Demokratisk uteslutning!

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Vill du suspendera Jbig i en vecka från politikforumet, till fördel för hans utveckling under psykologi och filosofi?

Ja
4
31%
Nej
3
23%
Utestäng honom från alla ämnesområden
1
8%
Äh han är gullig och vi kan ha han som maskot
5
38%

Antal röster: 13

Jbig
Avstängd på en månad

Inläggav Jbig » 16 jul 2007 17:28

Hejsan...

Ok, avantgardet.....

Utan att gå in i några detaljer, så kan jag ju meddela dig att jag känner en person som har haft en månadshyra på 4850 kronor, och därtill erhållit ett socialbidrag för de "direkta behoven" på 2900 kronor. Lägenheten var en tvåa på 64 kvadratmeter. Det var för två år sedan. Vad blir det? Just det, 7750 kronor!

Du behöver inte tro mig om du inte vill, det spelar ingen större roll för mig, eftersom jag ju själv vet detta säkert!  :wink:

P.S. Skall du inte rösta i trådens egentliga syfte/ämne?..... :arrow:  :lol:

MVH
jbig
Att verka för det goda...

Användarvisningsbild
Avantgardet

Motivering

Inläggav Avantgardet » 16 jul 2007 18:29

Eftersom jag är dels (1) en man som till viss del förfäktar nåt slags bildningsideal - som, inbillar jag mig, ger individen en större autonomi i förhållande till sin belägenhet -, och dels (2) delar många sym- och antipatier med eder, mäster jbig, och dels (3) ser att mycket kan vinnas för alla parter genom att rösta för detta förslag så lägger jag härmed min röst på att du tillfälligtvis - en vecka - suspenderas från politikdelen på forumet - om med detta menas att du istället aktivt deltar i andra diskussioner (som jag, vilket jag ovan delgett eder, anser ömsesidigt berikande). Värt att betänka är de fördelar du därigenom kan erhålla - pennan är förvisso vassare än svärdet men det är av ringa vikt om man inte finner mjukdelarna att penetrera.

Ett förbehåll måste jag emellertid komma med. Eftersom jag inte finner majoritetens beslut per automatik moraliskt berättigat - i och genom sig självt - så vill jag hävda att demokratin behöver stödhjul. Det bör vara ett ömsesidigt överlåtande av beslutsmakt och därigenom menar jag att vederbörande inte är på något sätt bunden av omröstningens utfall omm denne inte själv erkänner dess auktoritet och beslutsmakt i frågan. Huruvida "demokratiska" omröstningar är möjliga utifrån de premisser som ligger till grund för denna omröstning - att låta en majoritet rösta om en minoritets förehavanden - lämnar jag osagt - men törs väl inflika att jag, personligen, finner ringa relevans i de omröstningar som inte berör mig och min egen situation och skulle av princip avstå att rösta i sådana frågor. Demokrati är för mig i det lilla, det vardagsnära.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Jbig
Avstängd på en månad

Inläggav Jbig » 16 jul 2007 18:35

Hejsan...

Ser man på, även Avantgardet lockas med i förbudsivrarnas försök att tysta kritiska röster!  :lol:

Man skulle ju helt klart kunna höja insatsen lite, vinner förbudsivrarna och de totalitära, så avgår jag och lägger ner här för gott! Det bör ju vara ett rimligt resultat, där man ju samtidigt ser vilka underliggande funderingar som ligger i botten hos våra skribenters och medlemmars majoritet! Även om jag inte tror att alla, som vi fick reda på för någon kort tid sedan, 2500 medlemmarna lär rösta, så anser jag att vårt utspel mycket väl kan sättas i sjön!

Därmed äro bron över Rubicon är bränd! Alea iacta est..........:lol:

MVH
jbig

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 16 jul 2007 19:19

Ja, så kan vi se det, dock medger jag att frågeställningen är olyckligt formulerad. Hade hellre sett en morot i den föreskrivna riktningen än en piska i dess motsats. Dock vill jag ingalunda tysta kritiska röster - endast vrida upp volymen på dem (metoden är här inte detsamma som målet), och se till så att de får än större spridning. Kampen är ännu inte vunnen, vi behöver ständigt nya vapen att ta till.

