Vilken Myers Briggs personlighet är du?

Moderator: Moderatorgruppen

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Vilken Myers Briggs personlighet är du?

Inläggav Esther » 24 mar 2019 22:15

Tänkte på detta redan för ett tag sedan: undrar vilka personlighetstyper de som deltar här är.
Vore kanske roligt att få läsa lite om vilka ni är.

För den som inte gjort testet finns ett gratis test här: https://www.16personalities.com/sv/grat ... ighetstest

Det finns totalt 16 olika personlighetstyper och detta test är vanligt att man använder vid olika anställningssammanhang - så de flesta har väl gjort några stycken.

Så... vad säger ni? Kan det vara något att jämföra och prata om?
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Vilken Myers Briggs personlighet är du?

Inläggav Pilatus » 24 mar 2019 22:58

VIRTUOSO
Moderator

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Vilken Myers Briggs personlighet är du?

Inläggav hakkapeliitta » 24 mar 2019 23:31

Blev MEDLARE vad det nu innebär. Men blev glad efter att ha läst analysen, endast 4% är lika intelligenta som jag! Eller missförstod jag? 4% är även dårhusmaterial, är nu förvirrad....


"Medlarens personlighetstyp är äkta idealister som alltid försöker se något positivt, även hos riktigt usla människor eller olycksaliga händelser. De letar alltid efter sätt att förbättra sakernas tillstånd. De kan framstå som lugn och reserverade, rentav blyga, men Medlare har en inre låga och passion som verkligen kan flamma upp. Eftersom denna grupp endast utgör 4 procent av befolkningen är risken hög att Medlare känner sig missförstådda. Men när de hittar likasinnade att tillbringa tid tillsammans kan den harmoni de då känner förvandlas till en veritabel fontän av glädje och inspiration."

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vilken Myers Briggs personlighet är du?

Inläggav Esther » 25 mar 2019 07:44

Pilatus skrev:VIRTUOSO


:)
aha.... du är alltså:

“VIRTUOSO” PERSONLIGHET

(ISTP-A / ISTP-T)

Jag ville leva livet, ett annat liv. Jag ville inte gå till samma ställe varje dag och träffa samma människor och utföra samma arbetsuppgifter. Jag sökte intressanta utmaningar.
Harrison Ford

Virtuoser älskar att utforska världen med sina händer och ögon, att vidröra och undersöka sin omgivning i en anda av kylig rationalitet och inspirerad nyfikenhet. Människor med den här personlighetstypen är handlingskraftiga av naturen. De går från projekt till projekt och skapar såväl praktiska som som överflödiga saker för att de tycker det är kul och lär sig från de miljöer de vistas i under tiden. Virtuosa personligheter är ofta mekaniker och ingenjörer som inte vet något roligare än att få skit under naglarna genom att plocka i sär och montera ihop saker, och gärna lite bättre än de var från början.
Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vilken Myers Briggs personlighet är du?

Inläggav Esther » 25 mar 2019 07:45

hakkapeliitta skrev:Blev MEDLARE vad det nu innebär. Men blev glad efter att ha läst analysen, endast 4% är lika intelligenta som jag! Eller missförstod jag? 4% är även dårhusmaterial, är nu förvirrad....


"Medlarens personlighetstyp är äkta idealister som alltid försöker se något positivt, även hos riktigt usla människor eller olycksaliga händelser. De letar alltid efter sätt att förbättra sakernas tillstånd. De kan framstå som lugn och reserverade, rentav blyga, men Medlare har en inre låga och passion som verkligen kan flamma upp. Eftersom denna grupp endast utgör 4 procent av befolkningen är risken hög att Medlare känner sig missförstådda. Men när de hittar likasinnade att tillbringa tid tillsammans kan den harmoni de då känner förvandlas till en veritabel fontän av glädje och inspiration."


Så fint!
Du är alltså :

“MEDLARE” PERSONLIGHET

(INFP-A / INFP-T)

Medlare vägleds av principer, snarare än logik, sinnesrörelse eller praktiska hänsyn. När de har bestämt sig för hur de ska gå vidare söker de sig till ära, skönhet, moral och dygd. Medlare styrs av ädelheten i deras avsiktier, inte belöningar och bestraffningar. Människor som delar Medlarens personlighetstyp är stolta över denna egenska, med rätta. Det är dock inte alla som förstår drivkraften bakom dessa känslor, vilket kan leda till isolering.

Allt är inte guld som glimmar; inte alla som vandrar har gått vilse; det gamla som är starkt förtvinar inte; djupa rötter nås inte av frost.
J. R. R. Tolkien
Veritas vos liberabit

xion
Inlägg: 3118
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Vilken Myers Briggs personlighet är du?

Inläggav xion » 25 mar 2019 07:52

LOGIKER
INTP-A

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vilken Myers Briggs personlighet är du?

