Homosexuell?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Ling

Inläggav Ling » 12 jun 2008 07:56

Zokrates skrev:Drömkvinnan borde väl vara en man som bytt kön, det är förvisso i liknelse lika konstlat som kvinnors förmåga att uppleva äkta kärlek.

Jag anser att kvinnor överlag är falskare än männen, då de senare öppet visar hur de är, emedan kvinnor som är likadana döljer det bättre.
Häri ligger falskheten, kvinnan smyger med sin natur, sina lustar till råga på allt så ljuger de alltid om hur den perfekta mannen skall vara.

Skål tamigfan! :)

Så tragisk och cynisk din inställning till kvinnor låter Zokrates. Vad har gett dig den? Hmm, kvinnor antar jag förstås, men är det otur också kanske.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 12 jun 2008 08:02

Cynisk, Wikipedia " Det kan även syfta på att bara se människan och/eller samhället som det är, utan att påverkas av vedertagna regler och normer."

Skjut inte budbäraren! :)

Xinea

Inläggav Xinea » 12 jun 2008 08:45

Zokrates, med den negativ inställning som du har/bär om kvinnor, blir det ju ingenting på kärlekslandet. Du måste ha väldigt tråkiga erfarenheter med kvinnor om du även funderar på möjligheten att begripa sig på djur. Det är perverst som du själv skriver och jag tror inte att det handlar om kärlek. Du verkar vara lite kluven, eller hur?
OM nu kvinnor inte vill ha något mindre än pengar och förmögenhet, hur har då andra män klarat sig?
Ab igne ignem.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 12 jun 2008 08:52

Xinea skrev:Berätta närmare hur du menar..svårt att förstå

De flesta vill se kärlek som unionen av två. Att det behövs man och kvinna för att kärlek skall till (eller nu senare man och man eller kvinna och kvinna, fast anklagelsen om perversiteter lurar nära).

Men vad är det för syn på kärlek egentligen? Som om den skulle behöva respons. Som att jag måste åtnjuta någon avkastning på min investering, för att rättfärdiga den. Kärleken behöver kärlek?

Snick snack. Min kärlek har med mig enbart att göra, den blir mig given, och kräver ingenting.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 12 jun 2008 08:56

J R Auk skrev:
Xinea skrev:Berätta närmare hur du menar..svårt att förstå

De flesta vill se kärlek som unionen av två. Att det behövs man och kvinna för att kärlek skall till (eller nu senare man och man eller kvinna och kvinna, fast anklagelsen om perversiteter lurar nära).

Men vad är det för syn på kärlek egentligen? Som om den skulle behöva respons. Som att jag måste åtnjuta någon avkastning på min investering, för att rättfärdiga den. Kärleken behöver kärlek?

Snick snack. Min kärlek har med mig enbart att göra, den blir mig given, och kräver ingenting.

Autoerotik?

MVH

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

J R Auk

Inläggav J R Auk » 12 jun 2008 09:04

Zokrates måste bara inse att han skall släppa kravet på trohet. Det roliga är ju att du argumenterar för att si så här är våran natur. Men si den skall vi bekämpa med regler och normer. Och sen vill du säga att brottet mot lagen skadade dig.

Det är klart, lagarna gör ju att det är dig det riktar sig mot. Medan i lagens avsaknad du inte ens är med i ekvationen.

Det här är också där synen på kärleken som en tvåsamhet fallerar. (Förutom att den är förminskande av människan och gör av henne ett ting, med ägarkamp emellan två ägodelar och inte människor.) Den söker relatera till den ene vad som bara berör den andre.
Skall man förringa sina känslor? Varför då?

Du talar om naturer hos andra, och de kan du ju inte göra något åt. Men naturen hos dig själv kan du göra något åt. Varför lida harm när någon väljer dig och en annan? Hur kan den som väljers val av en utöver förringa värdet av dig?

Mycket märkligt.

Och om det är så att kvinnor väljer av praktiska skäl. Skall du inte lida med dem då de känner sig så svaga? Skall du inte lida med dem då de inte får agera på sina lustar utan förnuft?

Dessutom låt dem ha en karl med kulor då, så kan du andas väna drömmar om ordens prakt i örat medan den andre jobbar.
Då slipper ju du den bördan! :)

Trohet utkrävs för att vi inte tror på oss själva. Vår förmåga att själva sätta vårat värde (vilket vi ändå gör ofrånkomligen då vi väljer vems utsaga om värde vi skall ta till oss).

