offtopic-inlägg

Här hamnar inlägg som tagits bort från andra trådar.

Moderator: Moderatorgruppen

David H
Moderator
Inlägg: 5202
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: offtopic-inlägg

Inläggav David H » 14 okt 2018 09:12

hakkapeliitta skrev:Esther har en hel del att tillföra och jag vill inte att hon blir avstängd.

Jag själv har blivit utslängd från det här forumet ett antal gånger av skitnödiga moderatorer. Jag vill inte påstå att jag är filosof men provokation är ett utmärkt sätt att få motreaktion. Sen att moderatorer tycker att vi ska spela något överflygande intellektuella med påhittad problematik är en sak. Som arbetargrabb står jag stadigt i myllan.


Nu verkar jag vara den enda som är aktiv moderator här, och jag är inte mycket för att censurera andra medlemmar. Ofta är det väl lika bra att det får komma ut det som vill ut. Esther har i alla fall skrivit till mig och berättat att hon är färdig här. Kanske innebär det då att vi kan avsluta detta kapitel och lägga till handlingarna i forumets historia,,. eller så får vi med spänning vänta på om det kommer någon uppföljare!
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7790
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: offtopic-inlägg

Inläggav Anders » 14 okt 2018 18:55

rekoj skrev:
hakkapeliitta skrev:Esther har en hel del att tillföra och jag vill inte att hon blir avstängd.

Jag själv har blivit utslängd från det här forumet ett antal gånger av skitnödiga moderatorer. Jag vill inte påstå att jag är filosof men provokation är ett utmärkt sätt att få motreaktion. Sen att moderatorer tycker att vi ska spela något överflygande intellektuella med påhittad problematik är en sak. Som arbetargrabb står jag stadigt i myllan.


Nu verkar jag vara den enda som är aktiv moderator här, och jag är inte mycket för att censurera andra medlemmar. Ofta är det väl lika bra att det får komma ut det som vill ut. Esther har i alla fall skrivit till mig och berättat att hon är färdig här. Kanske innebär det då att vi kan avsluta detta kapitel och lägga till handlingarna i forumets historia,,. eller så får vi med spänning vänta på om det kommer någon uppföljare!

Det bar synd att höra. Esther stryker verkligen inte alla medhårs, men jag tycker ändå att hin i mycket har vitaliserat diskussionerna.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: offtopic-inlägg

Inläggav Pilatus » 14 okt 2018 19:16

Anders skrev:Det bar synd att höra. Esther stryker verkligen inte alla medhårs, men jag tycker ändå att hin i mycket har vitaliserat diskussionerna.

Visst har hon tillfört forumet vitalitet, det är ju knappast någon som missat. Det var inte heller orsaken till att hon slutligen bestämt sig för att lämna forumet. Jag tror faktiskt inte att någon var arg på henne, mer än momentant. Men hon hade svårt att få stopp på sig själv då hon kommit upp i varv och då var hon inte trevlig.

Vi får hoppas hon finner ett annat forum som passar henne bättre.
Moderator

David H
Moderator
Inlägg: 5202
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: offtopic-inlägg

Inläggav David H » 14 okt 2018 20:57

Det blir inte bra när nån tar upp för mycket plats på forumet tänker jag. Det blev mycket rabalder förut när Johan stängde av Harald Davidsson från forumet, och själv gillade jag det inte alls. Men på senare tid har jag ändå kommit att få mer förståelse för Johans beslut.. Harald tog mycket plats, ville inte känna sig vid någon kritik mot honom, ville inte anpassa sig efter andras krav... och det blev väl lite som Johan beskrev, att han gjorde detta forum till sin egen plattform. Tycker att situationen delvis blivit densamma med Esther. Esther tycker jag precis som Harald har flera goda egenskaper. Hon läser vad andra skriver, tar hänsyn till det, lever inte bara i sin egen värld...som jag ibland kan få lite intryck av att vissa andra användare gör. Absolut det kunde varit värre! Men också denna obenägenheten att ta åt sig av kritik, och anpassa sig.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: offtopic-inlägg

Inläggav hakkapeliitta » 14 okt 2018 22:08

Varför måste man anpassa sej? Vad är vitsen? Låt tankar flöda fritt!
När tankar och åsikter är inom rimliga gränser, varför moderera som den värsta åsiktspolisen?
Låt tusen blommor blomma! (Mao)

David H
Moderator
Inlägg: 5202
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: offtopic-inlägg

Inläggav David H » 14 okt 2018 22:19

hakkapeliitta skrev:Varför måste man anpassa sej? Vad är vitsen? Låt tankar flöda fritt!
När tankar och åsikter är inom rimliga gränser, varför moderera som den värsta åsiktspolisen?
Låt tusen blommor blomma! (Mao)


Du menar att du saknar alla inlägg om erbjudanden om att köpa falska körkort, som nu raderats från forumet? Eller spelsajtssnubben? Fyndiga idéer om att skriva inlägg i alla delforumen inom kort tid...

Om de tusen blommorna som fick blomma, hur var det... En metod för att upptäcka var de fanns så de kunde huggas av vid rötterna därefter?
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7790
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: offtopic-inlägg

Inläggav Anders » 14 okt 2018 22:20

hakkapeliitta skrev:Varför måste man anpassa sej? Vad är vitsen? Låt tankar flöda fritt!
När tankar och åsikter är inom rimliga gränser, varför moderera som den värsta åsiktspolisen?
Låt tusen blommor blomma! (Mao)

Måste måste man inte. Men för alla som läser trådar är det rätt njutbart då det inte blir 70 inlägg om nåt helt annat. Som jag själv medverkat till i kärlekstråden nu. Borde bryta loss dem.

Rekoj, skulle man kunna be dej att spätta loss de inlägg som nu handlar om vaf filosofi egentligen är i den tråden och lägga dem i filosofiforumet? Det kan bara en mod göra. Från 14 okt 11:30 till nu.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: offtopic-inlägg

Inläggav Pilatus » 14 okt 2018 22:28

hakkapeliitta skrev:Varför måste man anpassa sej? Vad är vitsen? Låt tankar flöda fritt!
När tankar och åsikter är inom rimliga gränser, varför moderera som den värsta åsiktspolisen?
Låt tusen blommor blomma! (Mao)

Det är bra att ha litet koll på hur vi tilltalar varann. En viss anpassning till forumets regler.
Moderator

David H
Moderator
Inlägg: 5202
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: offtopic-inlägg

Inläggav David H » 14 okt 2018 22:36

Anders skrev:
Rekoj, skulle man kunna be dej att spätta loss de inlägg som nu handlar om vaf filosofi egentligen är i den tråden och lägga dem i filosofiforumet? Det kan bara en mod göra. Från 14 okt 11:30 till nu.


Jag kan be Johan göra dig till mod, om det är OK för dig.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7790
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: offtopic-inlägg

Inläggav Anders » 14 okt 2018 22:42

rekoj skrev:
Anders skrev:
Rekoj, skulle man kunna be dej att spätta loss de inlägg som nu handlar om vaf filosofi egentligen är i den tråden och lägga dem i filosofiforumet? Det kan bara en mod göra. Från 14 okt 11:30 till nu.


Jag kan be Johan göra dig till mod, om det är OK för dig.


Har tyvärr inte tid som det ser ut nu, kanske längre fram om saker på jobb och hemmaplan lugnar ned sig.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: offtopic-inlägg

Inläggav scirocco » 14 okt 2018 23:25

Nej det är betungande att moderera. Ta det lungt rekoj.

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: offtopic-inlägg

Inläggav hakkapeliitta » 14 okt 2018 23:39

rekoj är okej, men borde slappna av lite. Tror faktiskt FF funkar rätt bra utan moderering och föreslår rekoj en kort semester. Relax man.

David H
Moderator
Inlägg: 5202
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: offtopic-inlägg

Inläggav David H » 14 okt 2018 23:40

Anders skrev:
Har tyvärr inte tid som det ser ut nu, kanske längre fram om saker på jobb och hemmaplan lugnar ned sig.


Som moderator kan man välja att göra mycket, eller göra i stort sätt ingenting alls, det är upp till en själv. Men det är klart att om man tar på sig en moderator-roll är det väl rimligt att man tänker att man tar på sig visst ansvar.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

David H
Moderator
Inlägg: 5202
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: offtopic-inlägg

Inläggav David H » 14 okt 2018 23:49

hakkapeliitta skrev:rekoj är okej, men borde slappna av lite. Tror faktiskt FF funkar rätt bra utan moderering och föreslår rekoj en kort semester. Relax man.


Tack. Semester får jag nog glömma på ett tag. Men break från det här forumet, ja, det kan va ett bra alternativ. Sen är det väl inte heller så att jag utfört jättemånga moderationsåtgärder på sistone heller. Jag trodde att jag skickat en varning till en medlem för några dagar sen, men när jag kollade igenom moderationsloggen noterade jag inte att den fanns där, så kanske kom då aldrig den varningen iväg. Annars så var det senaste att jag raderade spam i ett par omgångar för nån vecka sen, det var inte jättebetungande.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: offtopic-inlägg

Inläggav Pilatus » 14 okt 2018 23:52

hakkapeliitta skrev:rekoj är okej, men borde slappna av lite. Tror faktiskt FF funkar rätt bra utan moderering och föreslår rekoj en kort semester. Relax man.

Ett forum som önskar sig filosofiska diskussioner och personer som är intresserade av filosofi kan inte bara släppa styråran. "Någon jävla ordning ska' det va’ i ett parti" (1969 av CH)
Moderator


Återgå till "Övrigt / flyttade inlägg"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 18 och 0 gäster