Forumnamn

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Bjorg

Inläggav Bjorg » 07 apr 2006 15:13

Heter Björg i andranamn, lite roligare än Maria...men så fick jag heta Bjorg på hotmailen, så då kändes det enklare att heta så annars också.
Björg är isländskt, min pappa kommer därifrån, så då känns det ju lite mer speciellt och personligt för mig att heta så.
Först när du insett att din död bara är din, så kan du inse att detsamma gäller ditt liv.

Tomas Brolins målgest

Inläggav Tomas Brolins målgest » 07 apr 2006 18:00

Varney, det är mitt namn helt enkelt.
Jag är Tomas Brolins målgest - det är jag som snurrar runt.
I Never Talked To Bob Dylan med Patti Smith är världens bästa bootleg.

Varney

Inläggav Varney » 07 apr 2006 19:04

hihi. jag upplever dig mystiskt nog inte särskilt dynamisk..eller rörelseaktig överhuvudtaget dock..mer stel och stillastående..typ..
..på nåt sätt..fast inte illa ment, men du verkar liksom inte så flexibel och medgörlig, utan snarare stolt och bestämd/tjurskallig/alternativt bara i behov av att få lite uppmärksamhet genom provokation kanske....(drag vilka iofs inte brukar vara någon komplimang från min sida...men iaf, ähh..va f*n du är väl materialist, är det så konstigt eg!? ;) )

dangdang
Kontakt:

Inläggav dangdang » 07 apr 2006 19:07

" Igår kväll gick jag med dig på en snyftare.
Fast jag ville gå på pang pang. PA DA PA PA
Och sen satt jag och hörde på en stråkkvartett
Jag som bara gillar dang dang."
Claes-Göran Hedström Det börjar verka kärlek.....

Ett utav musikvärldens minst genomtänkta rim är mitt nick.
"It's not a lie, if you believe it."

Tomas Brolins målgest

Inläggav Tomas Brolins målgest » 08 apr 2006 20:12

dangdang, haha.

Varney, ur vissa personers ögon så anses jag nog vara väldigt stillastående, men själv ser jag det inte så.
Det finns något slags tråkigt tänkande hos vissa idealistiskt fixerade tänkesätt (sådana som handlar om andar, gud och liknande) som påstår att en människa som inte tror på sådant de tror på är instängd och envis - men enligt mig är det det motsatta: varför ska man ständigt återgå till samma ålderdomliga tankegångar när man finner svåra frågor? Jag som inte tror på allt gammalt hokus pokus ser det snarare som att fältet här är öppet och inte stängt, just därför att jag inte ständigt tar till de enkla svaren.

Visst, sen kommer väl en idealist och säger det motsatta och så fortsätter det i en evighet.
I Never Talked To Bob Dylan med Patti Smith är världens bästa bootleg.

Lars

Inläggav Lars » 08 apr 2006 23:41

Tiden var inne då man signade upp sig på en mängd communities på internet och höll kontakt med kompisar den vägen. Har dock aldrig intresserat mig för så mycket annat än forumen på de ställena. Kanske en av anledningarna till att jag valde mitt nick.

Alla hette typ "Snubben", "Matrix_guy" och "Cool_babe". På något sätt förstod jag inte varför man inte bara kunde heta ett vanligt namn. Kanske ville jag vara kulturellt svår också? Vem vet?

I alla fall valde jag namnet för att jag tycker att Lars är ett fint namn, därför att jag har en finurlig vän som heter Lars, därför att det låter lite läskigt och seriöst och för att man associerar till en skallig medelålders man som bara är klantig när man hör det. Det är en slags mystisk mångtydighet i namnet tycker jag. Plus att jag gillar det korta och koncisa. Allt i en stavelse ba!

