Sedd skrev:
Och amy; 1) Jesus dog. Han var stendöd och i helvetet. Men Fadern är ju starkare än döden, så för att visa att Han verkligen menade allvar lät Han Sonen uppstå och Han visade sig för en massa människor innan Han återvände till evigheten. Han dog och led enormt fysiskt men framför allt andligt, så mycket man bara kan göra, och Han dog ju såklart då.
[/quote
Hur kan en person som kan återuppliva döda vara stendöd?
Hur kan en person som kan vända andra kinden till lida andligt?
Jesus lever!
var JESUS verkligen GUDs Son?
Moderator: Moderatorgruppen
Sedd skrev:
Och amy; 1) Jesus dog. Han var stendöd och i helvetet. Men Fadern är ju starkare än döden, så för att visa att Han verkligen menade allvar lät Han Sonen uppstå och Han visade sig för en massa människor innan Han återvände till evigheten. Han dog och led enormt fysiskt men framför allt andligt, så mycket man bara kan göra, och Han dog ju såklart då.
Hur kan en person som kan återuppliva döda vara stendöd?
Jesus lever!
Sedd skrev:2) När nu självaste Gud dött för din och min skull, för att vi skall få försoning och vara nära Gud i evigheten, heliga (äntligen), så spelar det en rejält stor roll.
jag förstår inte varför vi skulle komma till himlen bara för att gud dör. lika dumt som att offra ett djur, som man gjorde förut. det hjälper ju inget, det är bara nån sorts vidskepelse.
Livet här är ju ingenting jämfört med en evighet! Smile
livet här är evigt.
amy skrev:jag förstår inte varför vi skulle komma till himlen bara för att gud dör. .
Gud lät sin enda son födas här på jorden för drygt 2000 år sedan. Han syndade inte en enda gång under hela sitt liv. Han var därför helt oskyldig. Han som var den enda syndfria människan genom tiderna, valde att bli torterad, förnedrad, piskad, och korsfäst. Genom att göra en sådan handling så kunde han ta på sig alla synder som alla människor gör så att de kunde få förlåtelse och komma till himelen.
Så lyder Guds ord. Läs lite i bibeln om du vill, där står mycket om det. Och se gärna förresten filmen Passion of the christ., så kanske du förstår.
/Skyline
amy;
Bra svar av Skyline, tror inte jag behöver tillägga nåt. Det handlar ju om att synden i oss inte kan vara nära helighet. Gud=fullständigt helig. Vi=syndiga, fullständigt syndiga. Det innebär att synden måste bort, måste betalas. Jesus betalade som rent offerlamm vår synd, helt kärleksfullt och för oss. DÅ kan vi komma närmare Gud. Men bara då vi är fullständigt borta från synden i evighet, kan vi vara riktigt nära Gud.
Livet här är inte evigt – det är nämligen så att folk dör.
Bra svar av Skyline, tror inte jag behöver tillägga nåt. Det handlar ju om att synden i oss inte kan vara nära helighet. Gud=fullständigt helig. Vi=syndiga, fullständigt syndiga. Det innebär att synden måste bort, måste betalas. Jesus betalade som rent offerlamm vår synd, helt kärleksfullt och för oss. DÅ kan vi komma närmare Gud. Men bara då vi är fullständigt borta från synden i evighet, kan vi vara riktigt nära Gud.
Livet här är inte evigt – det är nämligen så att folk dör.
Lyssna och se.
- Avantgardet
Sedd skrev:Skyline:
Jesus steg visst ner till dödsriket. Ingen led värre än Han. Han var syndfri, men samtidigt var all synd lagd på Honom inför Gud.
Härligt att du också har tro och hopp som jag!
Varför var Jesus syndfri? Det synes mig som att han levde som vilken lodis som helst, blir man syndfri då? Kanske en karriär man bör göra...
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
Återgå till "Religion och andlighet"