Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Vad tänker du på?
Tog en titt på de tio vanligaste. Trots allt rätt skönt att ha ett namn som är skapligt vanligt. Av dessa gillade jag Elsa och Oscar bäst.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
scirocco skrev:Har ni nåt namnförslag. Alltså nu både på pojke eller flicka
Artur
Kajsa
Kokkonnsten utvecklar sir. Koka potatis sgeka fläsk hacka löko göra sås. På tio minuter. Ja då inte potatisenförstås. Vilken tur att min mormor lärde mig
Pollen här fär vi nog överväga lite o lyssna på flera låtar till. Allt med sex är ju bra har min mormor lärt mig men kanske inte som namn. Hon hette ida. Inte idag utan förut
Pollen här fär vi nog överväga lite o lyssna på flera låtar till. Allt med sex är ju bra har min mormor lärt mig men kanske inte som namn. Hon hette ida. Inte idag utan förut
Klorofyll, de måste funka i frankrike också
-
hakkapeliitta
Jag har alltid varit svag för flicknamnet Ellinor/Eleanor. Vet inte riktigt varför, låter väl rätt vackert, kvinnligt.
De flicknamn som jag hatar är böjningsformer från manligt namn, typ Michael/Michaela, finns många sådana.
Ett namn som är extra jobbigt är Kim, kille eller tjej? Ingen vet, gäller att kolla adamsäpplet innan.
De flicknamn som jag hatar är böjningsformer från manligt namn, typ Michael/Michaela, finns många sådana.
Ett namn som är extra jobbigt är Kim, kille eller tjej? Ingen vet, gäller att kolla adamsäpplet innan.
scirocco skrev:Har ni nåt namnförslag. Alltså nu både på pojke eller flicka
Flickor: Adèle, Adrienne, Amélie, Angelique, Audette, Belle, Blanche, Brigitte, Camille, Cecile
Céline, Chantal, Chloé, Claire, Clémence, Columbine, Corinne, Elle, Eloise, Eponine
Etoile, Felicienne, Gabrielle, Geneviève, Gisele, Ivette, Jeanne, Jolie, Juliette, Justine
Léonie, Lilou, Lizette, Lola, Lucie, Lucille, Manon, Margaux, Maxime, Monique, Morgane
Noelle, Pascale, Pauline, Pépélope, Rachelle, Renée, Robine, Satine, Sébastienne
Simone, Stéphanie, Thomasine, Violette, Zoé
Pojkar: Alain, André, Antoine, Alphonse, Beau, Benoit, Chapin, Claud, Davide, Dion
Dominique, Emile, Etienne, Florentin, François, Gaspard, Guy, Henri, Jacques, Laurent
Lionnel, Louis, Marcel, Maurice, Nathanael, Pascal, Patrice, Philippe, Pierre, Pom, Qassim
Raoul, Raphaël, Remi, Rene, Sacha, Thierry, Timon, Timothé, Valentin, Vidal, Virgile
Xavier, Yves
Moderator
Oj. Tack pilatus. Verkligen trevligt. Justine hette min pappas farmor. Jag tror det bliren flicka. Jag är ju synsk men jjst nu villl jag ju att barnet ska överleva.
Pilatus skrev:Lyssnade på Snedtänkt med Kalle Lind. Karolina Stenlund gästar och talar om Uppsalaskolan, en filosofisk strömning som påverkade flera personer inom politik och massmedia: DN, AB, SAP och Myrdalfamiljen. Väl värt att lyssna på.![]()
https://sverigesradio.se/avsnitt/om-uppsalaskolan
Axel Hägerströms värdebihilism har satt sina spår. När jag läste teoretisk och praktisk filosofi i Lund på 70-talet var det analytisk filosofi och värdenihilism som gällde.
Algotezza aka Algotezza
Jag har bara läst de tre musketörerna. Och guy de maupassants erotiska äventyr
Har nu lyckats prata med mina barn. Det är en glädje. Ni som inte har barn skickar jag nu mina allra varmaste tankar
scirocco skrev:Klorofyll, de måste funka i frankrike också
Då får jag uppmärksamma om att Artur låter väldigt fint på franska...
Arthur Rimbaud är ett exempel..
Återgå till "Tankar och känslor"