Icket sa Nicke, jbig. Du rör dig inte ur fläcken.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 16 jul 2007 19:22

J R Auk skrev:Vill du suspendera Jbig i en vecka från politikforumet, till fördel för hans utveckling under psykologi och filosofi?

Andemening?

Användarvisningsbild
Sökande

Inläggav Sökande » 16 jul 2007 20:43

Hmm ca 2500 medlemmar...
Tyvärr är nog de flesta av dessa folk som blev medlemmar för länge sedan bara av en ren nyck och har besök forumet ett fåtal gånger. Ganska synd faktiskt, de har verkligen gått miste om trevliga disskutioner. Skulle tro att det finns ca 40 aktiva medlemmar, om ens det och precis som Jbig tror jag inte att alla kommer rösta, jag vet till exempel att jag inte kommer göra det.
Ta nu inte det här på fel sätt, jag hetsar inte till öråd på Robinsson, jag poängterar bara att vi knappast kan få några rättvisa omröstningar i fall med  så pass personliga ämnen som det här. Det går väl an när det gäller "forumets standardfärg" och sådana grejer, men i det här fallet hamnar det kanske i händerna på en intressegrupp. Vi är helt enkelt för få, så vi borde helt enkelt låta det bero.
Quod nihil illi deerat ad regnadum praeter regnum...

Jbig
Avstängd på en månad

Inläggav Jbig » 16 jul 2007 21:14

Hejsan...

Backar de totalitära? Varför inte taga chansen? Ho ho ho ho.....kom igen nu losers, visa att ni har kurage.....:lol:

MVH
jbig

Användarvisningsbild
Sökande

Inläggav Sökande » 16 jul 2007 21:19

Jag är inte totalitär och jag har inget intresse av att se dig avstängd från forumet. Tycker du att det är att ha brist på kurage, så är det ditt problem.

Jbig
Avstängd på en månad

Inläggav Jbig » 16 jul 2007 22:36

Hejsan...

Hur pinsamma är egentligen dessa nötter till totalitärer? Var är J R Auk? Losern som satte igång det hela? Inte nog med att han och det loserklientel han representerar är soprena på vetande och bildning, de är till och med oförmögna att ro hem sin dröm om att få bort jbig! En sådan sällsynt samling av losers, inte ens detta klarar de av! Nu när vi bjuder er på fripoäng så det skriker om det! Ho ho ho ho ho..... :lol:

Klarar ni ingenting era nötter? Tag chansen nu, era dubbelnollor.....vi bjuder ju på den.......det måste ni väl ändå klara....eller är ni så in i bomben knäckta så att till och med detta är för svårt för er! Ni som alltid är så snabba på förbud och beskyllningar! Pinsamt är ordet, en sådan samling totala nollor......ho ho ho ho ho ho ho.......påminner om andra fascister under historien.....stora i munnen men ynkliga då det gäller.......ni är ju inget annat värda än det förakt som vi, de goda humanisterna, känner för er sort av dynga! Ho ho ho ho ho...... :arrow:  :lol:  :lol:  :lol:

MVH
jbig

Användarvisningsbild
Sökande

Inläggav Sökande » 16 jul 2007 22:39

Jbig skrev:
Klarar ni ingenting era nötter? Tag chansen nu, era dubbelnollor.....vi bjuder ju på den.......det måste ni väl ändå klara....eller är ni så in i bomben knäckta så att till och med detta är för svårt för er! Ni som alltid är så snabba på förbud och beskyllningar!

"Snabba på förbud och beskyllningar", var har du sett någon predika förbud?
Du kommer fram som ganska paranoid eftersom du verkar tro att alla är avundsjuka på dig och vill sätta dit dig.

Jbig
Avstängd på en månad

Inläggav Jbig » 16 jul 2007 22:51

Hejsan....

