Sökande skrev:Om homosexuella ska få gifta sig i kyrkan är uteslutande kyrkans
angelägenhet. Det är inget beslut som ska tvingas på dem.
om mc-donalds inte vill anställa araber, är det då uteslutande mc-donalds angelägenhet.
Moderator: Moderatorgruppen
Sökande skrev:
Om homosexuella ska få gifta sig i kyrkan är uteslutande kyrkans
angelägenhet. Det är inget beslut som ska tvingas på dem.
om mc-donalds inte vill anställa araber, är det då uteslutande mc-donalds angelägenhet.
Tractatus skrev:om mc-donalds inte vill anställa araber, är det då uteslutande mc-donalds angelägenhet.
Nej, men de tillåter exempelvis inte sina anställda att vara orakade i ansiktet. Och det är enkom Mcdonalds angelägenhet, i allra högsta grad.
Ska homosexuella få gifta sig?
Jag ser mig själv som väldigt liberal och är ändå osäker.
Macdonalds å andra sidan är ett företag som måste följa de lagar som gäller företag. Var finns motsvarande lagar för religioner?
ayatolla skrev:SÖKANDE
månggifte är ju förbjudet i sverige så då spelar det ju ingen roll om en kyrka som uppmuntrar till polygami som en del av sin livstil etablerar sig här det kommer ju fortfarande vara förbjudet för dem att utöva denna rit så att säga.
Jag säger inte att jag gillar det med det är så det är
Zokrates skrev:Det kanske är dags att tillåta polygami.
Det kanske är dags att tillåta polygami. Om en man eller kvinna har råd och möjligheter att försörja flera partners och de vill ingå ett äktenskapligt förbund, varför skulle de då inte få detta?
Vad är det egentligen för skillnad på kyrkan och exempelvis Public Service? Att det ena skulle vara en "livsstil" är nämligen för brett och godtyckligt för mig.
Återgå till "Politik och samhälle"
Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster