I natt som var sov jag först sju timmar i ett sträck (vilket är ovanligt). Efter en stund somnade jag om och sov 2-3 timmar till.
Vårt sätt att leva stjäl vår sömn. För i tiden sov troligen människor fler timmar. Efter TV:ns intåg så sitter vi uppe mycket längre på kvällarna.
Samtidigt mer snaskade och stillasittande. För min del har jag valt bort TV:n. Men då har det blivit mer tid framför datorskärmen istället.
Det har i alla fall den fördelen att jag äger min tid. Jag får gå och lägga mig när jag vill. Dessutom har jag ingen klocka i sovrummet eftersom jag är pensionär. Jag stiger upp när jag känner mig utsövd.
Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Vad tänker du på?
xion skrev:I natt som var sov jag först sju timmar i ett sträck (vilket är ovanligt). Efter en stund somnade jag om och sov 2-3 timmar till.
Vårt sätt att leva stjäl vår sömn. För i tiden sov troligen människor fler timmar. Efter TV:ns intåg så sitter vi uppe mycket längre på kvällarna.
Samtidigt mer snaskade och stillasittande. För min del har jag valt bort TV:n. Men då har det blivit mer tid framför datorskärmen istället.
Det har i alla fall den fördelen att jag äger min tid. Jag får gå och lägga mig när jag vill. Dessutom har jag ingen klocka i sovrummet eftersom jag är pensionär. Jag stiger upp när jag känner mig utsövd.
Som pensionär har man tid men inga pengar och arbetar man har man pengar men inte tid, brukar man säga. Det beror förstås på vad man vill göra som pensionär. Det behöver ju inte kosta skjortan.
Algotezza aka Algotezza
Hittar ingen funktion för radera kontot här på forumet, är det ens möjligt att ta bort delar av ens digitala liv.
Önskar att det som går raderas enligt GDPR lagen.
Största möjliga utsträckning.
Inlägg.
Loggar.
IP
Konto
12 Mars 2026
Klockan 19:12
Meddelaräven med utropstecken till modering.
Tar bild på detta inlägg och modering inlägg.
Återkopplar 12 April och kvarstår dilemmat avser vi anlita rättslig hjälp.
Och passar på att tacka för den här tiden.
Hälsningar
V
Önskar att det som går raderas enligt GDPR lagen.
Största möjliga utsträckning.
Inlägg.
Loggar.
IP
Konto
12 Mars 2026
Klockan 19:12
Meddelaräven med utropstecken till modering.
Tar bild på detta inlägg och modering inlägg.
Återkopplar 12 April och kvarstår dilemmat avser vi anlita rättslig hjälp.
Och passar på att tacka för den här tiden.
Hälsningar
V
unik skrev:Hittar ingen funktion för radera kontot här på forumet, är det ens möjligt att ta bort delar av ens digitala liv.
Vad står på?
Moderator
Det varnas för att AI kommer att medföra att internet översvämmas med AI-producerat strunt.
Hoppas att vi slipper infekteras alltför mycket på det här forumet.
Personligen så tycker jag att märks på texten om den är AI-producerad.
Men det kanske bara är som jag inbillar mig.
xion skrev:Det varnas för att AI kommer att medföra att internet översvämmas med AI-producerat strunt.
Vi brukar berätta när det är AI-genererat.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
xion skrev:Det varnas för att AI kommer att medföra att internet översvämmas med AI-producerat strunt.
Det finns inte så mycket att vinna med att skriva tydliga instruktioner till en AI-modell, om det inte är för att generera text med någon slags mening.
Jag tror inte att vi skulle märka någon skillnad, om texten följer den stil vi är vana vid att läsa från en viss person.
Moderator
På Youtube syns alltmer AI- genererat material. Det produceras väldiga mängder inom nyheter, ekonomi m fl områden, man ser det nästan överallt.
Generation Z, eller "Zoomers", de som föddes före Generation Alpha. De första digitala individerna växte upp med smartphones och sociala medier, vilket gjorde dem ständigt uppkopplade. De är kända för att vara pragmatiska, socialt medvetna och fokuserade på social och ekonomisk trygghet.
(texten är till viss del genererad av Google AI)
Jag borde läsa Robert Musils, Mannen utan egenskaper
Moderator
Pilatus skrev:unik skrev:Hittar ingen funktion för radera kontot här på forumet, är det ens möjligt att ta bort delar av ens digitala liv.
Vad står på?
Digitaliserad döds-städning.
I övrigt avstår vi dela vår världsbild.
Även skrivit meddelande till David.
V
unik skrev:Pilatus skrev:unik skrev:Hittar ingen funktion för radera kontot här på forumet, är det ens möjligt att ta bort delar av ens digitala liv.
Vad står på?
Digitaliserad döds-städning. I övrigt avstår vi dela vår världsbild.
Även skrivit meddelande till David. V
Att vi inte delar åsikter i allt är en svag ursäkt för att dra sig tillbaks. Det är bättre att lära sig något av de smällar vi ibland får.
Du får lika självklart som någon annan skriva här.
Moderator
Vi läser och förstår hur du tänker.
Vi delar inte din uppfattning.
Vi har nått en överenskommelse med DH.
V
Vi delar inte din uppfattning.
Vi har nått en överenskommelse med DH.
V
Pilatus skrev:Generation Z, eller "Zoomers", de som föddes före Generation Alpha. De första digitala individerna växte upp med smartphones och sociala medier, vilket gjorde dem ständigt uppkopplade. De är kända för att vara pragmatiska, socialt medvetna och fokuserade på social och ekonomisk trygghet.
Jag ogillar generationssnacket och det typiska för varje generation. Vi är individer. Det är individer jag möter. Generationssnacket hjälper inte. snarare stjälper det i mötet med andra. Detta snack är en mediagrej.
Algotezza aka Algotezza
"Skomakare, bliv vid din läst"
Bra ordspråk/talesätt?
Bra ordspråk/talesätt?
Vega skrev:"Skomakare, bliv vid din läst"
Bra ordspråk/talesätt?
Bokälskare - bliv vid vad du läst
Algotezza aka Algotezza
Återgå till "Tankar och känslor"