Dagens vision?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Dagens vision?

Inläggav Vega » 28 jul 2025 19:41

Min vision är att ta det lugnt. Njuta och koppla så att jag kan utveckla mina tankar i harmoni.. Läsa många böcker. Personlig utveckling. Jag vill tjäna mycket pengar så att jag kan resa.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20998
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Dagens vision?

Inläggav Algotezza » 28 jul 2025 20:19

Vega skrev:Min vision är att ta det lugnt. Njuta och koppla så att jag kan utveckla mina tankar i harmoni.. Läsa många böcker. Personlig utveckling. Jag vill tjäna mycket pengar så att jag kan resa.


Dagens oxymoron: ta det lugnt och tjäna mycket pengar
Algotezza aka Algotezza

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Dagens vision?

Inläggav Vega » 28 jul 2025 20:51

Algotezza skrev:
Vega skrev:Min vision är att ta det lugnt. Njuta och koppla så att jag kan utveckla mina tankar i harmoni.. Läsa många böcker. Personlig utveckling. Jag vill tjäna mycket pengar så att jag kan resa.


Dagens oxymoron: ta det lugnt och tjäna mycket pengar

If you work for a living, why kill yourself working?

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20998
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Dagens vision?

Inläggav Algotezza » 29 jul 2025 05:33

Vega skrev:
Algotezza skrev:
Vega skrev:Min vision är att ta det lugnt. Njuta och koppla så att jag kan utveckla mina tankar i harmoni.. Läsa många böcker. Personlig utveckling. Jag vill tjäna mycket pengar så att jag kan resa.


Dagens oxymoron: ta det lugnt och tjäna mycket pengar

If you work for a living, why kill yourself working?


Hur tänker du tjäna mycket pengar?
Algotezza aka Algotezza

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Dagens vision?

Inläggav Vega » 29 jul 2025 14:50

Algotezza skrev:
Vega skrev:
Algotezza skrev:
Dagens oxymoron: ta det lugnt och tjäna mycket pengar

If you work for a living, why kill yourself working?


Hur tänker du tjäna mycket pengar?

Det behåller jag för mig själv..

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Dagens vision?

Inläggav Vega » 29 jul 2025 19:35

Jag tycker att det manliga och kvinnliga är så långt ifrån vartannat.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20998
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Dagens vision?

Inläggav Algotezza » 29 jul 2025 22:21

Vega skrev:Jag tycker att det manliga och kvinnliga är så långt ifrån vartannat.


Det beror väl på vilket område det handlar om
Algotezza aka Algotezza

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Dagens vision?

Inläggav Vega » 30 jul 2025 19:42

Algotezza skrev:
Vega skrev:Jag tycker att det manliga och kvinnliga är så långt ifrån vartannat.


Det beror väl på vilket område det handlar om


Kan du säga vad det kvinnliga och manliga är för någonting?

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20998
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Dagens vision?

Inläggav Algotezza » 30 jul 2025 21:21

Vega skrev:
Algotezza skrev:
Vega skrev:Jag tycker att det manliga och kvinnliga är så långt ifrån vartannat.


Det beror väl på vilket område det handlar om


Kan du säga vad det kvinnliga och manliga är för någonting?


Vad jag än svarar kan man kritisera svaret som förenklat och okunnigt.

Jag har erfarenhet av att vara och handla som den jag är men inte som någon annan

Jag kan svara med något jag läst i psykologi men vad betyder det? Då kan du ställa frågan till AI.
Algotezza aka Algotezza

Anne
Inlägg: 6411
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Dagens vision?

Inläggav Anne » 30 jul 2025 22:18

Vega skrev:Jag tycker att det manliga och kvinnliga är så långt ifrån vartannat.

Med risk för att det låter hårt - när du skriver en sådan sak får du väl redogöra dina tankar och inte be någon annan redogöra? Låt höra ditt perspektiv!

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Dagens vision?

Inläggav Vega » 31 jul 2025 14:45

Anne skrev:
Vega skrev:Jag tycker att det manliga och kvinnliga är så långt ifrån vartannat.

Med risk för att det låter hårt - när du skriver en sådan sak får du väl redogöra dina tankar och inte be någon annan redogöra? Låt höra ditt perspektiv!

Jag tycker att det saknas förståelse mellan det kvinnliga och manliga. På samma sätt som det saknas förståelse mellan oskyldiga barn och kriminella. Jag vet inte riktigt vad det beror på. Men lösningen tycks inte vara att beblanda sig och umgås med alla.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20998
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Dagens vision?

Inläggav Algotezza » 31 jul 2025 17:09

Vega skrev:
Anne skrev:
Vega skrev:Jag tycker att det manliga och kvinnliga är så långt ifrån vartannat.

Med risk för att det låter hårt - när du skriver en sådan sak får du väl redogöra dina tankar och inte be någon annan redogöra? Låt höra ditt perspektiv!

Jag tycker att det saknas förståelse mellan det kvinnliga och manliga. På samma sätt som det saknas förståelse mellan oskyldiga barn och kriminella. Jag vet inte riktigt vad det beror på. Men lösningen tycks inte vara att beblanda sig och umgås med alla.


Hur menar du?

Manligt = k riminella?

Kvinnligt = oskyldiga barn?
Algotezza aka Algotezza

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Dagens vision?

Inläggav Vega » 31 jul 2025 18:17

Algotezza skrev:
Vega skrev:
Anne skrev:Med risk för att det låter hårt - när du skriver en sådan sak får du väl redogöra dina tankar och inte be någon annan redogöra? Låt höra ditt perspektiv!

Jag tycker att det saknas förståelse mellan det kvinnliga och manliga. På samma sätt som det saknas förståelse mellan oskyldiga barn och kriminella. Jag vet inte riktigt vad det beror på. Men lösningen tycks inte vara att beblanda sig och umgås med alla.


Hur menar du?

Manligt = k riminella?

Kvinnligt = oskyldiga barn?


Nej jag menade inte att män är kriminella och att kvinnor är oskyldiga barn.. Men jag tror att oförståelsen mellan, ja, män och kvinnor, är något som är väldigt lätt att utnyttja.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 20998
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Dagens vision?

Inläggav Algotezza » 31 jul 2025 18:26

Vega skrev:
Algotezza skrev:
Vega skrev:Jag tycker att det saknas förståelse mellan det kvinnliga och manliga. På samma sätt som det saknas förståelse mellan oskyldiga barn och kriminella. Jag vet inte riktigt vad det beror på. Men lösningen tycks inte vara att beblanda sig och umgås med alla.


Hur menar du?

Manligt = k riminella?

Kvinnligt = oskyldiga barn?


Nej jag menade inte att män är kriminella och att kvinnor är oskyldiga barn.. Men jag tror att oförståelsen mellan, ja, män och kvinnor, är något som är väldigt lätt att utnyttja.


Hur då? Och av vem?
Algotezza aka Algotezza

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Dagens vision?

Inläggav Vega » 31 jul 2025 18:27

Algotezza skrev:
Vega skrev:
Algotezza skrev:
Hur menar du?

Manligt = k riminella?

Kvinnligt = oskyldiga barn?


Nej jag menade inte att män är kriminella och att kvinnor är oskyldiga barn.. Men jag tror att oförståelsen mellan, ja, män och kvinnor, är något som är väldigt lätt att utnyttja.


Hur då? Och av vem?

Adam och Eva?


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster