Maffiaspel # 4

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 20 apr 2008 21:53

Tycker du är lite enkelspårig nu.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 20 apr 2008 22:04

Så söt och liten

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 20 apr 2008 22:05

Menar du så Avant?

J R Auk

Inläggav J R Auk » 20 apr 2008 22:17

Ja... Ja.....

Cyklarna behöver ni inte oroa er för, jag tog dem allihopa. Den knallrosa cruisern, ett stycke Penny Farthing, den gula med blåa blixtar på också.

Jag visste nämligen vad som var att vänta, och genom detta mitt tilltag så är enbart en trädgårdsdvärg förlorad.

Men vad gör ni för något? Ni bjuder upp till vals, i en galen takt. Ekipagens snurrande förvillar även den mest inbitne bedömare. Jag står här med enbart en halv aning om vart min uppmärksamhet bör dras.

Jag vet att jag nu säkert borde, då inga misstankar uttalats mot mig ännu, gå ut i försvar över att jag inte deltog i det öppna fora som stod här på torget. Och även om jag hellre skulle föredra ett starkt påhopp än ett löfte om skott i mörkret så tänker jag inte bemöta min situation med annat än vad som är brukligt. Som det är nu så är det många kockar i en soppa som blir allt värre.

Jag vägrar delta!

Jag har förr sett blod flyta, och tillåter det icke.

Nu får det fane mig bli uppställning, inspektion och bekännelse.

RÖST : LING

Skogsälvan, frukta inte, vi skall nog kunna utröna vilka osanningar som döljs i detta flagranta smicker som har bubblat. Jag säger bubblat, för det är flyktigt, och undanglidande som politiker på champagne, och döljer lömskheter som siar om svek.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 20 apr 2008 22:21

Åh Auk, du är så auktoritär  :)

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 20 apr 2008 22:21

(Such: Zigenarkaravanen var en något poetisk omskrivning av de händelser som utspelat sig under min dag, här i verkligheten. Var till en kompis, drack en kaffe. Sen tog vi bilen och åkte till Coop, men inte utan att få snutpåhäng - blir lite pissed för det är jämt samma djävla visa. Så djävla less på att bängen ska smyga efter en och spana om man är ute och går, eller förfölja en om de ser en i en bil, eller stanna en och lysa i ögonen, vill att förarn ska blås och sån skit. Visst, rutinkoller i all ära, men här är det inte frågan om det. Jag har visat mig i fel kretsar, har fel umgänge. Dock är varken jag eller de som jag nu umgicks med idag nämnvärt kriminella. Okej, det händer att vi klipper en hövding, men ingen säljer eller nåt i den stilen. Ingen gör nåt väsen av sig på nåt sätt. Och sen så skjutsade de hem mig, ja, på den vägen. Och i våran syditalienska miljö, tyckte jag det passade sig bättre att gestalta händelsen på det sätt som jag skrev den tidigare...

Däremot känner jag en finska som levt med zigenare i flera år, var sambo med hennes dotter, och tjorvade fram och tillbaka i nåt år (hon var dock djävligt söt och liten - men ett finskt djävla temprament såklart!), och umgåtts djävligt mycket med hennes son också. Skulle nog kalla dem för familj, de ligger djävligt varmt om mitt hjärta. Så mitt enda samröre med zigenare är indirekt.)

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 20 apr 2008 22:24

Skogsälvan skrev:Åh Auk, du är så auktoritär  :)

Och du är så godtrogen!

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 20 apr 2008 22:28

Och precis vad baserar du den rösten på Auk, förutom en viss inblandning i dramat som pågått här?

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 20 apr 2008 22:31

Det har du alldeles rätt i, avant. Du misstänker alla och jag tycker mig inte ha sett något riktigt misstänkt att ta på än. Du vet väl att jag är rätt kass på det här spelet. Behöver verkligen hjälp av lite analytiska och skarpa iakttagare som Auk. Jag är här för att roa mig ju, men jag ska försöka hjälpa till att nita dit en maffia eller två.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 20 apr 2008 22:34

Analysen är ett medel som är lika bedrägligt i maffians händer som det är värdefullt i våra!

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 20 apr 2008 22:40

Jag vet, avant, därför har jag som vanligt ambivalenta känslor för Auk i vanlig ordning.

Användarvisningsbild
Jörgen
Kontakt:

Inläggav Jörgen » 20 apr 2008 23:05

Skönt att bara kunna sväva ovanför spelet som en mystisk trädgårdstomte-ande.

Härmed rösträkningen, lite tidigt kanske, det är ju nästan 3 dygn kvar:

Ling: har inte röstat
Skogsälvan: suchanother
Begemot: har inte röstat
Sartre: har inte röstat
suchanother: Rising
Loke: Sartre
Avantgardet: har inte röstat
J R Auk: Ling
Rising: suchanother

suchanother leder då, tätt följt av Rising, Sartre & Ling

Och visst kan tråden vara öppen för badjävlar, för att skapa ännu mer förvirring, eller?
Ner med enfalden!  Heja mångfalden!

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 20 apr 2008 23:42

Jörgen, jag har röstat, titta på sidan 5, min röst ligger på Sartre.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 21 apr 2008 00:21

varför alltid jag?

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 21 apr 2008 10:05

Men, Jörgen! Du kan väl ändå inte låta badjävlarna komma hit och exponera sig? Det är ju alldeles för förvirrat redan!

Återgå till "Lekstugan"