Rollspel: 2013

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
FIG
Kontakt:

Inläggav FIG » 27 okt 2006 20:35

"FREDAG, 23:12"

"Pip, Pip, 102, Nya Mail, var 2 är Fårn HH...
jag valde då att bara öpna de mailen fårn HH...
I mailet så stog det, "Nu, HH"
Då viste jag att det var dags att Göra vår attack mort NASA,
arbeta Gick Fort, Det togg bara cirka 20 minuter, själv så viste jag inte rikit hur många vi var, kanse 20, eller mer.
Vi hade inga problem att komma in efter som vi hade spioner som hade letart efter säkihetshål under hella dagen...
Vi viste även att när vi väll hade börjat så hade vi bara 10 minuter max 15 på oss innna dom hade stänga säkihetshål.
Men arbeta gick utan några problem, vi hade hitta allt som vi lefter efter,
Bilder, Filmer, Ljuduptagingar."

Jag andras utt, vi hade klarat första delen. då var det bara att hitta det som jag och MR Q leta efter.

"Lite stastick över Statistik.
                229 Bilder, 403MG
                510 Filmer, 1382MG
                1023 LjudUptaginga, 5034 MG
                10949 TextFiler, 291 MG

Detta var allt för Mycket, för att kunna hinna går i genom...
Så jag gorde en söking med Ett av dom program som HH har gort,

Under tiden som jag väntar på att daton skulle Söka Färdig,
så Tog jag en koll på Bilderna. Det var inget Mäkvärdig med dom, Hade allt detta varit en PM Grej?

Pip, Pip, Sökinge var färdig, Ur detta så var det bara ett tiotal filer, var 8 av dom är LjudUptaginga,
Jag började Lysna på dom Fillera,
Det var Inteljuver med Några av dom som har träfat Våra påståda "Rymdvarlse" Det enda som väkligen var intersat är att dom som har blirt inteljuve hade Helt olika bilder av dom.
jag började fungra, Hur kommer det sägg, hur kan två parsoner se olika varse framför sig, sammtig?
Har dessa Rymdvarlse Förmågan att modifira Andras intryck?
Själv så blev jag så förvirad att jag inte rikit viste vad jag skulle göra, så hade jag inte känt mig på flera år.

Men det enda rätta vista jag var att se till att alla som vill får veta det.

Så jag gick in på ,(Mer närmade Bestämt Hackde mig in)Kvälsposten, Svenskadagblads Hemsidor,
Tömder deras Hemsidor på allt skräp och la up En Ny sida, med Dessa Filer som HH hade kommit över.
Så att Hella Värden skulle får veta en rikit saningen."
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com

offe

Inläggav offe » 27 okt 2006 22:02

Ska spelledaren komma in här, eller ska vi bara fortsätta?

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 28 okt 2006 00:53

(Offe: man kommer in när man kan! Vill man så kör man på - det gäller mig liksom dig. Blir man borta en längre tid är det förstås bra om man säger till. Jag räknar grovt med en post per dag och person - mer är lyx, mindre är OK i alla fall)

"FREDAG 15:36, Näset
Sobrilen for ut över golvet. När Magdalena hämtat sig såg hon ut över förödelsen. En liten pappersremsa låg och såg viktig ut på köksgolvet. Den måste väl ha trillat ut ur paketet. Hennes tanke var absurd och oerhört klar på samma gång: 'Varför stoppar de så små pappersbitar i paketet om de vill att folk ska läsa dem?'

Lätt indignerat tog hon upp den lilla lappen. Den var inte mycket större än pappersförpackningen till en engångstandpetare. Det tog ett ögonblick innan Magdalena insåg vad det stog på lappen. Ett ögonblick som kändes som en evighet. '071129'. Dagens datum?! I dagsljusets flämtande sista glimtar såg hon genom pappret skuggan av trycket på baksidan. 'Upp. 7:4'".

"FREDAG 16:57, hemma hos Gunnar
Maria är eld och lågor när Gunnar kommer hem. 'PAPPA, PAPPA, dom e här från JYMDEN!' säger Amanda storögt. Farfar hade lämnat henne för en kvart sen, meddelade Maria. Dagiset stängde, av någon anledning som Gunnar inte kunde begripa, redan strax efter tre idag och farfar Göran hade fått hämta henne innan Maria kunde komma ifrån. Det var rörigt, försäkrade Maria, och började genast sammanfatta de två timmarnas senaste händelser. Laptopen var redan påslagen på matsalsbordet, och Mozilla Windreaper visade Besökarnas Andra Brev på skärmen - uppenbarligen redan översatt till klockren rikssvenska. Maria höll tydligen på att läsa avsnittet om Atlantiskulturen. På plasmateven i bakgrunden mumlade nån stofil från Lunds universitet om att man inte fick dra förhastade slutsatser av informationen innan de utsatts för en vederhäftig vetenskaplig prövning."

"FREDAG 17:16, Herr X:s kontor, söders höjder
'Det är bara skit alltihopa', tänkte han om hela saken. När människor världen över var övertygade om att nu - nu skulle den äntligen komma - den stora Meningen Med Alltsammans, då kändes världen ännu mer meningslös än vanligt för Herr X. Får! Så skönt för dem att ET kommer ner och talar om för dem vad de ska göra. 'Skit alltihopa.'

X såg sig om när han smög ut ur porten. Larmet var på, säkerhetsgrinden reglad och branddörren noga låst. Man kan aldrig vara för säker. Man kan aldrig vara säker heller, tänkte X. Hur var det nu med det där sexpacket? Tja, varför inte. Kvartersbutiken tog hutlösa 72 kronor för mellanölen. Det var absolut för mycket, men det var det värt. Pengar hade herr X gott om. När han gick ner mot parken för att slå sig ner på en av bänkarna passerade han en betongmur där någon klottrat i röda vänliga bokstäver:

MAN VÄNJER SIG!

Fan tro't. Efter bara en halv öl fick det räcka. Herr X åkte hem till sig för att tänka över det hela lite mer konstruktivt. Lite mer affärsmässigt. Lite mer öl. Kvällen rundades av med en äggtoddy."

"FREDAG 17:25, parken på söder
Lenore hade nog aldrig lagt märke till den osynlige mannen om han inte hade satt sig på bänken bredvit henne. Det var något visst med honom, nästan som om han kände henne sen tidigare. Han verkade inte vara som de vanliga dårarna. En ovanlig dåre, slog Lenore fast. Så öppnade hon eftermiddagens femte Lapin. Nästa gång hon sneglade åt mannens håll var han borta."

"LÖRDAG 00:05, ett extrainsatt nyhetsmeddelande
'För mindre än en timme sedan kapades flera av Sveriges tidningars hemsidor av en ännu okänd gruppering. Organisationen har där publicerat videomaterial som dokumenterar astronauternas möte med Besökarna. De dokument som Besökarna skickat till Nasa sedan 1 april i år har funnits tillgängliga för allmänheten under dagen, och forskare världen över har redan börjat analysera materialet. Det nya materialet kom dock upp för mindre än en timme sedan. Medan tidningsutgivarna arbetar febrilt för att få upp sina hemsidor börjar redan nya hypoteser ta form om Besökarna, utifrån de nya videosekvenserna. Med oss i studion har vi Anna Rhaduus, professor i beteendevetenskap...'

Ingen skulle i framtiden komma ihåg vad Anna Rhaduus, professor i beteendevetenskap, hade att säga om de nya videosekvenserna. För trots Anna Rhaduus imponerande kunskaper i ämnet beteendevetenskap, skulle det snart visa sig att hon inte visste ett smack om varför folk betedde sig som de gjorde. Det gjorde å andra sidan inte många andra heller."

-narr-

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 28 okt 2006 09:04

Magdalena tittade länge på lappen. 071129. Det var idag. Nu. 7:4. 1+1+2+9=13=1+3=4. 7:4. Magdalena skyndade sig till den välfyllda bokhyllan, men ingen bibel fanns där!

Användarvisningsbild
FIG
Kontakt:

Inläggav FIG » 28 okt 2006 09:33

MR FIG

"Jag kände mig väldig nöj, men också ganska förvånad över att dom ännu inte har fårt åning på sin sida, något sånt skulle max dröja en havtimm.
Vad kan vara orsken till det?
det enda som jag kan se är att deras hamsida är så överbalasta att dom inte kan göra något alls,

jag gick till köket för att hämta någt att dricka. förstås inget med någon alkohål, det är något som jag vet är att om man är det mista lilla berusad när man arbeta så göra man fell.

Min IPTelfon ringde, vem kunde det vara, det var inte många som kände till det nurmet.
Jag svarade
"FIG Här,"
"MR X Här,"
"Vad vill du då?"
"Din Jävla, idjort, Vad är det du har gort?."
"Vad då, Tycker du det var fell att låte alla får veta sanigen, om det?"
"Ja det var det...!!!"
då sa jag "Vi alla göra sinna vall jag ansåg att det bästa vi kunnde göra at att göra det som vi gorde, tyligen tyckte andra det också. annas så skulle vi inte har kommit över allt maitjal som vi gorde..."
"mm," var det sitta som han sa, och la på...

Vilken Dag och natt"

offe

Inläggav offe » 28 okt 2006 13:49

Gunnar spenderar hela fredagkvällen framför historiedokumenten och de historieböcker som råkar finnas i hans bokhylla. Han gör ett kort avbrott för nyheter då och då. Varje gång lämnar han TV:n med en fnysning och säger till Maria: "Det är otroligt vad folk är lättlurade, hur kan de tro på det där." eller så muttrar han ett obegripligt uttalande om Hollywood.

"Om du inte tror på det, varför är du inte i skogen?", säger Maria och småler.

Hans svar varierar, men är aldrig särskilt övertygande.

"Jag måste ju hem till er, om ni fick panik eller blev rädda."

"Någon måste ju bete sig sansat och genomskåda den här bluffen."

"Det började regna."

"Jag kom på att jag hade glömt min tandborste."

Maria bara skrattar åt honom.

För varje detalj som skiljer sig mellan de båda versionerna av jordens historia, ropar han triumferande över lägenheten: "Titta här Maria, vad de skriver här. Verkar det där troligt? Skulle inte tro det! Ha! I nästa nyhetssändning ska du se att experterna har kommit fram till samma sak."

När något stämmer, säger han: "Ja, ja, men det står ju i varenda historiebok."

Allt som beskrivs i rymddokumentet men varit okänt för människorna kallar han: "Fria fantasier!"

Han kan ändå inte övertyga sig själv riktigt. Faktum är att ju mer han läser, desto fler oinbjudna tankar kommer om att det faktiskt kan vara sant. Strax före midnattsnyheterna undslipper han sig:
"Det klart att vi vet... ja i alla fall väldigt sannolik... att det finns liv i rymden... men det är ju väldigt osannolikt att de ska komma hit."

"Ja", säger Maria, "det är väldigt osannolikt, för det har aldrig hänt förut. Det skulle ha varit mycket mer sannolikt om det hade kommit tre gånger per år."

Gunnar är för djupt sjunken i sina tankar för att förstå skämtet. Han ser nyheterna, men när Anna Rhaduus börjar prata stänger de av TV:n för att gå och lägga sig. Gunnar dröjer uppe. Han kan inte skaka av sig känslan att han måste göra något. Han vet inte vad, inte varför, känner sig bara rastlös och förvirrad.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 28 okt 2006 15:17

X satt hemma vid köksbordet och tittade ut genom fönstret. Hösten hade kommit med besked och lövhögarna på marken åkte fram och tillbaka som golvmoppar. Utsikten var bedårande från hans lägenhet högst upp på Söderns höjder. Han var nyinflyttad och hade inte riktigt hunnit få ordning i lägenheten och flyttkartonger stod staplade på varandra längs väggarna. Han trivdes bra i sin nya lägenhet men ibland längtade han tillbaka till sin gamla mysiga lägenhet i underbara Haga i Göteborg. "En gång göteborgare, alltid göteborgare", sa han högt och orden ekade spöklikt i väggarna. Telefonen ringde.

