Vad tänker du på?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 11 okt 2018 08:40

Har surfat runt bland lite trådar. Nästan alla trådar handlar till slut om religion, ofta katolska kyrkan och dess fördelar etc. Många trådar har en tendens att konvergera åt det hållet. Av någon anledning.

Det kan vara lite knepigt för nytillkomna att orientera sig i kaoset. Vi som har hållit på här ett tag vet att det lätt blir så. Det ena leder till det andra som till slut leder till Jesus, Gud och katolska kyrkan.

Av någon anledning.
Göran Egevad egevad@gmail.com

xion
Inlägg: 3118
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Vad tänker du på?

Inläggav xion » 11 okt 2018 10:14

--

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Esther » 11 okt 2018 16:10

Algotezza skrev:Har surfat runt bland lite trådar. Nästan alla trådar handlar till slut om religion, ofta katolska kyrkan och dess fördelar etc. Många trådar har en tendens att konvergera åt det hållet. Av någon anledning.

Det kan vara lite knepigt för nytillkomna att orientera sig i kaoset. Vi som har hållit på här ett tag vet att det lätt blir så. Det ena leder till det andra som till slut leder till Jesus, Gud och katolska kyrkan.

Av någon anledning.



Kan du nämna alla dessa trådar...
Kan du också när du hittar alla trådarna påvisa vem som började med att vinkla dessa... de aktiva trådarna menar jag nu. Inom musik, film, filosofi, psykologi, tro... ser att det finns aktuella trådar.
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 11 okt 2018 18:12

Esther skrev:
Algotezza skrev:Har surfat runt bland lite trådar. Nästan alla trådar handlar till slut om religion, ofta katolska kyrkan och dess fördelar etc. Många trådar har en tendens att konvergera åt det hållet. Av någon anledning.

Det kan vara lite knepigt för nytillkomna att orientera sig i kaoset. Vi som har hållit på här ett tag vet att det lätt blir så. Det ena leder till det andra som till slut leder till Jesus, Gud och katolska kyrkan.

Av någon anledning.



Kan du nämna alla dessa trådar...
Kan du också när du hittar alla trådarna påvisa vem som började med att vinkla dessa... de aktiva trådarna menar jag nu. Inom musik, film, filosofi, psykologi, tro... ser att det finns aktuella trådar.


Kolla runt själv! Eller är du omedveten om det? Vad du själv håller på med? Du bedriver ju en kampanj för den katolska kyrkan.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Esther » 11 okt 2018 19:41

Algotezza skrev:
Esther skrev:
Algotezza skrev:Har surfat runt bland lite trådar. Nästan alla trådar handlar till slut om religion, ofta katolska kyrkan och dess fördelar etc. Många trådar har en tendens att konvergera åt det hållet. Av någon anledning.

Det kan vara lite knepigt för nytillkomna att orientera sig i kaoset. Vi som har hållit på här ett tag vet att det lätt blir så. Det ena leder till det andra som till slut leder till Jesus, Gud och katolska kyrkan.

Av någon anledning.



Kan du nämna alla dessa trådar...
Kan du också när du hittar alla trådarna påvisa vem som började med att vinkla dessa... de aktiva trådarna menar jag nu. Inom musik, film, filosofi, psykologi, tro... ser att det finns aktuella trådar.


Kolla runt själv! Eller är du omedveten om det? Vad du själv håller på med? Du bedriver ju en kampanj för den katolska kyrkan.


Om du inte producerar svar, utgår jag ifrån att du far med osanning.
Vilket du faktiskt gör.
En enda - av alla aktiva trådar- talar om kyrkans präster eftersom Bts tog upp det.
En.
Och inte på grund av mig.
Varför ljuger du?
Fyller det någon funktion?
Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Esther » 12 okt 2018 07:07

Esther skrev:
Algotezza skrev:
Esther skrev:

Kan du nämna alla dessa trådar...
Kan du också när du hittar alla trådarna påvisa vem som började med att vinkla dessa... de aktiva trådarna menar jag nu. Inom musik, film, filosofi, psykologi, tro... ser att det finns aktuella trådar.


