Maffiaspel # 4

Lekar, tävlingar, knep och knåp, men inte någon sandlåda.

Moderator: Moderatorgruppen

J R Auk

Inläggav J R Auk » 21 apr 2008 13:09

Avantgardet skrev:Men! SKa det vara på det här sättet nu? Ska jag inte våga rösta för att jag har såna här reaktioner att vänta mig? Jag är alldeles för snäll för ett sånt här spel. Hade jag fått min vilja igenom hade vi gjort upp en deal med maffian, gett dem medborgarlön istället för att de ska vara tvingade till brott och levt lyckliga i alla våra dar, men nu är det ju inte jag som satt reglerna.

Och kommer det leda till ett skott i mörkret för att lägga vikt bakom den där tonen som stämmer upp i medborgarkör?
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 21 apr 2008 13:14

Söker jag också i mörkret och famlar i blindo

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 21 apr 2008 13:19

Bra idé Ling. Någon ordning får det vara. Röst: Loke Motivering - undanglidande sätt, verkar vara här för att avnjuta sockervadd.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 21 apr 2008 13:25

Av de blott 18 sidor samtal som presterats hittills så tycker jag mig kunna utläsa att maffian är två, eller åtminstone  en, snackiga satar, sate. Så vi har nog en slipad manipulatör att dras med.

Som läget är nu så står Ling ut i mina ögon. Men så är jag ju en cynisk jävel också som ser rävspel i allt spel. Tilläggas bör ju också att vi har många nya på banan, ekipage som inte har skådats i denna dans tidigare. Dessa kan vi såklart inte uttala oss om på samma sätt. Vi känner inte de mönster de uppträtt i i situationer som denna.

Loke, och Rising, som vi ändå känner till viss del i avseende dessa sammanhang har enbart flyktigt kommit med något substantiellt. I den förres fall genom brist på närvaro, och i den senares fall på grund av utsvävningar orerande om sina gentlemanna maner. Om så vore fallet skulle åtminstone jag velat sätt ett mer ingående resonemang så som vi vet att vanan har bjudit honom tidigare. Men det är för tidigt att fälla någon dom över detta ännu. Vi kan enbart ha förtröstan i vad sannolikheten säger om en och envar av oss. Att det enbart är 2/9 att det residerar illvilja bakom den mask som möter oss.

Skogsälvan, jag tror nog du är en bybo detta pass. Tonen tyder inte på att det döljer sig något lurt där bakom, tidigare spänningar, som vi såg i den där förra byn är borta.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 21 apr 2008 13:53

Problemet, som jag ser det, är att Auk mycket väl kan ha sett möjligheten att så ett tvivlets frö, och inte enbart därigenom att han genom insinuation söker misskreditera mina insatser för allmännyttan, i detta sitt sista inlägg. Härvidlag måste jag endera sluta mig till om han duperar eller uttrycker uppriktig oro å bybornas vägnar. Ingen lätt sak. Men onekligen är det så att det klingar ett undertryckt hurrarop i hans text, som om maffian tagit ut segern i förskott.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 21 apr 2008 14:05

Tjena men ni får ursäkta då jag vill rikta uppmärksamheten åt andra hållet.
Är nämligen fascinerad av andra kulturer än min egen.
I dessa kulturer råder en frisläpphet på det sexuella området som inte går av för hackor. Herrejävlar trodde inte detta var sant.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 21 apr 2008 14:14

Hur frisläppt är det om man måste dölja sig bakom masker? Längtar norrut, där folk är frigjorda på riktigt. Inga charader. Förvisso känner man ju varandra djävligt bra när man ligger med varandra - mest troligt är man ju släkt på ett eller annat sätt.

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 21 apr 2008 14:17

Lol Avant, norrlänningar är så stela

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 21 apr 2008 14:23

Det visar bara att de inte släppt in dig i sin krets. De kan tyckas sekteristiska i sken av sin introverthet. De har helt enkelt inget till övers för artigheter, glättig käckhet, trevlighet, ytor... Men ska det till att härjas. Ska det till att få benen bortsopade under sig. Ska det till att tas fullkomligt med storm. Ja, då finns det bara en riktning att vandra i. Gäller alla plan, inte bara det sexuella. Men det är kanske för att där uppe kan man kosta på sig att vara skogstokig, alla är ändå helt djävla galna där. Man gör inget halvdant.

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 21 apr 2008 14:28

J R Auk skrev:Som läget är nu så står Ling ut i mina ögon.

Å, jag tackar jag *klipper lite försynt med ögonen*   :D

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 21 apr 2008 14:30

Varför lägger du din röst på mig Ling?

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 21 apr 2008 14:34

Fasen och jag som trodde att Ling var min polare

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 21 apr 2008 14:36

Jag försökte på mitt sätt luska ut om du kunde vara en allierad, men se där gick jag bet....jag förstår mig inte på dina snubblerier, så ...istället kör jag med raka puckar, utan svammel...Får väl se vad som händer, jag vet inte. Det finns ingen som jag känner är tänkbar bybo, eller som du sa, alla är misstänkta. Men det får bli nån ordning här, för mycket svammel....jag kan inte utkristallisera någon ( fast det har jag aldrig kunnat..hmm)

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 21 apr 2008 14:40

Ling skrev:Jag försökte på mitt sätt luska ut om du kunde vara en allierad, men se där gick jag bet....jag förstår mig inte på dina snubblerier, så ...istället kör jag med raka puckar, utan svammel...Får väl se vad som händer, jag vet inte. Det finns ingen som jag känner är tänkbar bybo, eller som du sa, alla är misstänkta. Men det får bli nån ordning här, för mycket svammel....jag kan inte utkristallisera någon ( fast det har jag aldrig kunnat..hmm)

Jag ville nästan tro att jag var den enda som spelade med öppna kort här...

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 21 apr 2008 14:46

Ling, lita på mej. Är en ärlig människa:

Återgå till "Lekstugan"