"Hej, är det FIG?"
Va…hej, det är från mottagningen. Du hade tid hos psykologen kl. 14.00 idag?
"Ja"
Nu är det så att NN mår inte så bra och hon har själv fått en tid hos en annan psykolog så vi måste boka om. Går det bra? Fredag samma tid?
"Ok, hejdå."

Skönt att slippa, tänkte X. För ett kort ögonblick fick han en inre syn om en trekant men viftade lika snabbt bort tankarna.
X var bekymrad. Smutsiga tankar hade på sistone börjat dyka upp i hans hjärna.
"Herren kommer att bestraffa mej. Leker jag med mej själv så får jag säkert armarna avslitna"
"Och mitt i allt dyker de här rymdgubbarna upp. Undrar om de har snygga brudar?"
"Nej, inte nu igen!". X gav sej själv en bredsida.

Föga anade X att hans Lång Dags Färd Mot Natt just hade börjat.

Användarvisningsbild
FIG
Kontakt:

Inläggav FIG » 28 okt 2006 16:30

MR FIG

"Nu har vi gort det som vi har kunnat, vi på HH har sätt till att alla får  veta den väkliga sanligen, vad kan vi mer göra?

Själv så har jag lakt hella dagen på att gå igenom allt,
det mesta handra om vår histora.
men även likheter med andra högkulturer histora.

Själv så fatar jag det så att dom har funis så länge som tiden har gort, i någon form.
Dom vill våra bästa, med det som forfarande väkligen var väldigt oklart var hur dom vill det. dom kunde inte rikit förstå visa saker som vi göra,
en av de sakerna är tid, så dom värdesätt saker hellt olika än vi,
det förstog jag att det skulle kunna blir problem.

Om vi inte argera på rätt sätt så skulle vår, (dock inte mänskighetes) undergång komma.
men hur ska vi veta vad rätt sätt är att argera,
vi vet forarande förlite om dom, och deras mål, med oss.

men ett som jag viste, är att nu måste mäniskan blir ennad för att vi ska kunna vinna över dom,

det enda som vi kan göra nu är att vänta tills vi vet mer."

Varney

Inläggav Varney » 28 okt 2006 19:00

Lenore har halvslumrat i parken under kvällen. Då och då har hon bytt några ord med någon stammis som släntrat förbi. Faktiskt känt sig aningen obehagligt iakttagen då och då (kanske på grund av den där snubben som ofrivilligt tagit plats i hennes sinne tidigare på kvällen).
"Gabba gabba hey" sa hon lite ödsligt självironiskt och nickade som avsked mot en stissig sunkig kille hon inte kom ihåg namnet på, då hon hade börjat pallra sig iväg hemåt. Parken talade bara med vinden. Höstnatten var kall och stilla när hon traskade halvt full halvt bakfull.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 29 okt 2006 11:56

Magdalena hade alltid ogillat bibliotek. Det var alltid en krystad tystnad i dessa lokaler. Med anledning av detta hade hon valt ett par mockasiner för att göra sina steg så ljudlösa som möjligt när hon gjorde sitt bästa för att osynliggöra sig fram längs hyllraderna. Hon lirkade ner bibeln från hyllan och satte sig tillrätta i ett undanskymt hörn. Pekfingret gled längs de små bokstäverna och hon höll andan när hon fann sitt mål. Och jag fick höra antalet av dem som voro tecknade med insegel, ett hundra fyrtiofyra tusen tecknade av alla Israels barns stammar Hon läste meningen om och om igen och huvudet fylldes av febrila ekvationer som tonades ut när en varm känsla for över henne. Tystnaden kändes sakral.

Användarvisningsbild
FIG
Kontakt:

Inläggav FIG » 30 okt 2006 13:04

MR FIG

Jag kunnder inte släpa tanken, om det.
men jag viste inte vad jag skulle göra...
så jag gick in på ett forumm som jag bruka gå inpå när jag inte hade något att göra,
men det enda som dom prata om var våra rumdvarlse fårn rymden.
det hade jag ingen störer lyst att läsa om, så jag gick in på historiken.
där hittade jag en tråd som jag miss mycket väll, den hette 2012 (Finns även en tråd med samma namn här)
men då slog det mig att detta som händer nu kanse inte alls var någon slump
att det som mayakulturen har förespåt var detta.

men då kommer nästa fråga till mig, det är ett år fell i dras beäking, eller?
det som jag kunde tänka mig är att vi bara är fördåliga att räka, dom hade inte exat samma tid som vi. så att det skulle väll har kunat blir något fel där, tänkte jag

men hur ska vi kunna ta reda på det som väkligen var sannt?
det enda sätt som jag kunnde komma på var att ber någon matimatike att räka ut det.
då fick jag bara börja lete efter någon matimakiker som kunder mycket om mayakulturen.

efter en och en halv timme så hittade jag en i england som var det.

Jag bestäme mig att ringa han, på stus,
"Riir, Riir, Hello, stiv, coner."
"Det är väll du som är Matimaker, och Profesor i Maya kulturen?"
"Det stämer bra, men vem är du då?"
"jag föredar att hålla mig bakom hemligt namn, men du kan kalla mig för FIG"
"Men vad vill du då?"
"Du vet att det som har hänt dom senaster dagarana,   Och jag tillhör en grup som vill har svar, och det slog mig att mayakylturens profisa, kunder  har sufta på detta som händer nu"
"jo, men det var föra året som det var eller hur,"
"Jag vet, men det som jag tänker var att dom kunder har räkat fell,"
"Det är inte hellt omöligt, och nu vill du att jag ska räka om allt igen?"
"stämer bra, för det skulle du kunna får, 25'000 $ för, om du gör det fort nogg"
"Okej, men hur ska jag kunna kontak dig?"
"använd denna ardres, FIG@HH.ORG, Du får 10'000 $ i förskort,"
"Då säger vi väll det eller?"
"Ja"
Sedan så la jag av telfånen,
känder att jag behövde såva nu, har inte fårt mycket i mig under dom senaste dagaranar.

Användarvisningsbild
FIG
Kontakt:

Inläggav FIG » 02 nov 2006 15:58

Får jag Fråga är det ingen som vill vara med och leka?
Skälit du hovnarr, du som skulle leda detta skådespel :)

offe

Inläggav offe » 02 nov 2006 16:03

Jag väntar också på SL.

Användarvisningsbild
archaxe

Inläggav archaxe » 02 nov 2006 16:34

Vi som bor i Stockholm vet att SL sällan passar tiden; ofta förseningar osv. Säkert här också, han är ju trots allt stockholmare.
Three dots after each sentence does not automatically make your nonsense sound profound...

offe

Inläggav offe » 03 nov 2006 23:47

Plötsligt faller Gunnar ner på knä av ren frustration. Frågorna är för många, svaren för få. Trots att han inte är troende ber han till Gud.

"Hallå? Är du där? Är det inte meningen att du ska leda oss människor? Hur ska vi annars veta vad vi ska göra?"

Han får inget svar, fast han väntar hela tio minuter! Han blir mycket besviken, fast han ju vet att Gud egentligen inte finns. Att sedan mer än halva jordens befolkning påstår att han gör det, bekommer honom inte.

Gunnar litar bara på sig själv. Han är inte så bra på statistik.

Återgå till "Lekstugan"