Vad skulle en person med IQ 140 ha sagt?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Vega
Inlägg: 1542
Blev medlem: 15 jun 2025 12:49

Re: Vad skulle en person med IQ 140 ha sagt?

Inläggav Vega » 06 jun 2026 15:24

Anders skrev:
Vega skrev:
Hubert skrev:Har jag gott om pengar så går dom åt.
Har jag ont om pengar så räcker dom.

Att leva relativt anspråkslöst trots att man har pengar är nog den perfekta lösningen?

Så gör jag. Uppfostrad till duktig så jag har tjänat hyggligt genom åren men vill just inte ha några dyra grejer. Jag känner i och för sig inte att jag behöver försaka nåt, har bara inget sug efter saker som kostar en massa pengar. Och gillar att vara lite snål.

Kan man ha det för bra? Tror det..

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 9160
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Vad skulle en person med IQ 140 ha sagt?

Inläggav Anders » 06 jun 2026 15:32

Vega skrev:
Anders skrev:
Vega skrev:Att leva relativt anspråkslöst trots att man har pengar är nog den perfekta lösningen?

Så gör jag. Uppfostrad till duktig så jag har tjänat hyggligt genom åren men vill just inte ha några dyra grejer. Jag känner i och för sig inte att jag behöver försaka nåt, har bara inget sug efter saker som kostar en massa pengar. Och gillar att vara lite snål.

Kan man ha det för bra? Tror det..

Om man inte har för stora anspråk kan man, om det inre håller hyfsat tyst, åtminstone bra.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017


Återgå till "Tankar och känslor"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster