Vad tänker du på?
Moderator: Moderatorgruppen
Re: Vad tänker du på?
Jag är inte buddhist, men det finns faktiskt inget att klaga på.
Vega skrev:Jag är inte buddhist, men det finns faktiskt inget att klaga på.
Jag kan klaga på massor men undviker det.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
4 november 2017
Om man inte kan kommunicera och göra sig förstådd.
Har man ett handikapp.
Vad gör man i en sådan situation?
Provar:
Har ett program som kan ta fram all fotbollsstatistik från hela världen.
Väljer att ta fram alla jämna fotbollsmatcher där det inte finns en tydlig favorit hos oddsen.
Alla ligor.
Sedan väljer vi granska alla 4000 matcher som har 1 mål under dom första 20 spelade minuterna.
Mellan bestämda årtal.
Det blev 1000 stycken.
Slutligen tittar vi på hur många av dessa 1000 matcher får ett andra mål och får fram 86.7%.
Sedan ser vi att oddsen inom en viss marknad är lägre än förväntad träffsäkerhet som - lay bet - och som undersökningen påvisar.
Konkluderar att vi kan vinna mer än vi förlorar med matcherna med rätt tillämpad trading metod.
Med andra ord, varje gång urvalet av specifikationerna gäller, så gäller även att vår förväntan av framtida resultat kommer på sikt förverkligas med 86.7% av de momentum som ännu inte ägt rum.
V
Måste söka hjälp.
Ingen förstår och ingen greppar vad vi yttrar.
Skrämmande.
Har man ett handikapp.
Provar:
Väljer att ta fram alla jämna fotbollsmatcher där det inte finns en tydlig favorit hos oddsen.
Alla ligor.
Sedan väljer vi granska alla 4000 matcher som har 1 mål under dom första 20 spelade minuterna.
Mellan bestämda årtal.
Det blev 1000 stycken.
Slutligen tittar vi på hur många av dessa 1000 matcher får ett andra mål och får fram 86.7%.
Sedan ser vi att oddsen inom en viss marknad är lägre än förväntad träffsäkerhet som - lay bet - och som undersökningen påvisar.
Konkluderar att vi kan vinna mer än vi förlorar med matcherna med rätt tillämpad trading metod.
Med andra ord, varje gång urvalet av specifikationerna gäller, så gäller även att vår förväntan av framtida resultat kommer på sikt förverkligas med 86.7% av de momentum som ännu inte ägt rum.
V
Måste söka hjälp.
Skrämmande.
unik skrev:Om man inte kan kommunicera och göra sig förstådd.
Har man ett handikapp.
Provar:
Alla ligor.
Mellan bestämda årtal.
Det blev 1000 stycken.
V
Måste söka hjälp.
Skrämmande.
Det finns ALLTID någon som förstår.. Skogen har också ögon!
Imorgon är lurigaste dag.
Hur ska jag få grannen att asg?
Hubert skrev:Imorgon är lurigaste dag.
Du borde ju kunna skoja litet med tema ättelÄgg.
Moderator
Något har väckts till liv hos oss, det är någon eller något hos oss, som vill något.
Sedan är det ett himla brus av måsten och olika viljor som drar åt olika håll.
Och så är det dags för den låga som börja brinna 22 april 2025 inom oss likt ett undermedvetet hav av ljus. Vi vill göra göra gott och lindra för dom som har det sämre.
Vi upplever ibland oss som ensamma med att köpa smörgås och kaffe till utsatta på gator och torg. Restaurangmat och ibland dela ut 1 Oz silvermynt.
Vi tror inte på organisationer och deras upplägg, utan vi förespråkar uppsökande verksamhet.
Vi skulle vilja bygga en - Pay It Forward - verksamhet där folk kan söka medel för hjälpa andra.
Vi tror på filosofin att ha en stark kärna som rår om de sina och sedan de näst närmaste och slutligen en community.
Om alla som vi upplever arbetar utifrån och in, så blir det aldrig önskvärd effekt, som att arbeta inifrån och ut.
