Definitionen av en stilig karl

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Avantgardet

Definitionen av en stilig karl

Inläggav Avantgardet » 12 feb 2007 10:16

Så bilden till vänster föreställer jag. Lägg i synnerhet märke till den vackert formade näsan, karakteristisk för en stilig och skarpsynt man. Vid en närmre granskning kommer man finna att jag, på bilden, sparat ut naglarna på min högerhand, vilket var nödvändigt då jag vid tillfället övade country (Chet Atkins "My little waltz" var en låt jag satt och gjorde mig själv lycklig med). Som ni kanske ser är mitt hår långt, uppsatt i nacken, och mörkt, precis som det skall vara på en stilig karl. Om jag inte missminner så tog fotografen detta foto vid ett tillfälle när jag precis badat i en älv, och sitter därför här i blöta underkläder, och precis innan själva fotot togs läste jag Goethes experimentellt vågade drama "Faust".

Läsandet av "Faust", vilket är ett utmärkande drag hos alla stiliga män, leder mig in på mina andra kvaliteter - som alla är både ypperligt bra och tilltagna i övermått (precis som mina fysiska attribut). Det mest utmärkande hos mig är emellertid min ödmjukhet, vilket jag förvisso inte visar prov på här men därtill finns det anledning. Förutom min alltigenom underbara och konstnärliga person, mitt bländande intellekt, och min vackra uppenbarelse så är jag också en etiskt mycket genomtänkt och god individ - vilket man märker av i mitt kostval, som är vegetariskt, och i min ansvarskänsla för övergivna katter, samt i mitt spartanska leverne som sådant.

Nåväl, erkänn att jag har rätt! Visst är väl jag en svärmorsdröm på ben?

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 12 feb 2007 10:55

Är det ingen som vill bli som jag? Jag kan hjälpa er på traven mot ett bättre liv! Kom igen nu för bövelen! Säg bara till, jag fixar det åt er!

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 12 feb 2007 11:10

Bara för att jag genom min blotta uppenbarelse visar prov på perfektion sån finns det ingen anledning för er att skämmas. Jag kan ju hjälpa er med det där, gratis livskonsulting! Nåja, perfekta blir ni aldrig, men åtminstone bättre.

Ett tips: elegans!

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 12 feb 2007 12:37

Visst låter du som en pralin, men du borde klippa naglarna. Vad har du mer för kvaliteter och knep :)?

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 12 feb 2007 13:00

Avantgardet skrev:Bara för att jag genom min blotta uppenbarelse visar prov på perfektion sån finns det ingen anledning för er att skämmas. Jag kan ju hjälpa er med det där, gratis livskonsulting! Nåja, perfekta blir ni aldrig, men åtminstone bättre.

Ett tips: elegans!

Mitt tips: det konstgjorda, sökta - på ett naturligt och spontant sätt. Den ärliga falskheten.

Själv en svärsonsdröm...

A
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 12 feb 2007 14:10

Skogsälvan: eller hur! Angående naglarna så var det bara en tillfällig grej för att få bra tonbildning till countryn.

Algotezza: måste väl jag också få syssla med!

Vänta ni bara! Jag tänkte ge andra möjlighet att hävda sig, men men.

Jag:

* är 186 cm lång och bredaxlad, allt som oftast i utmärkt fysisk form!

* är 100% hängiven i allt jag företar mig!

* Har gröna fingrar, på somrarna driver jag ofta upp diverse grönsaker och kryddor dessutom, och älskar att baka (ibland mitt i nätterna så att det fortfarande skall vara varmt när jag stiger upp till frukost)!

* tycker om (!!! - och jag menar det) att hålla snyggt omkring mig, och börjar dessutom vara rätt händig av mig.

* har världens bästa morgonhumör, vaknar på samma sätt som solen!

* läser allt från Majakovskij till Bukowski, Derrida till Darwin, Stanislavskij till Freud till Adorno och tillbaks igen. Det är alltså bredd på min bildning - något som alla belevade och stiliga män bör se till att ha.

* kan komponera för hela symfoniorkestrar, men föredrar den fria improvisationens form. Är dessutom strålande på mitt huvudinstrument och skaplig (läs: kan göra mig förstådd på) på några biinstrument.

* sysselsätter mig alltid - självständig - men kan kasta allt jag har för händer så fort någon behöver mig - självuppoffrande.

* är utmärkt med barn!

* är fullständigt orädd.

* är "down with whatever"!

* för mig som en brittisk adelsman men med rötterna djupt nere i arbetarklassen, alltså fötterna på jorden och huvudet bland molnen.

* har världens bästa inställning till livet!

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 12 feb 2007 14:43

Killen kan verkligen marknadsföra sig själv.... Se och lär killar!

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 12 feb 2007 14:48

Att jag kan, och Jag:

* överträffar alla beskrviningar av mig själv i verkligheten!

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 12 feb 2007 14:50

Så ödmjuk du är  :) ... eller ska vi säga realistisk? Hur som helst är det härligt att läsa dylikt i detta jante-klimat.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 12 feb 2007 15:09

Det skulle väl vara den skillnaden då, att i verkligeheten så är jag också ödmjuk. :D Ja, dessutom kärleksfull! Det är verkligen förträffligt att vara jag!

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 12 feb 2007 16:03

Skogsälvan skrev:Killen kan verkligen marknadsföra sig själv.... Se och lär killar!

Too much is too little. Bristande cred...

Kan man inte vara ett gott föredöme kan man åtminstone bli ett tydligt  varnande exempel...

A
Algotezza aka Algotezza

Saywhat

Inläggav Saywhat » 13 feb 2007 13:02

BBB - Berest, beläst och bemedlad.. Vi har fått ta del av vilken litteratur en stilig karl läser men hur tjänar han sitt uppehåll och vart i världen styr han sin kosa..

/S

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 13 feb 2007 18:16

Dit han vill och på det sätt som honom behagar, jag kan inte hjälpa er att känna efter själva!

Fast jag funderar på att ta söka jobb på kyrkogård, efter studierna, för att få konfrontera nåt ofrånkomligt - det är ju den enda väg vi går gemensamt och jag vill ha ett försprång.

Användarvisningsbild
PopJimmy

Inläggav PopJimmy » 21 feb 2007 22:19

Avant:
Så hur blir det med vårt kollektiv?

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 21 feb 2007 22:27

:lol:

8)

Gör så här: tänk dig att vi redan har det, så löser det sig självt. Jag sitter fast i studier...

Återgå till "Mötesplatsen"