J R Auk skrev:Ok tänk så här. Om Ling är utredaren och jag inte ljuger då är Loke och Minded maffia.
Men om de är maffia så är det väl konstigt att inte Loke ändrade sin röst från mig till Jörgen i första utröstningen för att rädda Minded?
Så om Ling talar sanning och jag ljuger, det vill säga är maffia, vem bör ni rösta på då? Förutom mig så klart.
Loke eller Minded?
Betänk att om det är så som jag teoretiserar så säger jag Loke och Ling.
Och är det så som Ling säger så är det Loke, jag och Minded.
I båda fallen figurerar Loke. Så för er som är tveksamma föreslår jag Loke som kandidat till röstningen.
Jag hänger inte helt med på vad du menar i inlägget, det är lite konstigt strukturerat.
Du lyckas peta bort ditt eget namn ur alla alternativ, vilket var poängen med ett av mina tidigare inlägg typ imorse tror jag det var, där jag skrattade om att du missade att berätta att du själv var mafia, och istället pekade på mig och loke. Så jag ändrade din fundering till att det faktiskt i så fall var just du själv och loke som var mafia.
Om Ling är utredare så är SÄ bybo.
Det lämnar att av oss återstående tre är två mafia.
Dvs loke-jag, loke-auk, auk-jag.
Någon av dessa tre. Och jag är ju inte mafia, varför alternativet som lämnas är loke-auk.
Alltså, om Ling talar sanning så är Loke & Auk mafiaparet.
Om Ling ljuger, så kan fortfarande ovanstående slutsats vara kvar. Samt Ling-Skogsälvan, skogsälvan-loke, skogsälvan-JR, Ling-loke, ling-auk... Puh, det här blev invecklat.
Äh, streck. I alla fall, slutsatsen som jag tänkte komma till - jag förstår inte din logik att loke skulle förekomma i alla lösningar, om inte du själv också gör det? Du hoppar mellan raderna och utelämnar ditt eget namn. Vilket implicerar att det senare skulle vara ett omöjligt alternativ, vilket subtilt ökar dina egna chanser att komma ur lynchningen, men sänker våra andras. Tydliggör gärna vad du menar.