Moderatorer sökes inför framtiden.

Information till medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 08 sep 2004 11:28

Se där, då tar jag bort mina "hot" och låter tråden vara kvar. Jag tänkte då i min lilla värld att den var slarvigt och otydligt skriven och att det inte utifrån inlägget går att svara utan att enbart gissa sig fram. Men du har naturligtvis rätt i att mitt krav på tydlighet nog dödade tråden. Det är just sådant här bollande jag behöver.

Johan

MrTambourineMan
Inlägg: 545
Blev medlem: 29 okt 2003 21:02
Ort: Göteborg

Inläggav MrTambourineMan » 08 sep 2004 14:35

Jag tycker den tråden passar bättre under Tankar och känslor än under Filosofi. Det är nämligen inget vidare diskussionsunderlag.

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator
Inlägg: 2732
Blev medlem: 26 jul 2004 10:39
Ort: Början

Inläggav hovnarr » 08 sep 2004 17:51

Det kan jag hålla med om. Möjligen är religion/andlighet ännu bättre.

Undraren
Inlägg: 23
Blev medlem: 25 mar 2005 13:21

Inläggav Undraren » 09 apr 2005 00:05

Ni får alla ursäkta om jag avviker från trådens egentliga syfte och får bannor för det ;-)

Jag tycker, som ny och amatörmässigt intresserad av filosofi, att detta forum är mycket tilltalande, och då tänker jag inte ens innehållsmässigt i första hand. Jag tycker att diskussionerna som förs är i hög grad sakliga, man har en vilja att diskutera frågeställningen kritiskt och inte glänsa med sina kunskaper eller att få rätt. Jag känner man kan ta del av detta forum oavsett kunskapsnivå. Det enda kravet som jag upplever det är att det ska finnas ett genuint intresse och saklighet.

Där får ni som är berörda ta åt er av, hittar inget på nätet som kommer i närheten av både kunskapsnivå, hövlighet och hjälpsamhet. Sen håller jag med om att hovnarren har en otroligt bra fingersptizgefül i sina kommentarer på inlägg, man ser att syftet är att få ur det mesta av varje tråd.

Sockersött så det förslår, men så ÄR det. Inget tolkningsutrymme för vidare diskussion där inte! ;-)
It's not about what you do, it's not even about how you do, it's all about why you do.

Användarvisningsbild
FIG
Inlägg: 836
Blev medlem: 21 apr 2006 20:04
Ort: Bortom All Tid
Kontakt:

Inläggav FIG » 29 dec 2006 19:51

Det som skrivs i en annan tråd, gällade hovnarren
så kanse det inte är någon dum ide med några nya mentorer...
(http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... 9549#49549)

då som jag och ni har sätt så förekommer det ganska mycket spam till och från eller hur?


inte det att johan är kapbel till att ta bort det:P
men det skulle väll gå fortade om man hade fler mentorer.

gott nytt år önska jag er alla...
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 12 jan 2007 01:15

Jag har visserligen aldrig kunnat moderera forumet bra, utan har mest försökt ange en ton många har kunnat respektera. Jag har inte så mycket ork längre, och upplever att mycket respekt börjar försvinna på forumet. Hovnarr verkar ha tagit en paus också. Så om någon känner sig kallad så kan den väl räcka upp handen. Här eller via ett PM. Får gärna vara någon som saknar ideal och åsikter, men ändå vill stimulera utvecklande diskussioner.

Håller på och dyker ganska djupt i mitt själsliv på grund av lite konkreta saker, därav min brist på ork.

/Johan

Användarvisningsbild
eken
Inlägg: 216
Blev medlem: 22 dec 2005 22:19
Kontakt:

Inläggav eken » 12 jan 2007 19:18

Zeldun skrev:Jag tycker det låter som ett bra förslag MrTambourineMan, och jag kandiderar gärna. Eller också väljer Johan ut lämpliga debattörer som representerar olika filosofiska discipliner och låter dessa bli moderatorer. De flesta åsikter bör väl ha sin representant.


Instämmer i att förslaget låter alldeles utmärkt då jag är en stark anhängare av demokrati.

Dock lär det nog vara svårt att få "representanter" från de flesta åsikter. Hur många villiga moderaterorer vi än må ha, så lär representationen av summan möjliga filosofiska åsikter vara högst begränsad.

Därför får man nog nöja sig med moderatorer som är lyhörda och pragmatiska samt 1) tillåtande till innehåll och 2) hyfsat tillåtande till formen.

/eken
Amor et scientia

Användarvisningsbild
FIG
Inlägg: 836
Blev medlem: 21 apr 2006 20:04
Ort: Bortom All Tid
Kontakt:

Inläggav FIG » 12 jan 2007 19:35

Får gärna vara någon som saknar ideal och åsikter, men ändå vill stimulera utvecklande diskussioner.

En fråga vad vill du har? en dumbom?  som är dum för att sköta sin arbet..

jag vet,, varför inte göra ett val?
om vem som man vill har som nu mentor...
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd

www: Fig.Maxxflow.com

Mail: fig.ghd742@gmail.com

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 12 jan 2007 19:51

Man behöver inte vara dum för att sakna idéal och åsikter; postmodernism. Det viktigaste är att kunna förhålla sig till helheten på ett så ickedömande sätt som möjligt. En enuck i ett harem.

/Johan

Användarvisningsbild
eken
Inlägg: 216
Blev medlem: 22 dec 2005 22:19
Kontakt:

Inläggav eken » 12 jan 2007 21:18

Johan,

Vill bara säga att du gör ett bra jobb! :)

Dessutom tycker jag din avatar sammanfattar en god moderators uppdrag - dels den något aningslöse och avvaktande personen, dels den råa vargkäften som sliter sönder det svaga i stycken. God balans, alltså. Och jag tycker att det här forumet är alldeles lagomt modererat, inte för hårt men heller inte likgiltigt inför trams eller grymheter.

Mvh
Anders
Amor et scientia

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 12 jan 2007 21:24

Johan Ågren skrev:Man behöver inte vara dum för att sakna idéal och åsikter; postmodernism.


Vi vill väl på inga sätt hävda att motsatsen är omöjlig. Bara för att man är postmodernist betyder det inte att man inte är dum - jag själv är ett alldeles ypperligt exempel på detta!


Återgå till "Information"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster