Jag Squirrel

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Squirrel

Jag Squirrel

Inläggav Squirrel » 20 feb 2007 22:27

Jag har visseligen hängt här ett tag (med uppehåll) men jag har av någon anledning inte skrivit en pressentation.

Ett av mina starkaste drag är att jag är vetgirig. Jag är intresserad av väldigt mycklet, både praktiskt och teoretiskt. Som det är nu bor jag i Linköping sedan år 2000 och har studerat mest hela tiden. Det har resulterat i 4 år maskinteknik, 1 år teoretisk filosofi och som det är nu läser jag fristående kurser för att kunna komma in på lärarprogrammets sena ingång. Gymnasielärare i fysik, matematik och teknik är vad jag siktar på.

Jag kan uppfattas som petig när det gäller detaljer. Jag ser det som en styrka men vissa finner det irriterande. Min erfarenhet är att man har allt att vinna i att reda ut alla frågetecken och väldigt många problem i resonemang kommer av att man inte tänkt igenom grundläggande begrepp, förenklar för mycket eller tar ett resonemang ur sitt sammanhang.

Utöver filosofi och naturvetenskap har jag ett brinnande intresse för slöjd, formgivning och praktisk historia.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 21 feb 2007 00:30

Hej och välkommen Squirrel!

Hoppas att du ska trivas!

-narr-

Användarvisningsbild
* KYREUS *
Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...

- Väl mött!

Inläggav * KYREUS * » 21 feb 2007 13:26

Hej Squirrel och välkommen.
Hälsar CHRISTER KYREUS, teol kand från Lunds Universitet och numera präst i Svenska Kyrkan.
- Hoppas du skall trivas här!
Tro inte; sök!
DETECTUM * VERITATUM * PAXUM

/*Dies hodiernus amicus tuus
      - dies hesternus conscientia tua *

=  Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.

(c)  KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/

Användarvisningsbild
PopJimmy

Inläggav PopJimmy » 21 feb 2007 22:22

Sq:
Jag har fått för mig att du är inne på Berkeley, stämmer det?

Squirrel

Inläggav Squirrel » 22 feb 2007 12:08

PopJimmy: Jag kan väl säga att jag var det men det var ett tag sedan nu. Jag måste säga att jag inte ägnat honom någon tanke på närmare ett år nu...

Återgå till "Mötesplatsen"