Presentaion

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
bumbimys

Presentaion

Inläggav bumbimys » 05 apr 2007 19:43

Hej. Jag tänkte göra en liten presentation av mig efter som jag är ganska ny här. :) Jag heter Cecilia och är snart 20år. Jag läser just nu på en folkhögskolan med inriktning bild och till hösten blir det inriktning social.

Jag gillar massa underliga saker som kanske inte så många gillar :lol: Jag gillar att köra RC-bil, dansa, måla, Åka BMX och ha djupa seriösa samtal med människor o.s.v

Jag älskar att lyssna på andra människors erfarenheter och filosofiteorier men det värsta jag vet är fools. Fools som är likgiltiga, egoistiska och bortskämda, de finns för många sådana i samhället anser jag. Ibland kanske jag är mer anti än vad jag borde efter som jag inte gillar saker som är mainstreem.

Iaf så gillar att filosofera efter som jag gått och grubblat på många stora frågor i mitt liv. Kanske eftersom jag varit väldig ensam och inte förståt varför min familj varit som dom varit mot mig o.s.v

Jag hoppas att ni tycker det är kul att det kommer fler nya folk hit, för jag tycker det är kul att få vara medlem här :) Det var lite kort om mig om det är något ni undrar är det bara att skriva. Ha de gött 8)
Varför hata när man kan älska? Ta hand om varandra. Peace

Användarvisningsbild
Skyline

Re: Presentaion

Inläggav Skyline » 08 apr 2007 14:21

Välkommen Cecilia/bumbimys, kul att du joinade oss.

bumbimys skrev:Jag gillar massa underliga saker som kanske inte så många gillar :lol: Jag gillar att köra RC-bil, dansa, måla, Åka BMX och ha djupa seriösa samtal med människor o.s.v

Det var inga underliga saker..
RC-bil? Det e kul men svårt..
Dansa? Hade varit kul om man kunde det.. :)
Djupt seriösa samtal? Absolut, det är intressant och givande, men det är är inte samma sak att ha det på nätet än i verkligheten.

bumbimys skrev:men det värsta jag vet är fools. Fools som är likgiltiga, egoistiska och bortskämda, de finns för många sådana i samhället anser jag.

Håller med..

bumbimys skrev: Iaf så gillar att filosofera eftersom jag gått och grubblat på många stora frågor i mitt liv.
Det gör nog alla antar jag..  jag gör det ibland större delen av dagarna..

bumbimys skrev:Jag hoppas att ni tycker det är kul att det kommer fler nya folk hit,

Absolut, speciellt att du är tjej gör det mer intressant eftersom majoriteten på forumet är killar o män.

bumbimys skrev:Kanske eftersom jag varit väldig ensam och inte förstår varför min familj varit som dom varit mot mig o.s.v....
..om det är något ni undrar är det bara att skriva. Ha de gött 8)

Hur har din familj varit mot dig och varför har du varit så ensam?

/Skyline

Användarvisningsbild
bumbimys

Re: Presentaion

Inläggav bumbimys » 09 apr 2007 21:12

Skyline skrev:Det var inga underliga saker..
RC-bil? Det e kul men svårt..
Dansa? Hade varit kul om man kunde det.. :)
Djupt seriösa samtal? Absolut, det är intressant och givande, men det är är inte samma sak att ha det på nätet än i verkligheten.

Kul att du inte tycker det är konstigt. De flesta tycker att kombinationen av saker är skum och att endel saker borde bara killar hålla på med som BMX och rc-bil.

Skyline skrev:
Absolut, speciellt att du är tjej gör det mer intressant eftersom majoriteten på forumet är killar o män.

Jaha okej har inte märkt de än eftersom jag inte har hunnit med att vara så aktiv än. Det är ju kul med lite blandat eftersom kvinnor och män tänker ju på olika sätt.

Skyline skrev:Hur har din familj varit mot dig och varför har du varit så ensam?

De har inte brytt sig om mig fast jag tog hand om hela hushållet hos min far sen jag var 13år för han inte mådde bra. Min pappa är väldigt speciell han har bott på landet hela sitt liv och vet inget hur det fungerar i samhället och har sociala handikap eftersom han inte vet hur han ska vara imot sina medmänniskor. Han är den som har gjort att jag och mamma inte pratar med varandra för han snackar skit om oss och hittar på saker om mig och mamma. Jag har varit ett svart får i släkten fast jag är den som varit mest ärlig och ansvarsfull medans min syster är den som fått all fokus fast hon smusslar med allt hon gör.

Jag har varit ensam för att jag under låg och mellanstadiet var mobbad och mina föräldrar mena på att det var jag som var felet pga att jag sa ifrån när de var elaka mot mig. Sedan när jag började gymnasiet i en stad 5 mil bort från min familj och de få vänner jag fått under högstadiet. Där jag bodde i en lägenhet där ingen i familjen hälsa på speciellt många gånger och så förlora jag kontakten med de få vänner jag hade. I den nya staden skaffa jag inga nya vänner, eftersom de som jag träffa på var så mycket annorluda än mig själv.

Och under alla år har jag granskat omgivningen varför de är som de är och om det har varit något fel på mig och försökt reflektera över mig själv. Svårt att få med så mycket som möjligt i så lite som möjligt men jag fick iaf med grunden till allt.

