Tips på självterapi...
Moderator: Moderatorgruppen
Tips på självterapi...
...om man är en sån som inte riktigt tar tag i saker och vågar satsa för att man är rädd att misslyckas? Om man inte tycker att man är bra nog?
Vi kan börja så. Vill ni ha mer underlag för analys så kan ni få!
Vi kan börja så. Vill ni ha mer underlag för analys så kan ni få!
- Avantgardet
Well, hur blir man bra nog? Finns inga genvägar. Personligen har jag alltid kört på den grejen att jag jobbar på mina svagast sidor, man är aldrig sämre än sin lägsta nivå. Att misslyckas är absolut nödvändigt för att bli bättre på nåt.
Men, first and foremost, vem fan är det som sätter ribban egentligen?
Men, first and foremost, vem fan är det som sätter ribban egentligen?
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
Mycket handlar om manifestationer. Hitta tekniker du kan göra i vardagliga situationer, dvs ändra ditt beteende i lagom små och ofta förekommande tillfällen. Ändra ditt beteende till att sakta men säkert likna beteendet hos en som har bättre självbild. Ta tid på dig att se vad du gör, vilka manifestationer, när du liksom säljer dig själv billigt. Dessa är bra att börja med att ändra på.
Exempelvis, börja träna dig själv i att inte alltid vara tvungen att säga något när du är med folk. Tillåt dig själv att slappna av mer. Och återigen, i lagom steg.
Exempelvis, börja träna dig själv i att inte alltid vara tvungen att säga något när du är med folk. Tillåt dig själv att slappna av mer. Och återigen, i lagom steg.
Om det är något man vill göra så tycker jag man skall ge allt eller inget. Om det gäller ett drömyrke tex. För någon halvdan insats skiter sig oftast. Bestämmer man sig för det så skall man inte tvivla på att man inte är tillräckligt bra. Man måste våga tro på sig slälv och att man har möjlighet att klara det. Jag vet att det låter lagom klyschigt men så tror jag ändå att det är. Det mesta sitter mentalt i huvudet, själva valet att satsa och inte tvivla. Och ger man sig basken på något och kämpar utan att ge upp så går det ofta. Men det kräver ju förstås en del en.
Typ mina tankar..
/S
Typ mina tankar..
/S
Meningen med livet är att leva det.. /DS
- Avantgardet
Skyline skrev:Och ger man sig basken på något och kämpar utan att ge upp så går det ofta.
Vilken halvmesyr!
Tog en dusch just och kontemplerade den dröm som väckte mig för cirkus en timma sedan. Drömde att jag söp bort en vigselring (befängt i sig), vad som väl väckte mig var emellertid det faktum att min förhud kändes förkrympt. Egentligen ganska poänglöst och ointressant. Det djävliga är att sån shit är på allas tankar mer eller mindre hela tiden, skillnaden är att jag kan säga det utan att skämmas. Nog får ni "hålla mask" (varför? av rädsla? för vad?) och leka korrekta, men att tro på sig själv blir helt djävla överflödigt när man helt djävla enkelt slutar försöka vara nåt annat än man redan är.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
- Avantgardet
- Avantgardet
Då är vi två om saken, in i depressionen. Har sådan jävla ångest som måste dämpas med alkohol, tänkte annar börja odla cannabis, har ett fint förråd med det tar flera månader och här krävs snabba lösningar.
Det jävliga är att jag blir inte ens så sjuk utan håller en cynisk attityd. Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel igen, är inte spdan.
Det jävliga är att jag blir inte ens så sjuk utan håller en cynisk attityd. Feeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel igen, är inte spdan.
- Avantgardet
- Avantgardet
Återgå till "Tankar och känslor"