//Frans :)

Användarvisningsbild
archaxe

Inläggav archaxe » 09 apr 2006 03:59

Jag har hetat allt möjligt från "sexy_girl_19", "stringbrudsthlm" och "wellhung43", men det är först med "archaxe" jag känner att namnet verkligen fångar min sanna natur.
Det hänger med sen en massa år, säkert 8-10 stycken, från när man var ung och satt och telenet:ade och hängde på en massa tuffa h4xx0r-sajter utan att egentligen lära sig nått. Det betyder ingenting, men man kan säkert utläsa det som "ärkeyxa" om man vill. Jag tyckte mest det lät häftigt.

Användarvisningsbild
Bifrost
Kontakt:

Inläggav Bifrost » 10 apr 2006 01:54

"Bifrost" är namnet på den bro (regnbågen) som enligt gammal fornnordisk mytologi band samman människornas hem (midgård) med gudarnas boning (asgård). Ordet äger ju på så sätt ett stort symboliskt värde, och en "mening" därtill, vilken jag kan identifiera mig med.

Lite vackert, lite djupt, lite kaxigt.

Lite jag!

Tatjana

Inläggav Tatjana » 11 apr 2006 05:13

Inte helt förvånande så är mitt nick även mitt dopnamn.
Ryskt betyder :Fars flicka. Vilket jag nog även kan påstå att jag är.
Kallas mest för Tanja, för enkelhetens skull.
Innan ni går: För till från knappen från till till från. Tänk på miljön....

Användarvisningsbild
Kapten Kidd

Inläggav Kapten Kidd » 11 aug 2006 23:31

Kapten Kidd var en berömd pirat och dessutom en låt på Lundells skiva "Ok baby ok".

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 11 aug 2006 23:46

Kapten Kidd skrev:Kapten Kidd var en berömd pirat och dessutom en låt på Lundells skiva "Ok baby ok".

Din avatar faller mig i smaken och ditt nick likaså. Trevligt, eller ska jag säga förskräckligt, blir svårt att förhålla sig objektiv under dessa omständigheter.

gunsmoker
Kontakt:

Inläggav gunsmoker » 12 aug 2006 00:07

Gunsmoker heter jag på ett forum för tv-spelsremixar som jag inte längre är aktiv i, där tyckte jag det passade ypperligt (Gunsmoke till NES är ett riktigt höjdarlir med mästerlig musik!). Kom inte på nåt nytt för detta forum (eller vof.se) och ville inte använda mitt gamla av risk att bli igenkänd av debattörer från andra forum jag varit aktiv i tidigare.
Skepticism är grunden till all kunskap

Användarvisningsbild
Kapten Kidd

Inläggav Kapten Kidd » 12 aug 2006 11:16

Skogsälvan: Tack för det... Såg att det finns många med god smak på detta forum då Cohens låtar diskuterades i någon tråd.

Rising
Moderator

Inläggav Rising » 14 aug 2006 22:13

"Rising" låter kanske poetiskt, men det är helt enkelt mitt efternamn, och tillika det som alla mina vänner kallar mig. Johan Rising heter jag. Rising skall inte uttalas "rajsing", förresten, utan precis som det låter. Kul fakta dock: Min namne - den historiske Johan Rising - blev den siste guvernören i Nya Sverige; vår koloni i amerika. Tydligen skall han ha varit en schysst snubbe som gjorde deals med indianerna, men de skepp med förstärkningar han behövde för att kunna stå emot holländarna lyckades inte komma fram pga oflax, så Johan gav upp med hedern i behåll när holländarna hotade kolonin, och maktövertagandet kunde ske utan att några fick sätta livet till i onödan.

Det är småfuckat att heta samma sak som någon som är kändare än en själv (sabbar alla googlingar) men min anfader verkar ändå ha varit en skön lirare, så det bjuder jag på.

Fication
Kontakt:

Inläggav Fication » 14 aug 2006 23:58

Fication är ett hittepåord som jag paxat. Det är en ändelse som hängs på ibland i tex fortification, signification och har en innebörd som välvilligt kan tolkas som djup (se hemsidan). Det ska uttalas på engelska. Suffixet härstammar från Pippi Långstrumps plutifikationstabell.

Det är för övrigt, tro det eller ej, ett gammalt smeknamn på min vovve.

Återgå till "Mötesplatsen"