Homosexuell?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 13 jun 2008 11:02

Xinea skrev:Det är inte svårt att förstå att kvinnor håller sig undan..det är inte pengar utan man flyr från din bitterhet och inställning till andra personer.

En man blir bedragen. Det leder till skilsmässa. Det leder till en självvald isolering från kvinnor kanske på grund av bitterhet från besvikelsen.

Orsak enligt Xinea.

Makan var otrogen för att mannen var bitter.

Kan det inte vara så att bitterheten inträffade EFTER att makan var otrogen och att detta är orsaken till den självpåtagna isoleringen?

Här passar jag på att flika in med ett exempel på mänsklig ologik.

Nils är på en fest. Nils är nykterist. Nils känner ingen på denna fest.

Nils säger, -Jag dricker inte alkohol!

Nu inträffar fenomenet. Em majoritet associerar, Nisse=Alkohol

Nisse blir nu synonymt med alkohol, att han inte dricker spelar ingen roll, för det var bara detta som fastnade hos de flesta deltagarna på festen, Nisse + alkohol.
Nils är nu  plötsligt i någras ögon en alkoholist, i en del andras har han problem med spriten samt hos flertalet är han nu förknippad med något negativt utan att de själva riktigt vet vad. Endast en minoritet minns vad han sade, att han INTE dricker alkohol, samt kan hantera Nisses uttalande på ett korrekt sätt.

Nisse fortsätter, -Alkoholförtäring överlämnar jag åt systembolagets kunder!

Återigen kommer nu den mänskliga dumheten med en felkoppling, alla systembolagets kunder är alkoholister, anser Nisse, han har själv sagt det!

Mänsklig dumhet är gränslös, svårigheten att beskriva den samma utan att själv bli idiotförklarad desto större.

Det kommer alltid att finnas någon som tar tillfället i akt att trycka ned någon annan, som vänder och vrider på det sagda eller skrivna för att det skall passa deras egna syften, kanske för att plocka poäng eller topprida någon. Istället för att öppet kunna diskutera och gå på djupet med varför saker förhåller sig på ett visst sätt, så fastnar diskussionen, folk blir sura och börjar med smutskastning som inte gagnar någon.

Vi bär alla på förutfattade meningar, jag med. Därför ser jag det som oerhört betydelsefullt att jag bearbetar dessa, det sker lättast med konstruktiv kritik, inte personangrepp.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 13 jun 2008 11:49

Jag tror det som menades var, att om du går runt och solar dina bittra sidor, så kommer ingen annan söka dig. Det blir ingen trevlig överraskning utan du får kämpa själv.

Det var nog inte tal om vad som föranledde din makas uppbrott.

Men kanske skall jag inte tolka här, tycker bara du blev lite fartblind.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Xinea

Inläggav Xinea » 13 jun 2008 13:26

JR, jag hade inte kunnat säga bättre själv.
Ab igne ignem.

Xinea

Inläggav Xinea » 13 jun 2008 13:33

Zokrates, sluta skriva vad du tycker att jag tycker och tänker. Du klurar ändå inte ut det. Du låter din fantasi växa utan något samvete åt alla håll och sedan skriver du att det är jag som tänker så. Ta ansvar för dina tankar själv och skyll inte på andra.
Ab igne ignem.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 13 jun 2008 13:56

Xinea skrev:Zokrates, sluta skriva vad du tycker att jag tycker och tänker. Du klurar ändå inte ut det. Du låter din fantasi växa utan något samvete åt alla håll och sedan skriver du att det är jag som tänker så. Ta ansvar för dina tankar själv och skyll inte på andra.

Och vem om inte du var det som skrev att kvinnor flydde från min bitterhet? Och vem om inte du var det som påstod att jag var kluven?

Jag har det bra, poängterar dessutom att jag valt att leva utan sex, utan partner samt att jag inte skulle gå så långt som trådskaparen att i brist på kvinnor söka homosexuella relationer endast för att ha någon.

Fartblind kanske jag är i och med att jag ofta skriver vad jag tänker och i min uteslutning av de typer av sexuella relationer som är lagliga i sverige,
kanske jag inte skulle nämnt det som du tydligen retat upp dig på.

