Definitionen av en attraktiv kvinna

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Sartre

Definitionen av en attraktiv kvinna

Inläggav Sartre » 28 feb 2007 15:48

ok, vi har hört definitionen av en stilig man...men hur lyder definitionen för en attraktiv kvinna?
killar börja ni, så kommer tjejerna efter...

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Re: Definitionen av en attraktiv kvinna

Inläggav Algotezza » 28 feb 2007 16:52

Sartre skrev:ok, vi har hört definitionen av en stilig man...men hur lyder definitionen för en attraktiv kvinna?
killar börja ni, så kommer tjejerna efter...

Klyscha (?): skönhet  kommer inifrån och genomstrålar den fysiska kroppen. Med tillägget att personen i fråga  också utstrålar individualitet, originalitet, humor och självdistans kan hon betecknas som attraktiv.

A
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 28 feb 2007 17:37

Definitionen vet jag inte, men ett kriterium är att hon passerat min benhårda gallringsprocess.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 28 feb 2007 17:47

Algotezza: Kan du ge oss ett exempel på en sådan kvinna?

Avantgardet: Vilka gallrar du bort?

Användarvisningsbild
hovnarr
Moderator

Inläggav hovnarr » 28 feb 2007 17:52

Vad skulle en definition tillföra? Vet man inte hur en attrativ kvinna är hjälper definitionen ändå inte. Precis som en skattkarta inte är till hjälp om man ändå inte vet vad en skatt är.

Jag har i mina dagar ställt upp diverse olika kriterier och skrivit listor osv men de missar ändå det väsentliga. Som att man kan vara på väg ut med tjejen och så säger hon plötsligt: "FF XII verkar ha ett grymt bra fighting-system i alla fall. Åh, får jag berätta?" och så känns det lika självklart som i Mullholland Drive: 'That's the girl'.

-narr-

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 28 feb 2007 18:03

Förstår vad du menar, hovnarr, men ideal och fantasier är väl kul att diskutera. Kanske är det bara i mina kretsar det är lite tabubelagt att diskutera den perfekta kvinnan, men den perfekta mannen är ok att prata om...

Bobby Hogan

Inläggav Bobby Hogan » 28 feb 2007 18:09

En attraktiv kvinna - eller en intressant kvinna ??

Två skilda saker, två skilda tankar. Attraktion är härligt, spontant och likt blixtnedslaget omedelbart. Intresse är nyfikenhet, det är socialt, det är ett trevande skott mot ett fjärran mål.

Det ena utesluter inte det andra, båda kan leda till varandra. Jakten är ruset, bytet är lockelsen och kyssen är lagerkransen.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 28 feb 2007 18:25

Skogsälvan skrev:Avantgardet: Vilka gallrar du bort?

Omöjligt att säga på förhand. :)

Sartre

Inläggav Sartre » 28 feb 2007 18:38

Algotezza: visst låter det som en klyscha, men vadå… fattar inte varför människor i allmänhet har ngt emot klyschor. det måste ju ändå ligga ngt i dem när vi gång på gång envisas med att tugga dem.

Avantgardet: jag säger som skogsälvan; vilka gallrar du bort? om du har en så benhård gallringsprocess måste du ju ändå någonstans i bakhuvudet ha ett hum om hur denna kvinna ser ut. jag har dessutom svårt att se att en man som marknadsför sig själv så bra inte känner till sin egen definition på en attraktiv kvinna. men den kanske är hemligt…?

hovnarr: en definition tillför inte ngt, men än en gång får jag hålla med skogsälvan; det är kul! och dessutom ett skruvat sätt att lära känna er.

Bobby Hogan: ”Jakten är ruset, bytet är lockelsen och kyssen är lagerkransen.”, det var ju riktigt gulligt sagt!

Användarvisningsbild
Damir

Drömkvinnan

Inläggav Damir » 28 feb 2007 19:23

Killarnas definition av drömkvinnan: Hon som inte äcklas av tanken om att ha sex med mig.
Angelina på det här forumet har en fin "jag ser rakt igenom dig din jävel" blick på bilden.
Angelina Jolie har fina läppar.
För mig är ansikte viktigast, sen kommer rumpan, händer, bröst osv. Personlighet nämner jag inte, eftersom det är en självklarhet, det kommer i första hand.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 28 feb 2007 19:26

Sartre skrev:Avantgardet: jag säger som skogsälvan; vilka gallrar du bort? om du har en så benhård gallringsprocess måste du ju ändå någonstans i bakhuvudet ha ett hum om hur denna kvinna ser ut. jag har dessutom svårt att se att en man som marknadsför sig själv så bra inte känner till sin egen definition på en attraktiv kvinna. men den kanske är hemligt…?

Jag vet att jag väcker irritation nu men det kan inte hjälpas. Jag är synestetiskt syn-estetisk, jag ser med öronen också. Men i grund och botten är jag fullkomligt blind. Jag gillar själar.

Sartre

Inläggav Sartre » 28 feb 2007 19:41

Avantgardet skrev:Jag vet att jag väcker irritation nu men det kan inte hjälpas. Jag är synestetiskt syn-estetisk, jag ser med öronen också. Men i grund och botten är jag fullkomligt blind. Jag gillar själar.

irritation? nej! ditt uttalande var nästan romantiskt...mer än så kan inte övertrötta jag säga, iaf inget mer intelligent än att det lät gulligt, vilket i princip inte bidrar med ngt.

Killarnas definition av drömkvinnan: Hon som inte äcklas av tanken om att ha sex med mig.

kom igen damir, skulle det där vara killarnas def på drömkvinnan i allmänhet. är ni inte mer kräsna än så?? du kanske inte ska dra alla över en kam.

Användarvisningsbild
Damir

Inläggav Damir » 28 feb 2007 19:53

Jag skojade.

Sartre

Inläggav Sartre » 28 feb 2007 19:55

Damir skrev:Jag skojade.

ha ha ha, ok...du är förlåten!

Användarvisningsbild
Damir

Sartre

Inläggav Damir » 28 feb 2007 20:37