Fattigdomen i världen minskar!

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Sebbe

Inläggav Sebbe » 10 jul 2007 18:16

bumbimys skrev:Kan hända att fattigdomen i världen minskar men skillnaden mellan rika och fattiga har bara ökat så frågan är vad som är bäst.

Helt klart att det är bättre om fattigdomen minskar

Om någon får det bättre samtidigt som någon annan får det ÄNNU bättre är enligt mitt tycke mer positivt än att ingen av dom får någon förbättring.
Sebastian

Användarvisningsbild
bumbimys

Inläggav bumbimys » 11 jul 2007 00:15

De har du rätt i :)
Varför hata när man kan älska? Ta hand om varandra. Peace

Bobby Hogan

Inläggav Bobby Hogan » 11 jul 2007 10:33

Jag tycker det är härligt med lite positiva vibbar. Så jag håller också med i ovanstående synpunkter.

Mer positivism, mer glädje och mindre deppar-jeppar.
In an average living room there are 1,242 objects Chuck Norris could use to kill you, including the room itself.

Tractatus

Inläggav Tractatus » 11 jul 2007 14:21

Mer falsifikationism!

Användarvisningsbild
Kallekula

Inläggav Kallekula » 19 jul 2007 22:51

Många synpunker- Nåväl hur ska vi få klarhet i detta.

Jag har mejlat ledande forskare inom området. Många är förvisso på semester men deras syn på det hela kommer jag redovisa (med mina mejlfrågor) antagligen i Aug.

Återkommer.

Nu funderar vi på att dra till Österlen. Har aldrig varit där.

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 20 jul 2007 09:13

Ingen har nånsin varit där. Det är en myt.
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 20 jul 2007 10:32

Det går att trixa med siffror hursomhelst. Statistik är bara statistik dragen från medianen i en sifferserie.
Bästa sättet att bekämpa fattigdomen är att ge 3:e världen schyssta villkor + all den kunskap vi besitter +
störta rätt av alla niggerpampar som stöder sej på stamkultur. Ingenstans finns väl större rasism än hos negrerna själva?
EU:s jordbrukspolitik är åt helskotta. Här spenderar skattebetalarna ett ofantligt antal miljarder på subventioner åt bönder. Carl "stollen" Bildt hånlog alltid åt gamla Sovjets centralstyrning men det leendet borde väl vid det här laget stelnat när han ser EU:s gigantiska "planekonomi".
Följden av denna vansinniga politik är överskottet från EU dumpas på 3:e världsmarknaden med följden att inhemsk produktion slås ut.

Bill Gates skänker miljarder till aidsforskning: Gott och väl. Undrar varför han inte skänker pengarna istället mot fattigdomen. Gärna då mot lättbotliga sjukdomar som dödar mest, flera tusen varje dag, malaria, diarre..osv.

Återgå till "Politik och samhälle"