Men, jag är jag och du är du, vi är olika. Alla gör inte vad som helst och alla är inte heller desperata. Jag söker inte helller någon, förmodligen på grund av besvikelse, men det kan ju vara så att jag helt enkelt tycker att det är meningslöst i en rutten värld, utan hållbara ideal.
Hörde på ett radioprogram idag, där en förespråkade att ungdomar skulle vara avhållsamma i väntan på den rätte, varpå programledaren tyckte att det var dumt, för då får de ju ingen erfarenhet. Ja se dagens moral! :)

J R Auk

Inläggav J R Auk » 13 jun 2008 14:10

Vad har du för argument för det där Zokrates? Alltså avhållsamhet, sexuell trohet (borträknat lögnen, då den är lätt att förkasta i sig självt).

Är det bara känsla eller finns det ett resonemang om det? Alltså finns det någonting i handlingarna i sig som bör fördömas eller är det i relationerna människor emellan som fördömandet skall till?

Jag är bara nyfiken? För om du menar att det är omoraliskt, borde du då inte argumentera för det, och inte bara stipulera?
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 13 jun 2008 14:19

J R Auk skrev:Vad har du för argument för det där Zokrates? Alltså avhållsamhet, sexuell trohet (borträknat lögnen, då den är lätt att förkasta i sig självt).

Är det bara känsla eller finns det ett resonemang om det? Alltså finns det någonting i handlingarna i sig som bör fördömas eller är det i relationerna människor emellan som fördömandet skall till?

Jag är bara nyfiken? För om du menar att det är omoraliskt, borde du då inte argumentera för det, och inte bara stipulera?

Det passar inte alla helt enkelt, att ha sex bara för sexets skull, det skapar för en del ångest, de mår dåligt av det. För dem detta däremot passar, dvs de mår bra av detta, får de väl hålla på så länge de själva orkar. Det är också min tes, att alla är inte gjorda för att leva med endast en partner, de bör inte heller ingå ett monogamt partnerskap då de därmed kommer att bedra sin partner förr eller senare. En gång otrogen, alltid otrogen, verkar vara en devis som stämmer.

Alltså ser jag inte ned på dem, utan anser att de gott och väl kan söka sig till likasinnade så är hälften av allt elände löst. :wink:

Xinea

Inläggav Xinea » 13 jun 2008 14:32

Zokrates, du skriver "brist på kvinnor", det finns väl ingen brist på kvinnor och nästan hälften om inte mer är singla. Det är väl brist på kommunikation mellan könen, missförstånd, etc som gör att det har blivit så som det är: män dansar med varandra, kvinnor kommer på dansställen i smågrupper och håller ihop som höns. För några år sedan gick män och bjöd upp en partner, nu vågar man inte det eftersom en del kvinnor är snäsiga och otevliga. Istället närmar män nu dansande till en dansande kvinna och börjar dansa framför henne. Två världar.

Om du har det bra, klaga inte då.
Ab igne ignem.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 13 jun 2008 15:07

Du avslutar ju varje inlägg med något negativt, klaga, jag?

Alltsedan den "nya människan" bred ut sig över världen, har eländet endast eskalerat. Det som en gång i tiden byggde på storslagna visioner om en bättre värld, har krigats om intet i mänsklig fåfänga och egoism.
Vi är ett socialt djur, om än ett otyglat sådant, så att leva ett liv i celibat passar inte alla, åtminstone inte i längden.

Jag skrev tidigare att jag hade valet att leva med en kvinna och lida, eller att leva ensam och lida, detta är som att välja mellan pest och kolera.

Var finns alla lediga intelligenta, ärliga, trogna kvinnor som inte är fanatiska feminister eller fanatiskt troende eller på ett annat sätt är fanatiskt upptagna av sig själva? Självklart är det brist på dem, precis som det är brist på bra män. Vad trodde du? :wink:

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 13 jun 2008 15:31

Fan vad ni munhuggs då.

