För forumets bästa.

Information till medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 21 jan 2007 20:48

Kalle, du är en sån djävla kappvändare!  :evil:

Jbig
Avstängd på en månad
Inlägg: 2112
Blev medlem: 01 dec 2006 14:54

Inläggav Jbig » 21 jan 2007 21:34

Hejsan...

För att travestera herr Fromm:s inlaga, känner du, Kallekula, dig således som en i apflocken som har svårt att hitta din plats i den nya rangordningen? Ho ho ho.....nu vet jag att jag var stygg, men kunde bara inte hålla mig....ho ho...... :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

Ett bra inlägg av herr Fromm, som sedan följdes upp av herr Avantgardet.....käre Kallekula....det kanske räcker med de gamla tokarna här rent av....... :lol:  :lol:  :lol:

Ho ho ho....ny ordning i apflocken.....ho ho...det kan rendera till fler uteslutningar kan vi ana oss till i vår kristallkula.......ja nog är det kul här......men samtidigt en aning tragiskt när den gamle aphannen tvingas bort från flocken.....säg vem är det av de församlade? :D

MVH
jbig

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 21 jan 2007 21:39

Avantgardet skrev:Kalle, du är en sån djävla kappvändare!  :evil:


Och ändå har jag knappt visat denna sida, än  :)

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 21 jan 2007 21:42

Jbig vi är alla lite småtokiga.  :)

Ju fler detså bättre.

Jbig
Avstängd på en månad
Inlägg: 2112
Blev medlem: 01 dec 2006 14:54

Inläggav Jbig » 21 jan 2007 21:55

Hej igen...

Kallekula anser att han och hans polare är lite småtokiga, det får naturligtvis stå för honom! Dock anser jag att bara för att man är "småtokig", skall man inte hota med uteslutningar i bästa stalinistiska stilart bara för att man inte kan rangordna sig i en ny rangordning i flocken!

Vi nya har ju inga problem med era försök att få bort oss, vi tycket ju bara att vi får vatten på vår kvarn, liberaler och stalinister är en och samma andas apflock! Det är ju härmed klart bevisat!  :lol:

Ho ho ho.....rangordning i apflocken....det var ta mig fasiken en av de bästa kommentarerna jag sett sedan jag gick loss på Internetet!

MVH
jbig

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 21 jan 2007 22:22

Jbig

"Kallekula anser att han och hans polare är lite småtokiga, det får naturligtvis stå för honom! Dock anser jag att bara för att man är "småtokig", skall man inte hota med uteslutningar i bästa stalinistiska stilart bara för att man inte kan rangordna sig i en ny rangordning i flocken! "

Du vet humor, eller det är inte humor bara lite distans. Jag har väl inte hotat med uteslutning. Dessutom, principen demokrati ställer du väl upp på? Det är ju du tar upp i varje tråd. Går man emot demokratin är man fascist. Så vad framstår du själv som?

fast det är klart när det rör ens egen persom blir det annat ljud i skällan.

Jbig
Avstängd på en månad
Inlägg: 2112
Blev medlem: 01 dec 2006 14:54

Inläggav Jbig » 21 jan 2007 22:32

Hejsan igen...

Men lille Kallekula, jag tyckte precis att du faktiskt höll med uteslutarmaffian här på sajten! Dessa visar sig inte längre, de skäms nog! Men du vänder kappan! Otaliga är de vägar som bär bort från Herren!  :lol:

Kände du dig träffad av apflocks-grejen?

Snälla Kallekula, menar du att man inte är demokrat, utan tvärtom fascist, bara för att man inte gillar att bli utesluten av en, hade jag så när skrivit, liten klick bortgjorda nötter, men det gör jag naturligtvis inte? Jag anser att det är tvärtom! Frågan återgår till utgivaren, vad anser du själv att du egentligen framstår som? Kappvändare kanske?  :lol:

MVH
jbig

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 21 jan 2007 22:44

Jbig

Anser inte att någon ska uteslutas, har jag sagt detta? Minns faktiskt inte. Skriver så mycket strunt, så var det väl i affekt. Kan dock inte påminna mig det. Dessutom är argumenten goda kan jag ändra mig. Är väl inte tjurskallig.

Nix står för yttrandefrihet. En fin liberal sak.

"Snälla Kallekula, menar du att man inte är demokrat, utan tvärtom fascist, bara....."

Du vet demokratibegreppen. Och vad det ska omfatta och inte. Det vi vrider och vänder på. Folket alt forumets vilja osv.....

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 21 jan 2007 22:55

Du var och fingrade på tanken där ett tag Kalle, men det är klart att man inte skall ta ansvar för allt man skriver. Man ändrar sig från dag till dag, annars är man inskränkt. Det är en nödvändig förutsättning för lärande att ha fel från början. Men du slipper rättegång bara för att du är ett sånt charmtroll! :smt069

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 22 jan 2007 09:56

Klart man alltid ska ha fingrarna i syltburken.  :)

Men kasta ut någon? Nja tveksamt att jag förespråkat det. Inte mer än de som uppenbarligen tex hotar någon annan.

Jag om någon borde väl förespråka att flams och trams har sin givna plats på ett ”seriöst” forum. Dessutom håller man för hårt på formen så hämmar det väl kreativiteten.

Ett problem kan möjligtvis vara det att vi gamla uvar har haft våra duster med varandra. Vi vet var vi står och vad vi har för värderingar. Lätt hänt att det då mellan oss enbart blir one-liners. Vi har tragglat igenom div områden. Att fylla på skulle kännas som en upprepning. Ta tex jag och jbig som kör en ny runda nu. Exakt samma argument. Vi har inte rört oss en millimeter. Vi skriver ju bara för att det är kul att tjafsa  :)


Nåväl oneliners är inget fel oss uvar emellan. Men när det drabbar nykomlingar så är det väl mindre bra. Fast roligt kan det ju bli. Ta tex tråden med den stackars Lavalampans tråd om Charles Spermans g-faktorn.
:)

Jbig
Avstängd på en månad
Inlägg: 2112
Blev medlem: 01 dec 2006 14:54

Inläggav Jbig » 23 jan 2007 22:56

Hejsan...

Lite mycket att göra, en måste packa! :lol:

Vi tackar för detta, men nu bär det söderut redan i morgon, onsdag, vi höres efter några veckor. Vi hälsar till det kämpande gänget, och mycket renderar vi till herr Kallekula, tyvärr känner jag dig inte, men ofattbart hade det nog inte varit att dela en årgångshyfsad whiskey någon gång! Hoppas jag inte har varit för djävlig! Det är inte illa ment! :wink:

Kan man nå er från tropikerna? I så fall, mejla adressen?

jbig

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 24 jan 2007 09:32

Nu känner man ett sting av den svenska avundsjukan  :)
Blir till att ta sig en trip framöver.

Vad kan det vara i estokolmo idag? För många minus i alla fall. Min italienare protesterade när den skulle vevas igång i morse. Tro tusan det.

Simma lugnt Jbig. Bon Voyage. Ta en whiskeypinne för mig  :)


Återgå till "Information"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster