Vad är Kärlek (för dig)?

Traditionella religionsriktningar, men även andlighet ur ett mer generellt perspektiv.

Moderator: Moderatorgruppen

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad är Kärlek (för dig)?

Inläggav Anne » 12 okt 2018 18:01

hakkapeliitta skrev:
531bts skrev:Hakkapelitta: det kan ju också vara så att du helt enkelt inte förstår det jag skriver o att det är därför du ägnar dig åt meningslös retorik. Det du tror dig fått bekräftat om mig är ren o skär idioti o som inte duger till annat än till din fortsatta tjurskallighet. Ser fortfarande fram mot sakligt framförd invändning till mina inlägg. Ta dig samman o låtsas vara medmänniska en liten stund o framför klara alternativ till det jag skrivit. Om inte anser jag vår ordväxling avslutad.

Vad är det jag ska förstå? Att du inte har skivit en enda vettig åsikt?
Ditt allmänna pladder om medmänsklighet är bara tomma ord, till skillnad från dej har jag konkret visat solidaritet.

Det har förhoppningsvis 531:an också gjort. Det vet vi inget om. Medmänsklighet tycker jag vi ska värna om. Gör inte du?

531bts
Inlägg: 920
Blev medlem: 25 aug 2017 19:46

Re: Vad är Kärlek (för dig)?

Inläggav 531bts » 12 okt 2018 18:09

Alltså inga sakliga argument mot mina inlägg, likt ett grälsjukt fruntimmer, framför du hur fin o vktig du är med "solidaritet". Jag känner ju inte dig o har varken intresse eller möjlighet att vidimera det. Men som du redan förstått, leder vår ordväxling i sak (kärleksbegreppet) inte till någon klarhet, så bäst att avsluta innan det blir allt för korkat. Trevlig helg!

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad är Kärlek (för dig)?

Inläggav Anne » 12 okt 2018 18:13

Behöver du tuppa dig då, 531? Verkar ju som det helt oförhappandes

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vad är Kärlek (för dig)?

Inläggav Algotezza » 12 okt 2018 18:30

531bts skrev:Oops Hakkapelitta, fick du puls? Adrenalin är o förblir en hämmande faktor för saklighet o ger som i ditt inlägg meningslösa o oanvändbara uttryck av invektiv. Du skulle kunna haft mer nytta av ditt adrenalin för uppmärksamhet o besinning av dina mentala o förvirrade reaktioner o istället bemöta mina påståenden sakligt. Det kommer aldrig något gott eller användbart av adrenalin! Försök igen, du kan bättre!


Lite lagom adrenalin kan vässa tanken och en viss nivå dopamin gör det lättare att fokusera. Adrenalin gör en redo att försvara dem man älskar och dopaminnivån ökar vid orgasmen.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad är Kärlek (för dig)?

Inläggav Anne » 12 okt 2018 18:30

Stämmer.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vad är Kärlek (för dig)?

Inläggav Algotezza » 12 okt 2018 18:33

531bts skrev:Alltså inga sakliga argument mot mina inlägg, likt ett grälsjukt fruntimmer, framför du hur fin o vktig du är med "solidaritet". Jag känner ju inte dig o har varken intresse eller möjlighet att vidimera det. Men som du redan förstått, leder vår ordväxling i sak (kärleksbegreppet) inte till någon klarhet, så bäst att avsluta innan det blir allt för korkat. Trevlig helg!


Finns grälsjuka gubbar också. Gräl kan vara ett paradoxalt uttryck för kärlek...
Göran Egevad egevad@gmail.com

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Vad är Kärlek (för dig)?

Inläggav hakkapeliitta » 12 okt 2018 18:40

531bts skrev:Alltså inga sakliga argument mot mina inlägg, likt ett grälsjukt fruntimmer, framför du hur fin o vktig du är med "solidaritet". Jag känner ju inte dig o har varken intresse eller möjlighet att vidimera det. Men som du redan förstått, leder vår ordväxling i sak (kärleksbegreppet) inte till någon klarhet, så bäst att avsluta innan det blir allt för korkat. Trevlig helg!

Det där voro omodernt.
Fick bilden av en gammal gubbe som har svårt att hänga med i svängarna.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad är Kärlek (för dig)?

Inläggav Anne » 12 okt 2018 19:01

Har man svart humor kommer det ju vara lite roande om hon drar samma vals som för... tror det var xion. Han gick inte på det. Det var ungefär "med mig skulle det alltid vara solsken och du skulle vakna med ett leende på läpparna var dag" i kontentan.

