Kan detta va nåt?

Presentera dig själv, och lär känna andra medlemmar.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 06 feb 2008 22:38

Tractatus skrev:
Det har du alldeles rätt i, Ling - jag är en van skrivare. Däremot läser jag inte så mycket och har noll koll på alla -ismer och sådant inom filosofi.

Du är helt enkelt oförstörd:D

:lol: Ja, kanske det.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 15 feb 2008 20:13

Kan du inte berätta lite mer om dig, Stefan?
"Det är inte volten som skadar dig, utan amperen." (Kompis)

Användarvisningsbild
StefanW

Inläggav StefanW » 17 feb 2008 08:51

Skogsälvan skrev:Kan du inte berätta lite mer om dig, Stefan?

Tja, jag vet inte riktigt vad som i så fall skulle vara intressant för andra. Om du menar min livssituation så är väl den så nära "svensk standard" man kan komma  :wink:
40+, familj med två barn i tidiga tonåren samt hund, hus, Volvo ....osv.

Men om man nu skiljer på livssituationen (den miljö och situation som man lever i) och livet (inre känslor, tankar etc), så är det den senare delen som i så fall kan vara intressant för andra och som jag bla är här för att diskutera. Som jag skrev tidigare hade jag en period för snart tre år sedan där jag var ganska "låg" om man uttrycker sig så. Detta var en tydlig signal att jag var fel ute i mitt sätt att tänka och betrakta livet och jag bestämde mig därför för att vända mina tankebanor och min syn på saker och ting. Detta är inget man gör över en eftermiddag och processen pågår väl egentligen fortfarande. Att man kan välja hur man tänker och betraktar saker och ting i livet kan låta trivialt, men att verkligen gå från ord till handling och sedan få uppleva skillnaden när man förändrar detta ger en sådan livslust så den är svår att beskriva. Detta var för mig nyckeln till harmoni och välmående och  betydelsen av detta förstår jag nu. Den var större än vad någonsin kunde ana.

Återgå till "Mötesplatsen"