Lasarus skrev:Makterna skrev:Bara en ren jubelidiot som sällan varit i en svensk förort kan förneka stenkastandet mot oss "otrogna".
Jag bor faktiskt i en förort (till Sthlm) där det bor muslimer. Vår närmaste granne är muslimsk och jag har mitt barn på ett dagis där det finns muslimer i samma grupp. Konstigt nog så har det aldrig varit några problem med att dessa barn kastar sten.
Men herregud, jag har väl inte påstått att ALLA muslimer kastar sten heller??? Det här är ju rena Lukas... *skakar på huvudet*
Däremot så har ett (svenskt) ungdomsgäng tagits fast för att man under en längre tid har lagt stenar och annan bråte på tågspåren.
Va, kan svenskar lägga bråte på tågspår, nähä, för svenskar är ariska kloner av Hitler, och Hitler gillade tåg för dom går på räls gjord av Stål!
(Ledtråd: Jag var sarkastisk, för den som inte fattade det)
Vi börjar nog fundera lite om det finns en svensk benägenhet att sabotera tåg, det är nämligen inte första gången det händer.
Bra initiativ att sabotera nåt statligt tycker jag... Heja svenskgänget!
De försöker förstå muslimers sätt att tänka genom att utgå från att de tänker som de själva. Och tror att när muslimer ler och är artiga, så visar det också på en sorts lojalitet och empati, som mellan oss västerlänningar.
Jaha ja, muslimer kan alltså inte visa lojalitet och empati som oss västerlänningar, ligger det också i deras "benägenheter"?
Länge trodde jag liksom er humanister att alla hade samma värderingar som jag själv. Jag trodde rentav att alla innerst inne drevs av rättspatos, sanning och ärlighet. Efter ett halvt liv av att ha som största intresse att försöka förstå hur andra människor tänker, har jag genom mina samlade erfarenheter kommit fram till att det inte alls är så. Den svenska hemsidan för Wasabi-muslimerna, som Uppdrag Granskning handlade om, sammanfattar det bl.a. i citaten "man ska aldrig bli vän med en otrogen". När jag var i Egypten på semester uppfattade jag folket först som vänligt eftersom alla log och ville veta varifrån jag kom och ville bjuda in mig på te till synes utan motprestation. Men efter nån vecka märkte jag att alla körde exakt samma race vilket fick mig att tänka efter. Jag pratade också med en person ur den kristna minoriteten som älskade sitt hemland Egypten men skamset berättade för mig hur den arabiska mentaliteten var.
Verkligheten motsvarar inte helt och hållet de värderingar som staten definierar i sin läroplan för grundskolan. Verkligheten har också en "politiskt inkorrekt" del. Som många naiva människor inte vill tro på. Det är faktiskt inte så att när zigenare säljer falskt guld till gamlingar så gör dom det i ren desperation över USA's förtryck mot dem, eller som nån slags organiserad demonstration över dålig hemspråksundervisning, eller nåt sånt.