Vi vill kasta ljus på att vi upplever dagens politik, demokrati och medier aldrig rör vid det innersta väsen-bestämnda. Vilket vi tror mottar bort oönskade effekter med desto mer föreningsliv, idrott, scouter med flera. Just nu känns det som ondskans andedräkt sveper över oss alla. Att vi lever i en dyster värld.
V
Sedan är det ett himla brus av måsten och olika viljor som drar åt olika håll.
Och så är det dags för den låga som börja brinna 22 april 2025 inom oss likt ett undermedvetet hav av ljus. Vi vill göra göra gott och lindra för dom som har det sämre.
Vi upplever ibland oss som ensamma med att köpa smörgås och kaffe till utsatta på gator och torg. Restaurangmat och ibland dela ut 1 Oz silvermynt.
Vi tror inte på organisationer och deras upplägg, utan vi förespråkar uppsökande verksamhet.
Vi skulle vilja bygga en - Pay It Forward - verksamhet där folk kan söka medel för hjälpa andra.
Vi tror på filosofin att ha en stark kärna som rår om de sina och sedan de näst närmaste och slutligen en community.
Om alla som vi upplever arbetar utifrån och in, så blir det aldrig önskvärd effekt, som att arbeta inifrån och ut.
Vi vill kasta ljus på att vi upplever dagens politik, demokrati och medier aldrig rör vid det innersta väsen-bestämnda. Vilket vi tror mottar bort oönskade effekter med desto mer föreningsliv, idrott, scouter med flera. Just nu känns det som ondskans andedräkt sveper över oss alla. Att vi lever i en dyster värld.
V
Min lösning : rejäl skatt på såna som mej, sen kan rikemansbarn som inte vill knega på vanligt kneg bli proffs på att hjälpa folk i landet som behöver den typen av hjälp med skattepengar, eller om brighta, organisera den hjälpen på intelligentaste sätt. Funkar rätt mycket så. En av frugans halvsyrror (uppväxt bland akademiker) har till och med doktorerat i typ det. Så skall rikemannens barns behov av mening och att rädda värld kanaliseras.
4 november 2017
4 november 2017
Anders skrev:Min lösning : rejäl skatt på såna som mej, sen kan rikemansbarn som inte vill knega på vanligt kneg bli proffs på att hjälpa folk i landet som behöver den typen av hjälp med skattepengar, eller om brighta, organisera den hjälpen på intelligentaste sätt.
Det är inte alltid så lätt att utmana verklighetens beskaffenhet. Tänk om du vill agera Robin Hood.
Du kan visa alla hur pengarna fås med egen bedrift och förbättra folks livssituation. Men då reagerar marknaden med att förhindra möjligheterna.
Så även om du har svaren och lösningen är det inte alltid så lätt att förmedla.
Anders skrev:Min lösning : rejäl skatt på såna som mej, sen kan rikemansbarn som inte vill knega på vanligt kneg bli proffs på att hjälpa folk i landet som behöver den typen av hjälp med skattepengar, eller om brighta, organisera den hjälpen på intelligentaste sätt. Funkar rätt mycket så. En av frugans halvsyrror (uppväxt bland akademiker) har till och med doktorerat i typ det. Så skall rikemannens barns behov av mening och att rädda värld kanaliseras.
Det är bara det att då politikerna får några extra miljarder att fördela blir det inget över till de som skulle behöva dem. Den andra handen tog snabbt tillbaks med nya skatter på energi och reduktionsplikt. Inte avskaffade socialdemokrater någons fattigdom. De höjde glatt sina egna löner. Och av de 248 generaldirektörer som varit verksamma på de 115 myndigheter har ungefär 1/3 tidigare varit politiker. 115 myndigheter, vad fan sysslar de med? Det är först på senare år som dina politiska motståndare försöker göra något åt misshushållningen. Det pågår just nu en av de största strukturförändringarna i svensk statsförvaltning på länge. Regeringen Kristersson har som uttalat mål att minska antalet myndigheter för att sänka kostnader och minska byråkratin.
Moderator
Vi tror att det vi äger och har omkring oss ska fortsätta som vanligt.
Men varje nytt ögonblick kan oväntade saker hända som förändrar allt.
Det är omöjligt att förbereda sig på tragiska händelser, trots att vi någonstans måste förstå att vi en dag kommer att mista allt.