Kolla runt själv! Eller är du omedveten om det? Vad du själv håller på med? Du bedriver ju en kampanj för den katolska kyrkan.


Om du inte producerar svar, utgår jag ifrån att du far med osanning.
Vilket du faktiskt gör.
En enda - av alla aktiva trådar- talar om kyrkans präster eftersom Bts tog upp det.
En.
Och inte på grund av mig.
Varför ljuger du?
Fyller det någon funktion?



Och Algotezza --- när du ber mig om förlåtelse för dina lögner om trådarna och vem som skriver vad --- kan du passa på att titta på tråden där jag flyttade inläggen för att ta tillbaka att det var jag som startade upp detta....
Fint när du gör det --- inte för att jag förväntar mig detta i detta forum där filosofin verkar bestå av att anklaga falskt och att göra personangrepp när man inget har att tillföra i sak. Vilket tyvärr brukar vara mer ofta än nästan...
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anders » 12 okt 2018 09:44

Mej stör det inte så mycket, jag tycker det är spännande med katolicismen i och med att jag har det i min närhet, men visst har du vid något enstaka tillfälle nämnt det katolska i dina inlägg, Esther...?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Esther » 12 okt 2018 10:06

Anders skrev:Mej stör det inte så mycket, jag tycker det är spännande med katolicismen i och med att jag har det i min närhet, men visst har du vid något enstaka tillfälle nämnt det katolska i dina inlägg, Esther...?


Visst - det är ju det jag känner till bäst. MEN från att jag har gjort detta vid tillfällen innebär inte att alla öppna trådar som nu Algotezza helt felaktigt påstod utan omsvep - samt att jag skulle ligga bakom detta - handlar om detta är ett påhopp och den gamla vanliga anklagelsen samt personangrepp som alla (nästintill utom du :)) sysslar med i detta forum.
Få - av alla dessa anklagare - har egna ord att säga i sakfrågor. Men att gå på mig - det kan de alla. Till och med fara med lögner och hota mig.
Obehindrat.
Inga problem...
Veritas vos liberabit

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 12 okt 2018 10:12

Jag hotar dig inte. Jag bara talar om för dig hur landet ligger. Jag kan inte göra så mycket mer för dig. Se bara hur du har ställt till det för dig själv.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 12 okt 2018 17:26

För de som inte vet så har Esther för några månader sedan vänt sig till magister Rekoj och känt sig hotad av mig. Skrattretande och tragiskt att den där figuren tror att jag skulle söka upp henne, eller leja någon. Men offentligt hålls det förstås i masken. Stora starka, Esther... Jag har aldrig pratat med Esther privat. Att reda ut saker är ju inte den sk. utbildade i konfliktlösnings agenda.

Nåväl, fredag. Läge att slappa lite.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 12 okt 2018 18:23

Det här var ju lite roligt iaf. Då finns det ju en djup kärlek i grunden.
https://www.expressen.se/sport/fotboll/ ... n-hyllas-/

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 12 okt 2018 18:54

Funderar allvarligt på att låta detta bli min sista kväll här.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 12 okt 2018 19:02

lynx skrev:Funderar allvarligt på att låta detta bli min sista kväll här.


:cry: :cry: :cry:
Göran Egevad egevad@gmail.com

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Anne » 12 okt 2018 19:08

Inte vara ledsen, Algot! Jag tycks ju inte göra mig förstådd. Inte sjutton vill jag att en flickstackare ska gå runt och vara rädd för mig. Hon har bett om ett direkt tilltal. Hon kan inte ta det. Jag är inte elak. Men det här är faktiskt sjukare än på psyket.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vad tänker du på?

Inläggav Algotezza » 12 okt 2018 19:17

lynx skrev:Inte vara ledsen, Algot! Jag tycks ju inte göra mig förstådd. Inte sjutton vill jag att en flickstackare ska gå runt och vara rädd för mig. Hon har bett om ett direkt tilltal. Hon kan inte ta det. Jag är inte elak. Men det här är faktiskt sjukare än på psyket.



Där finns ofta sjukdomsinsikt. Och berättelser...
Göran Egevad egevad@gmail.com


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 13 och 0 gäster