fosolif skrev:suchanother skrev:
De som utför hedersmord kallar säkerligen inte detta för mord.
.fosolif skrev:fosolif skrev:Ar inte sa saker pa att hedersmordarna inte skulle kalla det for mord...Men lat ga, aven om de inte skulle kalla handlingen for det sa foljer det val inte pa ngt vis att det inte ar mord?
Bevisbordan ligger pa dig. Ge mig ett vettigt argument for att ett hedersmord som begas av ngn som inte kallar det for mord de facto INTE ar ett mord! Kanske kan du komma med ngn vettig kommentar som jag forbisett... Men det faktum att man tar en annan manniskas liv ar val alltid mord? Hedersmord, eutanasi och infanticid osv...Utav det faktum att varje handling som leder till att man avsiktligt dodar en annan manniska ar mord sa foljer det ej pa ngt satt att varje mord ar moraliskt forkastligt!
Eskimaerna tog ju livet av de spadbarn som de inte kunde ta hand direkt efter fodseln...Ar inte det mord?
Jag tror helt enkelt att du har stipulerat en definition av mord som likstaller varje form utav mord...Dar mord alltid ar kallblodigt dar man dodar for dodandets skull...Ar det sa sa har du helt enkelt bara varit mkt otydlig i din argumentation...Vantar med spanning pa ditt svar!
Som en parentes sa kan jag avsloja att jag haller med dig om att det finns genuint onda manniskor.
Har du "vantar" på dej när du väntar på svar?
Från vilken planet kommer du ifrån som inte känner till ä, ö, å?
Stipulerat en definition?
Har inte ens försökt med en definition, varifrån fick du detta?
Men så är det här i livet, några futtiga småhjärnor rider på det gamla och hoppas dra nytta av detta. Inte en tillskymmelse till nytänkande. Låt oss rida på allt gammalt och utnyttja andra!
Alla går sin egen väg, handlar om bakgrund och moral, moralen får du via bakgrunden, oftast.
T.ex. att alltid vara hederlig och inte utnyttja människor i nöd. För vissa är sådana begrepp okända. I många välbärgade familjer råder fascistiska åsikter. Hade Hitler kommit till makten så hade dessa idag gjort nazihälsningen.
Har inga illusioner kvar om vissa. För vissa psykopater handlar allt om pengar. Fy fan.