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Vad är Kärlek (för dig)?

Inläggav hakkapeliitta » 12 okt 2018 19:05

lynx skrev:Har man svart humor kommer det ju vara lite roande om hon drar samma vals som för... tror det var xion. Han gick inte på det. Det var ungefär "med mig skulle det alltid vara solsken och du skulle vakna med ett leende på läpparna var dag" i kontentan.

Lynx, bjuder på sista valsen

https://youtu.be/aTBPgA3PSnA

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad är Kärlek (för dig)?

Inläggav Anne » 12 okt 2018 19:13

Tack! :) Ska leta upp någon härlig progglåt till dig.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vad är Kärlek (för dig)?

Inläggav Esther » 13 okt 2018 08:15

lynx skrev:Precis som det inte finns människor som är ateister och ändå goda... Det gör faktiskt det.



Alla era inlägg - vittnar mot detta påstående. Samlat.
Veritas vos liberabit

531bts
Inlägg: 920
Blev medlem: 25 aug 2017 19:46

Re: Vad är Kärlek (för dig)?

Inläggav 531bts » 13 okt 2018 15:19

"Vad era tungor talar om, är era hjärtan fyllda av" Gissar att Hakkapelitta, o Lynx har samlat på sig en del sopor i sina hjärtan. Inget kul att släpa på särskilt som det stinker. Det står man ju naturligtvis inte ut med. Människan är en social varelse o det naturliga är att söka sällskap. När man inte förstår hur det ska gå till för att bemöta varandra, så delar man frikostigt med sig av de missförstånd o missuppfattningar man samlat på sig i sin tafatta o rudimentära självbild o världsbild. Skit in, skit ut!

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Vad är Kärlek (för dig)?

Inläggav hakkapeliitta » 13 okt 2018 15:32

Är du katolsk pedofilpräst? Hur långt räcker din falska kärlek utanför korgossarnas sovsal?

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Vad är Kärlek (för dig)?

Inläggav Pilatus » 13 okt 2018 15:44

531bts skrev:"Vad era tungor talar om, är era hjärtan fyllda av"

Fyllda vaniljhjärtan är gott! Vad är det för ett citat du lagt ut? Om du tänker på Lukas 6:45 så går det så här: ty vad hennes hjärta är fullt av, det talar hennes mun. Eller i senaste översättningen: Hennes mun säger vad hjärtat är fullt av

Bild
Moderator

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vad är Kärlek (för dig)?

Inläggav Esther » 13 okt 2018 15:58

531bts skrev:"Vad era tungor talar om, är era hjärtan fyllda av" Gissar att Hakkapelitta, o Lynx har samlat på sig en del sopor i sina hjärtan. Inget kul att släpa på särskilt som det stinker. Det står man ju naturligtvis inte ut med. Människan är en social varelse o det naturliga är att söka sällskap. När man inte förstår hur det ska gå till för att bemöta varandra, så delar man frikostigt med sig av de missförstånd o missuppfattningar man samlat på sig i sin tafatta o rudimentära självbild o världsbild. Skit in, skit ut!


Ungefär så... det felar aldrig.
Det tar lite tid bara, det tar lite nyfikenhet, vänlighet, samt att se hur mycket individen Gud man kan presentera på olika sätt som inte är just den egna uppfattningen. Sedan visar det sig alltid vad som bor i hjärtat på människor eftersom det brukar komma ut ur munnen.
För mig - som redan i levande livet upplevt detta om och om och om och om igen - speciellt och särskilt av godhetsknarkarna som utger sig sig själva för att vara de goda som står för det goda... var inget av det som hände en överraskning.
Det var tyvärr och till min stora sorg det resultat som det nästintill alltid har.

Godhetsknarkarna de kan tala vitt och brett om hur fina och gulliga små kaniner de är och ingen hatar som de, ingen har så mycket våld i sina hjärtan, ingen människa född på denna jord. De goda brukar aldrig delta i godhetsknarkandet och utge sig för de som de inte är.
Inget av fegheten, elakheten, gruppkränkningar samtidigt anklagandet av den som står ensam som den anklagade av dem - har ändrat sig över årtusenden. Det är samma gamla visa.

För mig - så ville jag se - hoppades på motsatsen och fick tyvärr och sorgligt nog se det som brukar vara fallet.
Veritas vos liberabit


Återgå till "Religion och andlighet"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 17 och 0 gäster