Annars behövs den inte krävas, då finns den där. För tro inte att jag försöker säga att det skall knullas hit och dit, det har inte med saken att göra. Det är inte så att man skall söka sig utanför sina relationer för saks skull. Men att kräva är enbart att brista i tillit. Och det bästa man kan uppnå är att skapa en lögn, som kanske upprätthålls in i det sista, men likväl en lögn.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 12 jun 2008 09:11

Xinea skrev:Zokrates, med den negativ inställning som du har/bär om kvinnor, blir det ju ingenting på kärlekslandet. Du måste ha väldigt tråkiga erfarenheter med kvinnor om du även funderar på möjligheten att begripa sig på djur. Det är perverst som du själv skriver och jag tror inte att det handlar om kärlek. Du verkar vara lite kluven, eller hur?

Zokrates skrev:Ha sex med djur är inget jag vill testa, verkar äckligt och pervest, den erfarenheten lämnar jag över till bönder och hundägare.

Med tanke på det jag skrev och din vantolkning av vad jag skrev, så antar jag att du är en bonde eller hundägare och känner dig träffad!

Xinea skrev:OM nu kvinnor inte vill ha något mindre än pengar och förmögenhet, hur har då andra män klarat sig?

Hört talas om prostitution?

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 12 jun 2008 09:27

J R Auk skrev:
Trohet utkrävs för att vi inte tror på oss själva. Vår förmåga att själva sätta vårat värde (vilket vi ändå gör ofrånkomligen då vi väljer vems utsaga om värde vi skall ta till oss).

Annars behövs den inte krävas, då finns den där. För tro inte att jag försöker säga att det skall knullas hit och dit, det har inte med saken att göra. Det är inte så att man skall söka sig utanför sina relationer för saks skull. Men att kräva är enbart att brista i tillit. Och det bästa man kan uppnå är att skapa en lögn, som kanske upprätthålls in i det sista, men likväl en lögn.

Japp, så är det. Vill man ingå i ett förhållande eller ett äktenskap, så förutsätter detta oftast att man är varandra trogna. Det ingår i köpet så att säga, passar inte detta så bli inte tillsammans med någon under dessa premisser, skall det vara så svårt att förstå? Vill någon knulla runt, så gör det, men gå inte bakom din partners rygg och dölj detta. Var istället öppen och ärlig, funkar inte er relation utan sidoknull, så är det ju meningslöst att ens ingå ett sådant avtal.

Här vill jag framföra att jag två gånger ingått äktenskap, samt båda gångerna blivit förd bakom ryggen. Men för helvete, det är att luras. Inte nog med det, jag riskerade ju att drabbas av könssjukdomar. Jag vet att man inte kan äga en människa, verkligen, men varför ens bli ihop med någon om man inte klarar av att leva i ett stadigt förhållande?
Ha sex med vem fan du vill, men lura inte din partner, alternativt ha ett öppet förhållande på liknande värdegrund. :)

Till Xinea

Xinea skrev:Åkes granne, du är modig som pratar om personliga saker här. Det som jag är rädd för är att du blir attackerad med ord och dömd av främmande för det du är, var och kommer att bli. Det verkar som en del här vill hävda sig själv för att knäcka andra med ord. Var försiktig!

Det verkar som en del här vill hävda sig själva för att knäcka andra med ord, låter det bekant Xinea, du skrev det i själv i en av Åkes grannes tråd.

Det är inte lätt att själv föregå med gott exempel, så varför ens bry sig?

Det känns tråkigt att när jag skriver något, så är det genast en gökunge framme och vänder det till en intention som var exakt den motsatta som jag själv avsåg, men så är det ju här i livet, ingen rök utan eld, som en del har som valspråk. Kan man då tala om att vara emot någonting överhuvudtaget, utan att direkt kopplas till det som en intressent?

EXEMPEL
Jag är emot dödsstraff, innebär då det att jag i smyg är för dödsstraff?
Ja enligt den vantolkningsmetoden som här ofta förekommer på detta forumet, så talar personer utifrån det som ligger dem varmast om hjärtat.

Så, när jag förespråkat trohet som ideal inom förhållanden, så är jag egentligen för promiskuitet? Precis, ingen rök utan eld, är du emot något, så är du för det om du nämner det.

Förstår du att det är meningslöst att då ens diskutera någonting, om liknelser och exempel, skall vantolkas för att några ska framhäva sig själva på andras bekostnad.

Det finns en enorm marknad avseende sex, en mängd ytterligheter, olika kategorier, en del riktigt udda och bizarra. Här känner jag till de flesta som begrepp, men har inte själv varken haft lust eller vilja att testa.

Här kan du få ett par exempel till som du kan göra dig lustig över, eller för dens sakens skull vända och vrida bäst fan du vill emot mig.

Följande saker finns, men vill jag aldrig prova

Sex med en man
sex med ett djur
sex med ett barn
sex med en död
sex med en pensionär
sex med sadism
sextortyr
sex under hot
sex under våldtäkt
sex med en hora

Det finns säkert fler alternativ, men de ovanstående kan du väl kombinera ihop på olika sätt, ha det så kul. :oops:

Xinea

Inläggav Xinea » 12 jun 2008 11:17

Zokrates, om mågon knäcker andra med or är det du. Sedan har du tendens att generalisera. t ex: "andra kvinnor i alkoholistkulturer typ finland och ryssland, har så få bra män att välja på att de antingen får vara utan man helt och hållet eller välja att bli ihop med en man på grund av medlidande." Alkoholistkultur? Det beror på i vilka kretsar du umgås med....Förresten har du varit i dessa länder och sett detta eller har du läst det i Metro?
Vad är orsaken att du skriver så: "Ha sex med djur är inget jag vill testa, verkar äckligt och pervest, den erfarenheten lämnar jag över till bönder och hundägare. "...menar du att de är mer benägna till perversiteter eller? Väldigt fult sagt, är det din filosofi att "smutsa ner" andra grupper som kvinnor, hundägare, etc. Jag trodde att du var klokare än så.
Det är inte svårt att förstå att kvinnor håller sig undan..det är inte pengar utan man flyr från din bitterhet och inställning till andra personer.
Ab igne ignem.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 12 jun 2008 12:16

Oj, träffade mitt i nyllet! Analys.

Alternativ

1: Du är kvinna, du är ryska, du är hundägare, du vet att jag har rätt i min syn på relationer men vill såklart inte hålla med, då du solidariskt utan att veta varför ändå försvarar andra kvinnor som sviker sina partners.

2: Du studerar till undersköterska, ser upp till manliga läkare på grund av deras sociala status och vill inte erkänna att det jag skrev stämde.

Angående bönder och hundägare

I sverige är tidelag inte förbjudet, frågan är varför? Vilka är det som begår dessa handlingar, ja det måste väl till största delen vara personer som innehar djur och vilka brukar garanterat ha djur? Bönder och hundägare.
Har jag påstått att dessa sysslar med tidelag, nej. Förmodligen bara några procent, men det lär vara mer vanligt förekommande än vi vill acceptera. Att generalisera är kanske inte alltid lyckat, men ibland blir det en generalisering av bara farten.
Exempel på dålig generalisering
Bögar är män som gillar män. Alla män är bögar.
Exempel på en bra generalisering
Bögar är män som gillar män.
Märker du någon skillnad? Vad du gjorde var att i mitt exempel lägga til en intention som inte fanns där från början, så att alla bönder och hundägare omfattades av min generalisering.

Angående finland och ryssland, så vet vi att det dricks ordentligt i dessa länder. I ryssland är det till och med så allvarligt att medellivslängden för män endast är 54 år. I ryssland finns det dessutom fler kvinnor än män.
Följden blir att många kvinnor hellre är tillsammans med en alkoholist till karl än står ensam. Stämmer inte detta?

Smutskastning av kvinnor
Min syn på kvinnor bygger jag dels av egen erfarenhet, men även av sådant som framkommit i flera undersökningar under de senaste 30 åren.
Det är ingen skönbeskrivning av verkligheten, den är ganska dyster då det visar sig att kvinnor inte är bättre än män rent generellt när det gäller otrohet, skönhetsideal och val av partner. Sanningen svider ofta.

( Angående finland   http://www.aftonbladet.se/nyheter/article452704.ab  

Angående ryssland  
http://www.migrationsverket.se/lifos/do ... umentlista  

Angående tidelag http://sv.wikipedia.org/wiki/Tidelag )

J R Auk

Inläggav J R Auk » 12 jun 2008 13:08

Lita på mig då Zokrates, har alltid varit en fattig jävel, kvinnorna som bjuder till.

Så vad är det då de suktar efter i mig? Är det en potentiell avkastning de väntar sig?

Jag tror inte det.

Men du är äldre också, och klart att kvinnor när de inte hade egen ekonomi, var tvungna att se till sådana faktorer som pengar. Den attityden har nog förts ner från kvinna till kvinna, moder till barn. Dock är den idag ytterst sällsynt enligt mig, detta då idag även kvinnor, och deras mödrar, tillåts ekonomi och försörjning.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 12 jun 2008 13:10

Fast det är klart att det finns de som aldrig trott sig kapabla att förtjäna sitt uppehälla annat än som sidekick till en man, och tja, då är vi där vi var igen.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 12 jun 2008 13:24

Ja då var vi där igen. Felet med mig är att jag sist var gift i 10 år och efter skilsmässan har levt i celibat de senaste åren. Jag är förmodligen skrämd av det jag varit med om och vågar väl inte söka någon ny relation. Lite som att falla av en häst, man måste upp igen direkt annars blir man feg. ( Shit, nämde jag djur nu igen  :oops:  )

Jag har en förlegad syn på relationer, äktenskap, trohet osv, det stämmer illa med dagens mentalitet med snabba omväxlingar och täta byten. Så det blir till att skita i allt vad förhållanden heter. Med tanke på min usla ekonomi så har jag ju inget att erbjuda, då allt som räknas tydligen är ett fett bankkonto och en BMW. Sedan kan vi spekulera vad som egentligen driver på männen att utarma jordens resurser så till den grad av massutrotning står vid dörren, är det månne kvinnorna det? :wink:

Användarvisningsbild
dk
Kontakt:

Inläggav dk » 12 jun 2008 13:52

Zokrates skrev:
Min syn på kvinnor bygger jag dels av egen erfarenhet, men även av sådant som framkommit i flera undersökningar under de senaste 30 åren.
Det är ingen skönbeskrivning av verkligheten, den är ganska dyster då det visar sig att kvinnor inte är bättre än män rent generellt när det gäller otrohet, skönhetsideal och val av partner. Sanningen svider ofta.

Nej, kvinnor är inte BÄTTRE än män rent generellt, vi är alla individer och mer eller mindre kassa på det mesta.

Varför är det nästan alltid så att män kommer undan med en massa (som många sexpartners för att återknyta till en annan tråd här på forumet) och när sedan kvinnan är likadan, ja, då är hon så mycket sämre än mannen? Du Zokrates läser undersökningar där det visar sig att kvinnan inte är bättre än mannen, men varför måste du då plötsligt tycka att hon är sämre än mannen??? Varför ska kvinnor ha högre krav på sig än vad män har, för att anses lika bra och moraliska och kärleksfulla som män i dina ögon?

Sen måste man väl ändå ifrågasätta undersökningarnas sanningshalt. Kan statistik verkligen visa verkligheten? Och är det kanske så att vi söker oss till information som passar våra sinnen för stunden, för att få bekräftat att vår bitterhet är sann?

Det kanske till och med är så Zokrates att du sökt till till en viss sorts kvinnor för att bekräfta det du redan bestämt dig för: att kvinnor är skitstövlar? Det kan vara lite jobbigt att inse att man varit bitter och gömt sig för kärlek och de bra människorna i en massa år helt i onödan...

Så det jag menar med svamlet är väl att det finns en massa rötägg inom både den manliga och den kvinnliga gruppen och ingen är sämre som grupp än den andre.  Men att bara se de kassa och inte se alla bra människor som finns i BÅDA grupperna är ju slöseri på tid och glädje.

Det finns kvinnor som sätter ett skarp intellekt framför BMW och ett fett bankkonto. Och ett skarpt intellekt verkar du ju ha nånstans under all drypande bitterhet och kvinnoförakt (de sistnämnda delarna vill nog ingen människa ha hos sin partner, inte ens en hund eller kossa heller fördendelen... :) )

bästa hälsningar,
dk

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 12 jun 2008 14:34

Inte för att jag nämnt med ett enda ord att alla kvinnor är skitstövlar, men bättre än män är de inte. I feministiska kretsar hör man ibland uttryck som att alla män är svin, det däremot är väl en generalisering som heter duga. Visst har du delvis rätt i din kritik av mina val av partners, har alltid sökt starka och självständiga kvinnor som uppskattat mig för den jag är. Trots det har de inte kunnat hålla ihop benen när lustan fallit på när de varit ute, medan jag varit hemma och passat barn.

Att höra barn fråga, när kommer mamma hem, samt svara, hon kommer sent hon jobbar över, ovetandes om att man blir bedragen blir när det upptäcks som ett knivhugg i ryggen. Men, du har självklart rätt, alla människor är inte skitstövlar, en del är bara offer för dem.

Orsaken till att jag ens svarade på denna trådens tema, var att jag kände igen trådskaparens dilemma, men så långt till att gå över gränser bara för att ha någon, vill jag inte. En relation skall bygga på ärlighet, det är a och o, gör den inte det så kan man gott vänta, tids nog träffar man förhoppningsvis en värd att satsa på och sker det inte så är det inte mycket mer med det, men leta efter någon det får vara. :)

Min åsikt är enkel, de som inte kan vara trogna, ska undvika att inleda fasta monogama förhållanden. Ha istället sex med likasinnande och framförallt, gynundersök er lite oftare. Kom ihåg, curiosity killed the cat, vars sensmoral blir att allt inte är värt att testa. :wink:

Återgå till "Tankar och känslor"