Filosofiska katter i Lund

Dela med dig av egen litteratur, musik och konst.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 13 feb 2008 17:38

Vad kostar dina målningar, cogito? Jag är inte alls rik, men jag skulle gärna vilja köpa någon... eller helst så många att jag kunde täcka en vägg så din konst får mig att le i min tråkiga lägenhet. Vart vänder jag mig om jag vill köpa någon om du har någon till salu?

Användarvisningsbild
cogito

Inläggav cogito » 13 feb 2008 18:16

Hej Skogsälvan,
jag meddelar dig via mailfunktionen - kul att du frågar!

Du kan läsa min konst-blogg här: http://www.svenskakonstnarer.se/start/p ... 568&page=3

/cogito
Så länge jag säger att tanken finns i mitt huvud är allt i sin ordning; farligt blir det när jag säger att det är min hjärna som tänker.

Minded

Inläggav Minded » 13 feb 2008 19:48

'På gång' var min definitiva favorit. Känslan är lik den hos ett litet barn vid gott mod :)

Härlig.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 13 feb 2008 22:15

Jag tycker att cogitos tavlor utgör en helhet, som en regnbåge. Jag kan inte säga att jag gillar x bäst egentligen, då det vore som att säga att jag föredrar blått. Det vore som att säga att a är bättre än b här. Jag gillar regnbågen... men om jag absolut måste välja då så väljer jag Butterfly.

Rising
Moderator

Inläggav Rising » 13 feb 2008 23:19

Oj. Väldigt fina, cogito. Gillar de lekfulla kompositionerna och ditt användande av färger. Jag älskar när linjer och ytor går in i varandra, som i hur vasens kontur fortsätter i kattens framben i "katt med vas".

Tycker särskilt mycket om de rent abstrakta verken och dina stilleben.

/Rising
Jätteimponerad, och väldigt tacksam över att få ha tagit del av verken.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 13 feb 2008 23:30

Vallmon är ju också såååå vacker som du framställer den. Kan du inte måla en miniatyrtavla riktad till mig för några hundra?

Användarvisningsbild
cogito

Inläggav cogito » 14 feb 2008 00:20

Tack för era lovord! Det är märkligt hur beroende man (jag) är av att någon upskattar ens bildmakeri. Rising, du som jobbat i besläktad bransch, det är en väldig skillnad att producera något i t ex reklam- eller designsammanhang, där en uppdragsgivare och ett behov finns, och den situationen där man ger sig själv uppdraget. I förra fallet är man hur självsäker som helst och kunden är obegåvat om han/hon inte gillar ens verk, hehe... men när det gäller fritt måleri är man mycket mera kluven.

mvh cogito  :D
Så länge jag säger att tanken finns i mitt huvud är allt i sin ordning; farligt blir det när jag säger att det är min hjärna som tänker.

kaktus

Inläggav kaktus » 26 maj 2008 19:49

Du är en frisk fläkt här :D

Återgå till "Galleri"