Dagens ord – vad vibrerar i dig idag?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
unik
Inlägg: 1512
Blev medlem: 08 aug 2024 14:41

Re: Dagens ord – vad vibrerar i dig idag?

Inläggav unik » 01 feb 2026 11:48

Anders skrev:
unik skrev:Lycksalig.

Underbart!


Anders, 2026 eller tidigt 2027 =

Fast tjänst 2 pass per vecka.
Resten ett extra eller inget per vecka.
Max 3 dagars jobb,

4 ledigt.
Skriva böcker och filosofera.
Promenera på Södermalm, fixar en 1:a 2026.

Utgifter cirka 4500 och 12 000 vad mig anbelangar.
Netto 15/16 tusen
Startar ett AB sidoprojekt
Sparmål 1,7 miljoner på 10 år, inför Kryonik.
Samt något för utsatta.

Avsluta stegvis sjukersättning och andra ersättningar.
22 april 2025 på forumet Arca-Vitae blev startskottet som upplyst.

Kram
Vaelira

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 9160
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Dagens ord – vad vibrerar i dig idag?

Inläggav Anders » 01 feb 2026 12:42

Faan vad jag skulle vilja vara kreativ. Kanske är det, men det mynnar mest ut i galna varianter på kända låtar(även om de sista åren har levererar en del egna, faktisk skapliga, melodier) och en massa sexhistorier. Har börjat på en massa mer seriösa böcker och noveller men det liksom tappar farten efter alltför få sidor.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 21003
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Dagens ord – vad vibrerar i dig idag?

Inläggav Algotezza » 01 feb 2026 16:01

Anders skrev:Faan vad jag skulle vilja vara kreativ. Kanske är det, men det mynnar mest ut i galna varianter på kända låtar(även om de sista åren har levererar en del egna, faktisk skapliga, melodier) och en massa sexhistorier. Har börjat på en massa mer seriösa böcker och noveller men det liksom tappar farten efter alltför få sidor.



Jag har å ena sidan varken sittfläsk, envishet, tålamod eller ork att skriva längre texter som romaner eller bara noveller, varför det mest blir lyrik och i synnerhet haiku.

Å andra sidan har jag inte något att berätta som känns viktigt eller pockar på att berättas.
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 9160
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Dagens ord – vad vibrerar i dig idag?

Inläggav Anders » 01 feb 2026 16:19

Algotezza skrev:
Anders skrev:Faan vad jag skulle vilja vara kreativ. Kanske är det, men det mynnar mest ut i galna varianter på kända låtar(även om de sista åren har levererar en del egna, faktisk skapliga, melodier) och en massa sexhistorier. Har börjat på en massa mer seriösa böcker och noveller men det liksom tappar farten efter alltför få sidor.



Jag har å ena sidan varken sittfläsk, envishet, tålamod eller ork att skriva längre texter som romaner eller bara noveller, varför det mest blir lyrik och i synnerhet haiku.

Å andra sidan har jag inte något att berätta som känns viktigt eller pockar på att berättas.

Jag har det. Mest frustration/fascination efter klassresa. Sen skulle jag verkligen vilja ha lite av det här Blyton/Tolkien/Brown äventyret i mig.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 21003
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Dagens ord – vad vibrerar i dig idag?

Inläggav Algotezza » 01 feb 2026 16:57

Anders skrev:
Algotezza skrev:
Anders skrev:Faan vad jag skulle vilja vara kreativ. Kanske är det, men det mynnar mest ut i galna varianter på kända låtar(även om de sista åren har levererar en del egna, faktisk skapliga, melodier) och en massa sexhistorier. Har börjat på en massa mer seriösa böcker och noveller men det liksom tappar farten efter alltför få sidor.



Jag har å ena sidan varken sittfläsk, envishet, tålamod eller ork att skriva längre texter som romaner eller bara noveller, varför det mest blir lyrik och i synnerhet haiku.

Å andra sidan har jag inte något att berätta som känns viktigt eller pockar på att berättas.

Jag har det. Mest frustration/fascination efter klassresa. Sen skulle jag verkligen vilja ha lite av det här Blyton/Tolkien/Brown äventyret i mig.


Ta till vara dina unika berättelser! Gör något kreativt av dem!
Algotezza aka Algotezza

Vega
Inlägg: 1543
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Dagens ord – vad vibrerar i dig idag?

Inläggav Vega » 01 feb 2026 18:16

Anders skrev:Mest frustration/fascination efter klassresa.

Jag har gjort en klassresa i medvetenhet.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 21003
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Dagens ord – vad vibrerar i dig idag?

Inläggav Algotezza » 01 feb 2026 21:52

Fantasi
Algotezza aka Algotezza

Vega
Inlägg: 1543
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Dagens ord – vad vibrerar i dig idag?

Inläggav Vega » 02 feb 2026 18:32

Vega skrev:
Anders skrev:Mest frustration/fascination efter klassresa.

Jag har gjort en klassresa i medvetenhet.

Jag minns när jag var på en konsert vid kanske 17 års ålder, bredvid mig i publiken står en något äldre kille med sina vänner. Vi ser på varandra, han lägger armen på min axel och säger att artisten är hans kusin, båda är något mörkhyade. Givetvis är detta inte sant. Men då i stunden köpte jag det helt.

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 9160
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Dagens ord – vad vibrerar i dig idag?

Inläggav Anders » 03 feb 2026 22:35

Ortopedbesök
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 21003
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Dagens ord – vad vibrerar i dig idag?

Inläggav Algotezza » 05 feb 2026 20:10

Vi- vi- vi- vinande vintervindar...
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 21003
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Dagens ord – vad vibrerar i dig idag?

Inläggav Algotezza » 05 feb 2026 20:10

Anders skrev:Ortopedbesök


Hoppas allt gick bra!
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 9160
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Dagens ord – vad vibrerar i dig idag?

Inläggav Anders » 07 feb 2026 17:15

Algotezza skrev:
Anders skrev:Ortopedbesök


Hoppas allt gick bra!

Japp! På rätt väg.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
unik
Inlägg: 1512
Blev medlem: 08 aug 2024 14:41

Re: Dagens ord – vad vibrerar i dig idag?

Inläggav unik » 14 feb 2026 13:25

Hej

Användarvisningsbild
unik
Inlägg: 1512
Blev medlem: 08 aug 2024 14:41

Re: Dagens ord – vad vibrerar i dig idag?

Inläggav unik » 20 feb 2026 22:19

falla fritt

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 19268
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Dagens ord – vad vibrerar i dig idag?

Inläggav Pilatus » 20 feb 2026 22:55

unik skrev:falla fritt

Se till att underlaget är polstrat.
Moderator


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster