(
vad läser du INTE just nu?
Moderator: Moderatorgruppen
- * KYREUS *
- Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...
- Kyreus beklagar...
Tråkigt värre, då. Beklagar.
(
) KYREUS
(
Tro inte; sök!
DETECTUM * VERITATUM * PAXUM
/*Dies hodiernus amicus tuus
- dies hesternus conscientia tua *
= Dagen är din vän, gårdagen ditt samvete.
(c) KYREUS, mikrofilosof, anno 2 006/
Ja, vad har jag tröttnat på just nu:
Fantasy
Klassiker
Amerikanska deckare
Harry Potter
Facklitteratur
Feelgood
Det är mest romaner nu. Ajvide Lindkvist och sånt.
Fantasy
Klassiker
Amerikanska deckare
Harry Potter
Facklitteratur
Feelgood
Det är mest romaner nu. Ajvide Lindkvist och sånt.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
- * KYREUS *
- Ort: Antiken, agoran, piazzan, Stadion, syns ibland i Palaestran, dock aldrig iklädd cykelhjälm ...
- till Lasarus!
Dito. 
Tro inte; sök!
- * KYREUS *
Jag läser INTE dramatikern Lars Norens beramade sk dagbok. Det finns saker jag INTE gör på några villkor :? :? :? KYREUS
Tro inte; sök!
(c) KYREUS skrev:Jag läser INTE dramatikern Lars Norens beramade sk dagbok. Det finns saker jag INTE gör på några villkor :? :? :? KYREUS
Jag ägde en gång en faksimilutgåva av Strindbergs Ockulta Dagboken men var tvungen att sälja den som fattig student på ett antikvariat i Malmö för att få mat för dagen. Så den läser jag inte nu. Samma väg gick På spaning av Proust. Båda förlusterna grämer mig nu. Men Hjort är Hjort, eller hur Bror?
MVH
Algotezza
Algotezza aka Algotezza
- * KYREUS *
Ehvad hafva vi fattiga studenter INTE gjort för BrödFödan under StudentÅren i LUND. Jag blyges hväldeliga vid själfva å-tanken
(
) KYREUS
(
Tro inte; sök!
- Åkes granne
- Kontakt:
Algotezza skrev:(c) KYREUS skrev:Jag läser INTE dramatikern Lars Norens beramade sk dagbok. Det finns saker jag INTE gör på några villkor :? :? :? KYREUS
Jag ägde en gång en faksimilutgåva av Strindbergs Ockulta Dagboken men var tvungen att sälja den som fattig student på ett antikvariat i Malmö för att få mat för dagen. Så den läser jag inte nu. Samma väg gick På spaning av Proust. Båda förlusterna grämer mig nu. Men Hjort är Hjort, eller hur Bror?
MVH
Algotezza
Har varit på Bror Hjorts "museeum" en gång för längesen. Rätt kul, men blev röd i ansiktet (alltså privatvisning) när utställaren pratade om någon som hette Bordelle i efternamn. Var så fjantig och ville vara perfekt när jag var liten. Det finns en bok som vi har hemma om ..minns inte.. Olle Olsson och hans hem innan Blåkulla byggdes, vilket bröt ner honom. Pappa sa att han såg honom på apoteket en gång med vita handskar och hatt. Pappa bodde där när han var yngre. Hans bror (Olle) med. Pappa berättade att
paus -lovefilm.se LJUGER (de väntar ut tiden för att få betalt) -har laddat ner när jag vill se någon film, men ville prova för skojs skull. Gratis alltså.
berättade att det bodde en kvinna på taket ovan honom. Och varje natt drogs det möbler fram och tillbaka över golvet, saker flyttades, osv. En dag sa hon att hon drömde att hon skulle dö -vilket hon gjorde dagen därpå. Min bästa kompis jag hade som barn hade ett spöke hemma i rummet. Hennes pappa har förgyllt tre kronorna på stadshuset, bland annat. Var där med pappa på hans jobbs julgransplundring när jag var liten. Skrev ett arbete om det i tvåan. Roligt. Tjipp.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..
(c) KYREUS skrev:Ehvad hafva vi fattiga studenter INTE gjort för BrödFödan under StudentÅren i LUND. Jag blyges hväldeliga vid själfva å-tanken![]()
() KYREUS
Ack ja...
Ej heller läser jag idag...
... lusen av någon - även om en och annan Gossen och Flickan Ruda vore i behov därav...
MVH
Algotezza
Algotezza aka Algotezza
- Åkes granne
- Kontakt:
Jag sa ju det till de andra. Mamma BLEV SCHIZOFREN när jag berättade för henne att hennes syster och hon var rivaler, osv. Hon sa -nej, läs inte; det är Anders som har SKRIVIT BOKEN. (...) Den 7.e mars (åkte till ocd) -mormors födelsedag, och V's födelsedag -vilkens pappa också bodde där som liten, i de gamla kåkarna. V gick i skolan där -de fick följa med Fugelsang till Colerado!!! Skulle varit intressant. Vet inte OM de blev så, för tiden fördröjdes hela tiden.
Vilka är vi? Indivdider? Ja. Unika? Hm. Var inte sådana storhetsvansinniga snobbar. Gruppera er, placera er, centrera er. Hej då.
Vilka är vi? Indivdider? Ja. Unika? Hm. Var inte sådana storhetsvansinniga snobbar. Gruppera er, placera er, centrera er. Hej då.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..
- * KYREUS *
- * KYREUS *
Till Marksa!
Följer du inte utvecklingen i Kina i media??
Den Politiska Eliten sätter dagsordningen och folket får rätta in sig i ledet; vad är det för människosyn?
Inte kan man påstå att Kina är en demokrati; och den synen på medmänniskan tar jag avstånd ifrån....
(c) KYREUS
Den Politiska Eliten sätter dagsordningen och folket får rätta in sig i ledet; vad är det för människosyn?
Inte kan man påstå att Kina är en demokrati; och den synen på medmänniskan tar jag avstånd ifrån....
(c) KYREUS
Tro inte; sök!
- Avantgardet
Vad säger det om vår egen människosyn, det går ju till på exakt samma sätt här. Jag vet inte någon ur "folket" i detta land som påverkat de politiska besluten, vet du? Och börjar du räkna upp några så vet du redan då att det är undantagen, som just bekräftar regeln, vilkas namn det är du då räknar upp...
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
Avantgardet skrev:Vad säger det om vår egen människosyn, det går ju till på exakt samma sätt här. Jag vet inte någon ur "folket" i detta land som påverkat de politiska besluten, vet du? Och börjar du räkna upp några så vet du redan då att det är undantagen, som just bekräftar regeln, vilkas namn det är du då räknar upp...
Teori är en sak, praktik en annan. Vi kanske i teorin har en snyggare människosyn än Kina? Realhumanismen kontra den teoretiska snygga storslagna... som de flesta diktatu/orer också hyllar...
Jag började läsa Jakten på Johnny Bode men har lagt den på hyllan ett tag. Orkar inte med honom i för stora doser. Han var galning, snusksångare och allmän virrpanna. Finns på youtube; mest berömd blev han för Bordellmammans visor. Kolla:
http://www.youtube.com/watch?v=Kx06_i9BJt0
MVH
Algotezza
Algotezza aka Algotezza
Återgå till "Kultur - konstarterna"