Inläggav J R Auk » 21 apr 2008 13:25
Av de blott 18 sidor samtal som presterats hittills så tycker jag mig kunna utläsa att maffian är två, eller åtminstone en, snackiga satar, sate. Så vi har nog en slipad manipulatör att dras med.
Som läget är nu så står Ling ut i mina ögon. Men så är jag ju en cynisk jävel också som ser rävspel i allt spel. Tilläggas bör ju också att vi har många nya på banan, ekipage som inte har skådats i denna dans tidigare. Dessa kan vi såklart inte uttala oss om på samma sätt. Vi känner inte de mönster de uppträtt i i situationer som denna.
Loke, och Rising, som vi ändå känner till viss del i avseende dessa sammanhang har enbart flyktigt kommit med något substantiellt. I den förres fall genom brist på närvaro, och i den senares fall på grund av utsvävningar orerande om sina gentlemanna maner. Om så vore fallet skulle åtminstone jag velat sätt ett mer ingående resonemang så som vi vet att vanan har bjudit honom tidigare. Men det är för tidigt att fälla någon dom över detta ännu. Vi kan enbart ha förtröstan i vad sannolikheten säger om en och envar av oss. Att det enbart är 2/9 att det residerar illvilja bakom den mask som möter oss.
Skogsälvan, jag tror nog du är en bybo detta pass. Tonen tyder inte på att det döljer sig något lurt där bakom, tidigare spänningar, som vi såg i den där förra byn är borta.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno