Maffiaspel # 4
Moderator: Moderatorgruppen
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Jag tänker att det är just då han kan bete sig så. Mest dravel men gott om aktivitet, alltså ett beteende som är svårt att kritisera, men knappast kan sägas vara konstruktivt.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
Jag vacklar i mitt beslut att rösta på Avantgardet.
Such's beteende är märkligt men frågan är om han är maffia, kan vara om de båda kumpanerna kommit överrens om att han ska köra rollen som förvirrad och låta den andra köra finliret??
Vem ska då denna finlirare vara, Avantgardet ( mycket möjligt), Loke (tveksam), Auk ( möjligt), Skogsälvan (njae), Rising (tveksamt), Begemot (nej), Sartre ( möjligt). Svårt detta, i alla fall idag, som ju alla vet.
Men, så här funderar jag iaf.
Väntar nog ett par timmar till, om jag ändrar mig. Sen får man ju se om Plingeling överlever razzian i byn..
Such's beteende är märkligt men frågan är om han är maffia, kan vara om de båda kumpanerna kommit överrens om att han ska köra rollen som förvirrad och låta den andra köra finliret??
Vem ska då denna finlirare vara, Avantgardet ( mycket möjligt), Loke (tveksam), Auk ( möjligt), Skogsälvan (njae), Rising (tveksamt), Begemot (nej), Sartre ( möjligt). Svårt detta, i alla fall idag, som ju alla vet.
Men, så här funderar jag iaf.
Väntar nog ett par timmar till, om jag ändrar mig. Sen får man ju se om Plingeling överlever razzian i byn..
Rising skrev:Nej, öppenhet gynnar bara oss laglydiga medborgare, och gör allt mycket svårare för velocipedtjuvarna att gömma sig. De saknar ju misstankar, eftersom de vet mycket väl vilka som ligger bakom de nedriga brotten.
Det vet jag inte om jag kan hålla med dig om... Visst saknar maffian misstankar som du så skarpsynt klarlade, men underskatta aldrig en mafiosos fantasi, skaparförmåga och retoriska briljans.
Men jag förstår vad ni menar... öppenhet är väl det som i slutändan ska avslöja de skurkarna.
J R Auk skrev:Så vad skall vi göra? Vad tänkte du att vi skulle göra? Och vid denna reflektion vad tänker du då, vad skall vi efter detta göra?
Det var många frågor det...
Jag tänkte i första hand rösta, avvakta och se vilka som genomlever natten och grubbla en del i min ensamhet, för att sedan avgöra om ni är värda min dyrbara öppenhet. Vilket jag ej betvivlar.
/ Tankfull och villrådig
Fri television.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Tjaaa, pappa sa att han skulle fundera på om jag kunde få en katt - *håller tummarna* - men han var väldigt noga med att den skulle vara rumsren och vänligt till naturen. Jag vet inte... stämmer de kriterierna in på dig? Du är ju så hemlig av dig :) Men du sa något om att du skulle berätta hemligheter för mig och det låter ju intressant...
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Röst: Avantgardet
Jag hade först inga som helst tvivel om din oskuld, tvärtom gav du mig ett gott intryck. Men allt som tiden lidigt har du förändrats avsevärt... skumt på nåt vis.
Antingen beror det på dina grubblerier och årstidernas växlingar, eller så har du nåt i kikarn. Men min röst kvarstår.
Jag hade först inga som helst tvivel om din oskuld, tvärtom gav du mig ett gott intryck. Men allt som tiden lidigt har du förändrats avsevärt... skumt på nåt vis.
Antingen beror det på dina grubblerier och årstidernas växlingar, eller så har du nåt i kikarn. Men min röst kvarstår.
Fri television.
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Jag vet inte, men jag har en känsla av att jag kommer åka idag, kanske har jag spekulerat FÖR mycket, kanske hade det varit bättre att lalla på som vanligt. Men jag ville också ge min bild av folket, av hur jag tänker. Det kanske är som Loke och Rising sa, det är liksom ingen idé så här i början.
Jag kanske är överambitiös.
Jag kanske är överambitiös.
- Avantgardet
HMMMMMMMMMMmmmmmmmmmmmmhuh!
Hmmmmmmmmmmmmmmmmmhuh!
Vad skådas om inte avslöjanden?
Jag gav upp majoriteten för such, så vi kan nästan sluta oss till att such inte är maffia.
Rösta icke på den saten, jag anbefaller eder.
Ni gör ett misstag. Enda chansen är att maffian skulle tänka sig för utstickande om de ändrade röst. Men vafan jag har ändrat min röst flera gånger.
Nej, maffian anklagar varandra, det är vad jag tror att vi skall tänka oss. Två stycken som har interagerat, och förmodligen två som redan har instigerat ett drama då de går emot varandra.
Hmmmmmmmmmmmmmmmmmhuh!
Vad skådas om inte avslöjanden?
Jag gav upp majoriteten för such, så vi kan nästan sluta oss till att such inte är maffia.
Rösta icke på den saten, jag anbefaller eder.
Ni gör ett misstag. Enda chansen är att maffian skulle tänka sig för utstickande om de ändrade röst. Men vafan jag har ändrat min röst flera gånger.
Nej, maffian anklagar varandra, det är vad jag tror att vi skall tänka oss. Två stycken som har interagerat, och förmodligen två som redan har instigerat ett drama då de går emot varandra.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
Dock, har jag haft en enveten känsla av att pipan riktar sig mot mig. Jag vet att det finns en där ute som kan skydda mig. Plx.