Radera poster

Vad kan vi förbättra här på forumet? Kom med förslag och idéer!

Moderator: Moderatorgruppen

David H
Moderator
Inlägg: 5202
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Radera poster

Inläggav David H » 10 okt 2019 23:06

Tror inte det finns nåt snabbt sätt. Även som moderator måste man ta ett i taget och klicka på "bekräfta" varje gång, om jag inte missminner mig. Kanske är tur det
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

David H
Moderator
Inlägg: 5202
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Radera poster

Inläggav David H » 10 okt 2019 23:21

Ok, det är lugnt. Visst kan jag radera inlägg, men i så fall måste jag göra det ett i taget, och klicka på "bekräfta" däremellan, så det är ett lite tradigt. Sen är min policy att i princip bara radera inlägg om det finns särskild anledning till det. Har hänt vid några tillfällen att personer bett mig radera deras inlägg, men jag har avböjt detta om de inte kunnat ge mig godtagbar anledning om varför jag ska göra det.
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7790
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Radera poster

Inläggav Anders » 11 okt 2019 22:08

Triist om Lynx inte vill vara med länge!:(
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Illusionen
Inlägg: 1318
Blev medlem: 20 jan 2018 17:41

Re: Radera poster

Inläggav Illusionen » 13 okt 2019 10:43

Är du förvånad Anders ?

Det är möjligt att jag hade för högt ställda förväntningar på vad ett forum för filosofi
lämpligen bör avhandla, när jag gjorde entre´ här på FF för ett antal år sedan.

Ett rimligt inledande antagande var, i mitt fall, att det inte räcker med att återkommande
enbart citera känd information från Wikipedia, Einstein, Kant m fl, för att ett inlägg av
flertalet skall uppfattas som intressant, utan det krävs även något nytt och kreativt, för att
inläggen i fråga ska ha något av filosofiskt värde att tillföra.

Mot denna bakgrund, och utan egentlig kunskap i filosofi startade jag (en gammal
pensionerad båtbyggare) tråden, Vad utgör medvetandets referens ?, den 05 sep 2013.
En delmålsättning var att uppmärksamma att svar saknas på flera fundamentala frågor
inom fysiken, och redovisa några egna förslag till svar, baserade på nya infallsvinklar.
Tråden har i dag > 187.000 visningar, vilket är långt utöver mina ursprungliga förväntningar.

Flertalet Inlägg här på FF håller enligt min personliga uppfattning låg klass, och har
karaktär av "ej förankrat godtyckligt tyckande”. När jag ställt frågor om vad som
utgör grund/förankring för ”tyckandet” får jag sällan något bra svar, eller inget svar alls.

Några besserwissers, som själva saknar svar på de fundamentala frågorna, har likväl känt
sig kallade att upplysa mig om att jag ”inte vet vad jag talar om”, och att mina inlägg ”äcklar”
dem, mm. Varför man då, som vissa, fortsätter att läsa mina inlägg kan ju tyckas märkligt.
Trots dessa uppmuntrande tillmälen, och att tråden avslutats, tickar visningarna överraskande på.

Personligen tror jag det skulle ha en sanerande effekt om de som ohämmat och anonymt tar sig
friheten att skriva kritiska omdömen om andras inlägg, hade kurage att självmant presentera sig,
och ange vad de vill uppnå med sina inlägg, och vad nytt de anser sig själva ha bidragit med.

/ Illusionen

Pax vobiscum

https://www.youtube.com/watch?v=z3A_ZlVB3r8
”I tidernas gryning, av tid är du kommen, i svindlande rymders fjärran nyans.”

Användarvisningsbild
Illusionen
Inlägg: 1318
Blev medlem: 20 jan 2018 17:41

Re:Radera poster

Inläggav Illusionen » 20 okt 2019 11:48

Om vi har FF:s väl för ögonen borde det vara en självklarhet att, för allas vår trevnad, och av respekt
och hänsyn till andra, undvika att skriva vulgärt. Detta borde vara uppenbart för vuxna människor,
men likväl sker det inte så sällan grova övertramp, som inte hör hemma på ett forum som detta.
Det är då förståeligt om några inte vill figurera på ett forum där man inte klarar av att skriva anständigt.

/ Illusionen

Pax vobiscum

https://www.youtube.com/watch?v=uMlxM69ZJFA
”I tidernas gryning, av tid är du kommen, i svindlande rymders fjärran nyans.”

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Radera poster

Inläggav hakkapeliitta » 20 okt 2019 15:50

Hoppas du inte räknar in mej till struntpratarna.
När det gäller fysik så har jag hela tiden försökt relatera till klassisk fysisk, till stora tänkare, framför allt Marx tänkande.
På det här forumet har jag, via Marx, i fysik introducerat det kraftfulla begreppet atomär definition, dessutom begreppet naturkonstant som flesta av er är obekanta med. Jag har gått till grunderna, till klassisk 1800-tals fysik.


Återgå till "Feedback"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 59 och 0 gäster