Min käre sökare, denna tråd handlar ju om att förbjuda, och det är andra gången det kommer upp! Du och den övriga dyngan som ju ständigt sysslar med att visa er okunskap, inte minst beskyllningar om än det ena och än det andra, nu har ju chansen nu - och inte ens det klarar du och den dynga av ynkryggar du ju sällat dig till! :D

Hur långt ner kan du och de övriga losersen sjunka egentligen? Klarar ni inte ens av detta? Ho ho ho ho......vilka praktnötter ni är, inte ens öppet mål klarar ni av att hantera! ho ho ho ho ho...... :lol:

Sådan är de totalitära, stora i att förbjuda och visa sina okunskaper, men när det gäller på pinkar de på sig av rädsla! Sällsynt ynkryggat, det må vi verkligen framhäva.........har ni ingen kurage alls?  :arrow:  :lol:

Du och den totalitära dynga du tillhör klarar ju inte ens av detta......har ni inget som helst självförtroende? Detta borde ni väl klara av i alla fall! Gör ni inte det, så kommer jag i fortsättningen alltid att kalla dig och de övriga nötterna för ynkryggar, det kan du skriva upp, lille vännen! Ho ho ho ho ho ho ho ho.....vad vi njuter av att se dyngan missa även detta.....ho ho ho ho ho..... :lol:

MVH
jbig

Användarvisningsbild
Sökande

Inläggav Sökande » 16 jul 2007 23:04

Ojojoj...
Du är visst ganska arg över det här. Är det så svårt att acceptera att någon som du i ditt stilla sinne klassat som en totalitär visar sig inte vara det? Är det så svårt att jag inte tänker rösta för att slänga ut dig att du måste kalla mig "dynga" och "ynkrygg"?

Detta scenario för osöat tankarna til Disneys kortfilm om tjuren Ferdinand, då denne vägrar stånga matadoren. Matadoren gör fula grimaser etc och ber till sist Ferdinand att stånga honom så att han kan få visa hur modig han är. men inte Ferdinand, han vill ju trots allt bara sitta udner sin ek och lukta på blommorna.

Alltid tråkigt när folk beter sig som den där matadoren och dig. Synd att det är så svårt för dig att hålla vettig ton.

Jbig
Avstängd på en månad

Inläggav Jbig » 16 jul 2007 23:24

Hejsan...

Jag tycker du, sökaren och ynkryggen, skall tala med små bokstäver vad gäller "vettig ton. Det enda du hittills har sysslat med är ju att försöka sabba trådar, åtminstone dem jag har skapat! Så fort fler än jag börjar undra vad du sysslar med, flyr du likt en hyena....det händer ju varje gång folk reagerar på ditt sätt! Fast det märker du väl inte själv!  :lol:  

Du är, och förblir en ynkrygg i mina ögon, en liten okunnig nolla som ständigt anklagar folk för det ena och det andra. Tag chansen nu nollan, och rösta, du och den totalitära dynga du tillhör har ju chansen att göra det ni vill! Eller börjar du bli skraj för att en av dina losar-bröder, J R Auk, har övergivit dig? Ho ho ho ho ho.... :arrow:  :)

Tänk nu om du och dina losar-bröder är i den minoritet jag tror att ni är av dem som röstar och äro medlemmar här - då är ni ju bortgjorda för gott.....eftersom det då är bevisat att ni tillhör en ytterst liten krets av okunniga, avundsjuka och frustrerade nollor! Då har jag ju rätt - igen!  :lol:

Men visst får du vara en Ferdinand för mig, vem hindrar dig? Ehuru det vore mer passande att kalla dig och det övriga totalitära klientelet för just - hyenor!  :wink:

MVH
jbig

Användarvisningsbild
Sökande

Inläggav Sökande » 16 jul 2007 23:38

Varför skulle jag rösta för att slänga ut dig? Försöker du slå något slags rekord för hur många forum du kan bli utslängd ifrån? Dina trötta personangrepp är bara sorgliga och tjänar ingenting till. Varför dessa påhopp på Auk som om han har något med mig att göra? Han skapade tråden, han har sin åsikt, jag har min.

Ja  
14%

Nej
28%

Utestäng honom från alla ämnesområden
14%

Äh han är gullig och vi kan ha han som maskot
42%

Totalt antal röster : 7

Om vi ska tro omröstningen hittills  så kommer du inte lyckas bli utslängd, men du verkar ha goda chanser att bli en maskot (löjligt alternativ för överigt Auk)

Jbig
Avstängd på en månad

Inläggav Jbig » 16 jul 2007 23:56

Hejsan....

Ho ho ho......okey, ynkryggen......bättre lycka nästa gång! Ho ho ho ho..... :lol:

Men från idag bär du detta epitet av mig i vart fall!  :lol:

MVH
job

Återgå till "Politik och samhälle"