Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Vad tänker du på?
Är det så att kvinnor attraheras väldigt mycket av intelligens?? Vad de uppfattar som intelligent...
Jag upplever att kvinnor har dubbla personligheter, är det dig eller dig jag ska prata med?
klorofyll skrev:Är det så att kvinnor attraheras väldigt mycket av intelligens?? Vad de uppfattar som intelligent...
Sapiosexuell kallas det om man främst attraheras av intelligens. Har själv en släng av det, men jag vet inte hur vanligt det är. Intelligens är också en egenskap som ofta uppskattas, men kanske inte till nivån främst.
klorofyll skrev:Jag upplever att kvinnor har dubbla personligheter, är det dig eller dig jag ska prata med?
Ehh, det där får nog utveckla!
lynx skrev:Sapiosexuell kallas det om man främst attraheras av intelligens. Har själv en släng av det, men jag vet inte hur vanligt det är. Intelligens är också en egenskap som ofta uppskattas, men kanske inte till nivån främst.
Homo sapiens, den visa människan
En viss skillnad är bra, men blir den för stor så är det problematiskt.
Moderator
Ja, ganska många beröringspunkter är önskvärda.
lynx skrev:klorofyll skrev:Är det så att kvinnor attraheras väldigt mycket av intelligens?? Vad de uppfattar som intelligent...
Sapiosexuell kallas det om man främst attraheras av intelligens. Har själv en släng av det, men jag vet inte hur vanligt det är. Intelligens är också en egenskap som ofta uppskattas, men kanske inte till nivån främst.
Men tror du att intelligenta människor vanligtvis är bättre?
klorofyll skrev:Sämre.
Intelligenta människor är alltid bättre än sämre (mindre intelligenta) människor, då det kommer till test som mäter intelligens.
Moderator
Pilatus skrev:klorofyll skrev:Sämre.
Intelligenta människor är alltid bättre än sämre människor, då det kommer till test som mäter intelligens.Eller?
Tur att livet inte är ett IQ-test..
lynx skrev:Bättre än vad?
Du skrev: "Intelligens är också en egenskap som ofta uppskattas, men kanske inte till nivån främst."
Varför uppskattas intelligens?
En bra människa är en bra individ. Vad menar jag med bra då? Inte alls någon som innehar någon sorts status för en idrottsverksamhet. Eller något annat som... tja, stinker ego. Jag gillar den naturliga människan med dess fel och brister som jag gärna vill hjälpa till att hamna på rätt köl igen. Det är onekligen en resa att bli helt knäckt och möta Gud som renar alla sår.
klorofyll skrev:lynx skrev:Bättre än vad?
Du skrev: "Intelligens är också en egenskap som ofta uppskattas, men kanske inte till nivån främst."
Varför uppskattas intelligens?
Varför har någon en förtjusning i blondiner? T ex.
Intelligens är ett säkert kort enligt evolutionsteorin, antar jag.
lynx skrev:Det är onekligen en resa att bli helt knäckt och möta Gud som renar alla sår.
En person som upplever sig vara full av synd, tror nog inte gärna på Gud
- liksom - en syndig person som tror sig vara god...
Återgå till "Tankar och känslor"