Jag skulle säga att han är en högst märkvärdig tänkare. Men det säger inte jättemycket i dagsläget. Det går inte att diskutera saker idag. Jag får ständigt tillsägelse att man inte får diskutera saker som de egentligen är. Gör man det så måste man få stryk på ena eller andra sättet.
Angående vad som är problemet är ju att vi är i "helvetet". Det här är ju skärselden

Och särskilt i Sverige. Det enda man kan göra är att välja sina plågor. Vänster för det ena, höger för det andra, mitten för det tredje, uppåt för en annan form, neråt för ännu en. Eller så går man med på att de sämsta tänkbara får fortsätta det totalitära styret och aldrig någonsin behöva ta något som helst ansvar medan de skrålar om lag och ordning.
Man kan ju liksom inte slänga in precis alla olika faktioner som vill bråka med varandra som finns och sen förvänta sig att det skall gå att ha något som kallas frihet eller liv. Muslimerna har sin underrättelsetjänst och stalkar runt betalda av skattepengar. Sossarna har sin interna förtryckarapparatur. Högern har sin falang. Det är bara att välja sina plågoandar. Men att tro att man inte ska få några det är ju naivt. För det måste man sitta ner och hålla käften. Det vill säga, inte diskutera saker som de är. Gud är ju död och han sköter ju det där med att hålla demonerna borta.
Man kan testa det med att byta ut sin tekniska apperatur, det funkar osedvanligt bra faktiskt (vilket är lustigt då idén är att man ska tro det bara vara metafysiska fenomen) då blir det lite färre och jobbigare att ställa till det för en. Men det finns ju ändå så gott om dem så att tro att man inte skulle bli hittad är ju tja, naivt. Finns så otroligt många sätt att ställa till det för folk. Man kan gå och bli hatad av Iranierna eller kurderna, eller behöva sitta i förhör med Afrikaner eller så ska man lyssna på lärare som upprepar allt som redan sagts.
Jag måste ju till exempel berätta om Maras döttrar (om det nu är passande namn) annars får hjärtat problem. Hjälper man inte gamla damen så får man inte sova. Utan hunden så är småbarnen jävlar. Och med katten så ljugs det friskt. Choose your destiny!
Och för att få segla hem så måste man gå med på hatiska gamla gubbars förtryck. Så tack men nej tack. Anarki, samhällskolapps och galenskap är det enda botemedlet på en fundamentalt keff värld. Men folk verkar faktiskt väldigt nöjda så jag skall inte klaga. Jag försöker mest styra skutan så att jag ser så mycket kärlek på gatorna som möjligt.
Jag kunde hållt käfft. Då slapp jag det mesta plågandet, har testat det i omgångar, och det funkar att ducka. Men då blir man ju deprimerad istället och livet saknar poäng. Så då får man öppna käften för att inte ta livet av sig. Och så kommer korrigeringsinstitutionen fram igen ;D
Har en känsla av att det kan vara lite liknande för Jordan Peterson. Och han är ju fan känd och inte bara en liten spillivinker med tourettes likt mig.