Inläggav Esther » 25 mar 2019 08:05

xion skrev:LOGIKER
INTP-A


“LOGIKER” PERSONLIGHET

(INTP-A / INTP-T)

Lär dig av gårdagen, lev för dagen, hoppas för morgondagen. Det viktiga är att inte sluta ifrågasätta.
Albert Einstein

Logikern är en relativt sällsynt personlighetstyp, endast 3 procent av befolkningen, vilket de själva säkert välkomnar eftersom det inte finns något de skulle vara olyckliga över än att klassas som “vanliga”. Logiker är stolta över sin uppfinningsrikedom och kreativitet, sina unika perspektiv och kraftfulla intellekt. Logikerpersonligheter är trots sitt ringa antal välkända figurer som filosofer, tänkare eller tankspridda professorer och har stått för många vetenskapliga upptäckter under historikens lopp.

Detta hade jag ärligt sagt inte helt trott... :) - du ligger ganska nära min egen profil...
Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vilken Myers Briggs personlighet är du?

Inläggav klorofyll » 25 mar 2019 08:07

Jag brukar få INFJ. Orkar inte utsätta mig för testet nu...

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vilken Myers Briggs personlighet är du?

Inläggav Esther » 25 mar 2019 08:09

Pilatus är jag inte förvånad över - men ärligt sagt hade jag trott att Hacka hade Xions och tvärtom.
Det hade varit mindre förvånansvärt om Hacka hade visat sig vara Logikern och Xion Medlaren - såsom jag har läst era inlägg.

KUL... så spännande!!
Vad säger ni själva om det som står där? Stämmer det? Är det något ni känner igen?
Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Vilken Myers Briggs personlighet är du?

Inläggav Esther » 25 mar 2019 08:10

klorofyll skrev:Jag brukar få INFJ. Orkar inte utsätta mig för testet nu...


“ADVOKAT” PERSONLIGHET

(INFJ-A / INFJ-T)

Advokatens personlighetstyp är mycket sällsynt, mindre än 1 procent av befolkningen. Det hindrar dock inte att de gör avtryck på världen. De har en medfödd känsla för idealism och moral, men det som skiljer dem från andra idealistiska personlighetstyper är deras beslutsamhet och handlingskraft. Advokater är inga drömmare, utan fullt kapabla att vidta konkreta åtgärder för att förverkliga sina mål och utöva ett varaktigt positivt inflytande.

Advokater tenderar att se det som sitt kall i livet att hjälpa andra, men även om man hittar dem bland hjälparbetare och i välgörenhetsorganisationer är deras verkliga passion i livet att gå till roten med problem så att människor inte ska behöva räddas överhuvudtaget.


Brukar? Blir det olika jämnt?
Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Vilken Myers Briggs personlighet är du?

Inläggav klorofyll » 25 mar 2019 08:20

Jag har kanske gjort det fyra gånger. Men det är också intressant att tänka ut själv vad man är.. Säger man att det är fyra binära val? Exv I eller N, i den första, intuition or f
Det här blir bara fel, jag orkar inte misslyckas. Jag trassla till detta

xion
Inlägg: 3118
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Vilken Myers Briggs personlighet är du?

Inläggav xion » 25 mar 2019 08:45

Esther skrev:Pilatus är jag inte förvånad över - men ärligt sagt hade jag trott att Hacka hade Xions och tvärtom.
Det hade varit mindre förvånansvärt om Hacka hade visat sig vara Logikern och Xion Medlaren - såsom jag har läst era inlägg.

KUL... så spännande!!
Vad säger ni själva om det som står där? Stämmer det? Är det något ni känner igen?

Jag läste aldrig igenom resultatet. Det var så mycket text så jag orkade inte. Jag är ganska säker på var jag står så jag behöver inte. Att jag är bra på logik har jag vetat i vuxen ålder. Jag hade 84 på det som var längst ner (självsäkerhet?). Sen stod det en siffra 187 poäng eller nåt.

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vilken Myers Briggs personlighet är du?

Inläggav Anne » 25 mar 2019 09:02

Vem har skrivit frågorna :)? La av vid "Du är ofta försjunken i egna tankar när du vandrar i naturen." Jaja. Ursprungstestet ser ju inte ut så här. Lite småroligt är det förstås. Man bör ha i beaktande att frågorna här säger mer om frågeställaren än den som svarar.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Vilken Myers Briggs personlighet är du?

Inläggav Pilatus » 25 mar 2019 10:43

Esther skrev:aha.... du är alltså: “VIRTUOSO” PERSONLIGHET (ISTP-A / ISTP-T)

Virtuosa personligheter är ofta mekaniker och ingenjörer som inte vet något roligare än att få skit under naglarna genom att plocka i sär och montera ihop saker, och gärna lite bättre än de var från början.

Ja, det finns en hel del i beskrivningen som verkar stämma. Man får acceptera att det blev som det blev, jag hade önskat mig litet större ambitioner ibland och förmåga att hålla mig till dem.

Vad blev det av Esther då? Det bör vi ju rimligen få veta då vi nu har blottat våra svagheter och styrkor.
Moderator

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Vilken Myers Briggs personlighet är du?

Inläggav Anne » 25 mar 2019 12:55

Jag känner igen mig i alla personlighetstyperna. Eftersom jag hade påbörjat testet kände jag mig ändå lite småroad av det hela och kopplade upp mig på en annan dator än hemma. Jag läste bara frågorna. Svarade ingenting. Tryckte på resultat: Äventyrare blev det :lol: Jaha, minsann. Det är som att läsa horoskop.


Återgå till "Psykologi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster