xion skrev:hakkapeliitta skrev:xion skrev:Sverige är "landet där man inte får säga som det är".
Du är helt fri att säga vad som helst, som Rekoj säger.
Vem hindrar dej?
Att du inte får respons för dina enkla bondtankar är en annan sak.
I din sits skulle jag marschera mot Stockholm med högaffeln i högsta hugg och runka perukerna av nollåttorna.
Ta lärdom av bonden Nils Dacke och bondeupproret.
Jodå jag får säja vad jag vill här eftersom jag är anonym.
Annars skulle det kunna få konsekvenser.
Eftersom jag är anonym så är jag ingen egentligen så knappast någon bryr sig om vad jag säger.
Det är ju bara en handfull människor som läser det jag skriver men det känns i alla fall bra att kunna säga det.
Skulle jag vara en offentlig person vore det nog klokt att vara mer försiktig.
En politiker får leva med att "allt du säger kan användas emot dig".
När det gäller invandring t.ex. finns det mycket "skygglappar".
Om invandring är en sak man inte får prata om i Sverige, så kan jag tycka att det en förbjuden sak som det ändå talas väldigt mycket om. Både av offentliga personer och icke-offentliga personer. På nyheter och i politiska debatter t ex pratas det väldigt mycket om invandring som jag upplevt det, till en grad att jag kan tycka det blir tjatigt och fantasilöst.
I andra sammanhang kan det vara mer känsligt med viss typ av uttalanden kring invandring. Nöjesbranschen må va ett exempel. En sån som Jimmie Åkesson får inget varmt välkomnande i Skavlan, och han får nog inte särskilt många erbjudanden att vara med i underhållningsprogram som Bäst i test, och dylikt, som vissa andra politiker kan få. Det är klart att man kan fråga sig vad detta beror på.