Tack för ett trevligt välkommnande :)

Användarvisningsbild
Skyline

Inläggav Skyline » 10 apr 2007 00:51

Jag blev ganska starkt berörd när jag läste din berättelse om din uppväxt. Jag kan inte säga att jag vet hur det känns eftersom jag inte varit med om liknande. Jag har ändå dock haft en ganska jobbig uppväxt jag med, och jag bor fortfarande hemma och det är forfarande ganska jobbigt... Ja det var väl kanske inte vad ditt inlägg från början handlade om.. :)

Jag läste i något inlägg där du skrev att du hade en underbar sambo. Det var väldigt kul att höra att du funnit din kärlek. Jag hoppas ni får det bra tillsammans i framtiden.

mvh

/Skyline

Användarvisningsbild
bumbimys

Inläggav bumbimys » 13 apr 2007 16:48

Skyline skrev:Jag blev ganska starkt berörd när jag läste din berättelse om din uppväxt. Jag kan inte säga att jag vet hur det känns eftersom jag inte varit med om liknande. Jag har ändå dock haft en ganska jobbig uppväxt jag med, och jag bor fortfarande hemma och det är forfarande ganska jobbigt... Ja det var väl kanske inte vad ditt inlägg från början handlade om.. :)

Jag läste i något inlägg där du skrev att du hade en underbar sambo. Det var väldigt kul att höra att du funnit din kärlek. Jag hoppas ni får det bra tillsammans i framtiden.

mvh

/Skyline

Jo alla har ju sin historia att berätta. Trist att du har det jobbigt och att du fortfarande bor kvar. Hoppas du kan flytta där ifrån snart så du slipper eländet. Hur har din uppväxt varit/är då?

Tack! Ja jag är jätte lycklig med min sambo och hoppas vi kommer leva ihop hela livet. Vi är väldigt likasinade fast inte många kan tro det efter som det skiljer många år i mellan oss. Han har också haft en jobbig uppväxt och även om vi inte vart utsatta för samma saker liknar dom varandra och gett oss liknande tankar och känslor så vi förstår varandra jätte bra. :)

Användarvisningsbild
Skyline

Inläggav Skyline » 14 apr 2007 01:51

bumbimys skrev:[
Jo alla har ju sin historia att berätta. Trist att du har det jobbigt och att du fortfarande bor kvar. Hoppas du kan flytta där ifrån snart så du slipper eländet. Hur har din uppväxt varit/är då?

Hmm.. När jag var 11 år så blev min mamma djupt deprimerad och det blev värre och värre med tiden. Det var problem med förhållandet och andra saker. Och till slut så mådde hon så dåligt att hon inte stod ut längre. Och en morgon så tog hon sitt liv. Vi var då 5 barn kvar med en förälder. Detta var ju obeskrivligt tungt o jobbigt. Efter det så gick det sådär. Men nu de senare åren så har det varit problem med pappa o så. Det har blivit mycket shafs men nu det allra senaste så har det börjat gå bättre. Jag tror på Gud och jag upplever att det är han som har hjälpt mig igenom det. Det kanske låter konstigt för dig men så är det.  Tackar som frågar Cecilia.

mvh

/Skyline

Tractatus

Inläggav Tractatus » 14 apr 2007 04:31

Hmm.. När jag var 11 år så blev min mamma djupt deprimerad och det blev värre och värre med tiden. Det var problem med förhållandet och andra saker. Och till slut så mådde hon så dåligt att hon inte stod ut längre. Och en morgon så tog hon sitt liv. Vi var då 5 barn kvar med en förälder. Detta var ju obeskrivligt tungt o jobbigt. Efter det så gick det sådär. Men nu de senare åren så har det varit problem med pappa o så. Det har blivit mycket shafs men nu det allra senaste så har det börjat gå bättre. Jag tror på Gud och jag upplever att det är han som har hjälpt mig igenom det. Det kanske låter konstigt för dig men så är det.  Tackar som frågar Cecilia.

mvh

Härligt att Du är stark. Må Gud vara med dej,

Användarvisningsbild
bumbimys

Inläggav bumbimys » 15 apr 2007 22:30

Skyline skrev:

mvh

/Skyline

Jag säger som Tractatus skrev bra att du har varit/är så stark och klarat dig igenom det. Blir väldigt berörd av din historia också. Jag tycker inte det låter konstig, det finns kanske en plan hos gud att du ska klara dig igenom detta samma med mig. Jag tror definitvt det var mer än en slump att jag och min sambos vägar korsades just då dom korsades och att vi båda har utståt massa smärta och klarat oss igenom det och nu är vi ihop och är starkare än någonsin.

Användarvisningsbild
Zokrates

Hej.

Inläggav Zokrates » 16 maj 2007 11:01

Jag är också ny här, känner ingen ännu men hoppas att åtminstonde få chansen att dela med mig av livet och dess allehanda ups and downs.
( Förresten är det första gången jag över huvudtaget kommunicerar via internet). Är det så att du har seriösa frågor men upplever att du saknar vettiga svar så hoppas jag att du ställer frågan. Hej.

Återgå till "Mötesplatsen"