Argument emot religion!!!!
Moderator: Moderatorgruppen
- Avantgardet
Vad skulle poängen vara, Sceptisk, att använda begrepp på ett sådant sätt att de inte motsvarar något i verkligheten (eller den diskurs man söker hålla sig till)?
Då kan du ju lika gärna låsa in dig på dass och diskutera med spegeln. Ryck upp dig nu, hör upp med det här beteendet. Du är större än så här. Språket är som det är, på gott och ont, vi kan inte låtsas längre att det är ett problemfritt medium.
Din metaposition? Den tycks, som jag tidigare skrivit, påminna mycket om just existentialismen i mina ögon. På vissa punkter tycks du helt missförstått "den" o.s.v. Jag vet inte varför ditt anspråk på vad existentialismen innebär skulle ha företräda, i synnerhet som jag skönjer direkta missuppfattningar i det anspråket.
Då kan du ju lika gärna låsa in dig på dass och diskutera med spegeln. Ryck upp dig nu, hör upp med det här beteendet. Du är större än så här. Språket är som det är, på gott och ont, vi kan inte låtsas längre att det är ett problemfritt medium.
Din metaposition? Den tycks, som jag tidigare skrivit, påminna mycket om just existentialismen i mina ögon. På vissa punkter tycks du helt missförstått "den" o.s.v. Jag vet inte varför ditt anspråk på vad existentialismen innebär skulle ha företräda, i synnerhet som jag skönjer direkta missuppfattningar i det anspråket.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
- Avantgardet
Jag tycker det gjorts förtjänstfullt av både jag själv, J R Auk, och även PopJimmy i denna tråd. Din kritik missar helt enkelt sitt mål, och om du inte vill ta till dig av våra tips, som kastats fram i all välmening (för att ge dig mer kött på benen), så är det lite av ditt eget problem, den här surmulenheten kan du gömma undan. 
- Avantgardet
Nej, ingalunda, vi är säkerligen inte ens överens i våra förhållningssätt gentemot "existentialismen", men vi har alla tre, synes det, försökt kontextualisera och göra begripligt Dina påståenden om existentialismen och varför din kritik missar sitt mål. Finns väl ingen anledning att stoltsera omkring med ett sargat ego, fanns det någon prestige i detta som jag missat?
Ryck upp dig, du är en skön lirare, men du beter dig lite fånigt (i mina ögon), just nu.
Ryck upp dig, du är en skön lirare, men du beter dig lite fånigt (i mina ögon), just nu.
- Avantgardet
Som du tolkar Existentialismen så ser jag inte varför jag skulle betrakta dig som en auktor i fråga om Filosofiforum
Skämt åsido. Vad är det frågan om Sceptisk? Haft en pissig Jul? Att slänga ur sig en massa "dräpande" enradare när man inte kan sägas företräda den tradition man stödjer sig på faller bara tillbaka på en själv och misskrediterar en, om möjligt, än mer, hos dem som ser klart även på detta djupet.
(Jag är lite upptagen just nu så jag valde att priotitera, av den lilla tid jag kan avvara att sitta på detta ställe, nåt slags fredsmäklande roll för min vistelse här i dag.)
Skämt åsido. Vad är det frågan om Sceptisk? Haft en pissig Jul? Att slänga ur sig en massa "dräpande" enradare när man inte kan sägas företräda den tradition man stödjer sig på faller bara tillbaka på en själv och misskrediterar en, om möjligt, än mer, hos dem som ser klart även på detta djupet.
(Jag är lite upptagen just nu så jag valde att priotitera, av den lilla tid jag kan avvara att sitta på detta ställe, nåt slags fredsmäklande roll för min vistelse här i dag.)
Återgå till "Religion och andlighet"