I filmen "Unforgiven" säjer Klintans rollfigur Will Munni:
"Det kostar på att döda en annan människa, Du tar ifrån honom allt han har och allt han nånsin kommer att få."
Men varje nytt ögonblick kan oväntade saker hända som förändrar allt.
Det är omöjligt att förbereda sig på tragiska händelser, trots att vi någonstans måste förstå att vi en dag kommer att mista allt.
I filmen "Unforgiven" säjer Klintans rollfigur Will Munni:
"Det kostar på att döda en annan människa, Du tar ifrån honom allt han har och allt han nånsin kommer att få."
Pilatus skrev:Anders skrev:Min lösning : rejäl skatt på såna som mej, sen kan rikemansbarn som inte vill knega på vanligt kneg bli proffs på att hjälpa folk i landet som behöver den typen av hjälp med skattepengar, eller om brighta, organisera den hjälpen på intelligentaste sätt. Funkar rätt mycket så. En av frugans halvsyrror (uppväxt bland akademiker) har till och med doktorerat i typ det. Så skall rikemannens barns behov av mening och att rädda värld kanaliseras.
Det är bara det att då politikerna får några extra miljarder att fördela blir det inget över till de som skulle behöva dem. Den andra handen tog snabbt tillbaks med nya skatter på energi och reduktionsplikt. Inte avskaffade socialdemokrater någons fattigdom. De höjde glatt sina egna löner. Och av de 248 generaldirektörer som varit verksamma på de 115 myndigheter har ungefär 1/3 tidigare varit politiker. 115 myndigheter, vad fan sysslar de med? Det är först på senare år som dina politiska motståndare försöker göra något åt misshushållningen. Det pågår just nu en av de största strukturförändringarna i svensk statsförvaltning på länge. Regeringen Kristersson har som uttalat mål att minska antalet myndigheter för att sänka kostnader och minska byråkratin.
Det är varför jag, trots hotet om tvångsintegration funderar på att rösta vänster den här gången. Nu då det inte finns ett Folkparti.
4 november 2017
4 november 2017
unik skrev:Anders skrev:Min lösning : rejäl skatt på såna som mej, sen kan rikemansbarn som inte vill knega på vanligt kneg bli proffs på att hjälpa folk i landet som behöver den typen av hjälp med skattepengar, eller om brighta, organisera den hjälpen på intelligentaste sätt.
Det är inte alltid så lätt att utmana verklighetens beskaffenhet. Tänk om du vill agera Robin Hood.
Du kan visa alla hur pengarna fås med egen bedrift och förbättra folks livssituation. Men då reagerar marknaden med att förhindra möjligheterna.
Så även om du har svaren och lösningen är det inte alltid så lätt att förmedla.
Det där är amerikanernas och nyliberalernas ide om allmosor och välgörenhet. För mig är det osmakligt och oeffektivt. Jobba och betala skatt, sen kan du gå omkring och göra vad du vill, och offentlig sektor värd namnet, befolkad av folk som vill ha konkreta individer som arbetsobjekt sköter om behoven av stöd.
4 november 2017
4 november 2017
-
hakkapeliitta
Att öka skattetrycket för rika i samhället känns lite väl populistiskt.
V vill införa ”miljärdarskatt” som är en sån åtgärd, V vill låta radikala, ren populism.
Du åtgärdar inte ett systemfel med kosmetika.
V vill införa ”miljärdarskatt” som är en sån åtgärd, V vill låta radikala, ren populism.
hakkapeliitta skrev:Att öka skattetrycket för rika i samhället känns lite väl populistiskt.
Avlägsna bara momsen, alla handelsmän, alla företag, skulle gå så mycket bättre. Alla som syssla med business skulle tjäna på det. Istället för att staten ska ta en jättekaka som försvårar vid varje affär. Det är ju bättre att man beskattar årsinkomster än att man hackar sönder systemet.
Man har ju redan (endel år sedan) gått över till det systemet med aktiehandel, investeringssparkonto, schablonskatt… Det är väl ingen som vill gå tillbaka till det gamla systemet med 30% på visten på varje affär..
Återgå till "Tankar och känslor"