rekoj skrev:Jag kan tänka att exvis iris eller Pilatus skulle kunna vara en svår utmaning att ta sig an i sådan situation
Det jag ser är att du tror att någon absolutist (är det de som inte dricker Absolut ?) är en individ som är övertygad som sina egna argument - INGET kan vara längre från vad absolut sanning betyder.
Dessutom har du inte notera (som resten av gänget) eller helt enkelt inte begriper (som resten av gänget förmodligen

) att absolut Sanning i fråga om språket (för det är bara detta som jag har lagt fram) är det i förhållande till relationen --- betecknande (sätta ord på) och det betecknade (det objekt, fenomen osv som BLIR betecknat - dvs satt ord på).
Tex ett föremål = Boll --- detta föremål som nu heter boll och relationen mellan ordet boll och själva den runda tingesten - är en absolut sanning.
Tror jag skrev det fem gånger - -- och ingen fatta zip.
Du tror att på grund att detta som jag säger så när jag är psykotisk så tror jag att kudden är min pojkvän.
En annan trodde jag talade om korrespondensteorin och alla sanningsteorier.
Andra fattar Iran, och en del chattar som vore vi mitt på torget och förhandlar om en gurka.
En annan säger att jomen bollen kanske är en gurka för att vi inte kan uppfatta om bollen är en gurka för att vi är subjekt.
osv
Vad jag tror om era sinnestillstånd låter jag vara osagt. Men jag känner utmattning.
Det är också en utmaning.
Tro mig.