraftigt.... Vilket antagligen beror på att man tänker sig procentuellt.



Jag tror att det är mycket svårt att inifrån se det man ser utifrån --- fråga gärna en icke vänsterinriktad amerikan hur han/hon uppfattar tankar som svenskar har som norm kring det mesta - sedan fråga dig... varifrån kom dessa tankar?
Lärde man sig det i skolan och via media och via allt som finns här?
Ett synsätt som är starkt färgat?
Av vad?

Vänstern.

”Vänstern” är en väldigt hererogen historia. Vilken del av vänstern avser du?
Trump vinner (inte alls felaktigt enligt mej) poäng på att vurma för ”american jobs”. Maggie T hade inte mycket till övers för ”british jobs”. Vare sig högern eller vänstern är enkla konstruktioner.


När du lever i din drömvärld av vänsterns sataniska helvete - som alla som befunnit sig i ett sådant vet - där man utrotat all tro på Gud, där man har psykopatiska galningar som sitter i ledningen och ingen kan yttra sig fritt, tala fritt säga vad man tycker och tänker --- och ska leva där.
Då.
Vet du.
Förr är allt annat bara inbillning som bara den som har det ekonomiskt förspänt kan dricka rödvin till och tycka när man godhetsknarkar.

Du tror --- att (nu när större delen av västvärlden är marxistisk) USA vinner?
:)
OK --- de få människor som är fria kan man räkna på en hand idag.
Människor --- läs noga ---föredrar lögnerna före sanningen.
Föredrar.
Har preferens för.
Vill ha.
Väljer själv.
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
cawi
Inlägg: 1136
Blev medlem: 18 mar 2012 17:03
Ort: `Folkdjupet´

Re: Kina/Ryssland = Sant

Inläggav cawi » 06 sep 2018 02:56

Insikten din är ytterst vag och därför kan din vaga svada manipulera sig själv uti vilket kommersiellt syfte som helst, ja även svammel begagnas.
..~


Återgå till "Politik och samhälle"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 17 och 0 gäster