Jag ser kriget mellan könen, i Strindbergs anda, som könens natruliga förhållande till varandra. Eller kanske skulle jag säga att Strindberg helt enkelt skrev allt som han någonsin skrev med sin djävla CAPS LOCK NEDTRYCKT! VARFÖR ALLA KARAKTÄRER HOS HONOM SKRIKER! Å andra sidan så är det överkurs. Vill också passa på att skicka lite props åt den där Sokrates (inte hans namne här på forumet, som förvisso också är klok) som, vet man berätta, ska ha skaffat sig ett hondjur som var så jobbigt och elakt som möjligt, endast för att träna sitt tålamod. Tycker jag är en sund inställning, som alla män bör ha. För alla kvinnor är ju sådana, varför det vore förnuftigt att redan på förhand se förhållandet som en möjlighet att träna tålamodet. Det är en institution endast i det syftet, skulle jag gissa, rent av.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 13 jun 2008 16:25

Men man måste väl inte vara så besittande med det? Då missar man ju poängen med könsrollernas förhållningsätt, vilket blir jävligt tråkig i längden om ni ursäktar.

Började gråta typiskt komplext-ytligt (feminint-androgynt-dödande) i någon minut när jag bara läste snabbt igenom detta ..bara sista här faktiskt. Oj, oskar (skrev inte åskar, men kändes sjukt att rätta "felet") som fan -kanske inte så bra.

Så vad fan ville jag säga? Jo -självklart ville jag hora ut ..nej, snälla mig själv, jag beter mig som en liten flicka / korsning / brutalt karlslok. . .

Visste redan när jag var inne på toaletten för fyra minuter sen, vad jag "skulle skriva".. vill inte ens hålla på så..

Tänkte skriva att "i framtiden kommer man inte identifiera som "man", "kvinna", utan tillvarons alla tidsbetingande ARKETYPER -och sedan lägga till att det mest var något jag antagligen kom på (även om vi alla känner till Uranus).. eh, vad var det nu..

Ja, alltså -min LIVSLÅNGA SÅRADE STOLTHET är liksom de flesta andras..

..vad säger man.. haha.. Jag är ju ärlig.. VILL BLI ÄRLIGARE, varje dag... (diagnos?)

Alltså, det är absolut inget jag "inte fattar" här; det är det ALDRIG någonsin, jag vet precis vad jag sysslar med . .

Jag är väldigt  I N D I S T R U E L L. . . . . "talk with me!"

Kontrektiserat rörelseschema, utifrån tidens naturlighet -när jag nu vet vad strukturen ÄR -och MIN långa HISTORIA, ojojoj...

(Alltså; mina känsloläckage är rena fantasier, en slags androgyn/komplex-återreflektions-stolthets-onani, som jag tjänar ett jävla våldsamt akuthets-behov av MÄNSKLIG renhets-komplexitet -som ingen jävel faktiskt FÖRSTÅR, så djupt som det är...)

Okej. Blev nu klokare eller? Inte? Shit.

Jo, just det, skulle fråga om "det är normalt?" (alltså försökta -en då främst KVINNLIGT delande av SJÄLVVÄRDE inom det uppriktigt sociala/mänskliga..) Ja, alltså.. alla känner väl såhär?

Vem fan tror du att du är Avantgardet?
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 13 jun 2008 16:27

Jimmy håller också på jävligt mycket med det där komplexa/androgyna av purt nöje ibland. Ganska stort.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 13 jun 2008 16:37

Avantgardet: Vem har STÖRST SJÄL av dig, mig och Jimmy?

Vafan -ingen säger ju något!

Okej men. Ler åt min text "needing in the storm it is".. herrejävlar, målar upp mig som en jävla family-homebody-wannabe, strömlinjeformad "estetjävel".. gud alltså.. som typ vill "hålla i handen" när det "regnar" ..och man "får sentimentala känslor som på den gamla goda ..när man hade tighta kläder och DETTA INTE VAR TACKEN LIKSOM..."

hahah

Jag syftade inte på något sådant.. haha, trodde ni NÅGONSIN att jag var sån? En urtidshippe? Ohoj! Help.

Jag är ju en högutvecklad kollektiv docka med öppet hjärta för alla som BRYR SIG OM EXISTENSIELLA STUDIERESULTAT... och inget annat.

Vad skulle jag säga mer? Hm. Kommer faktiskt inte ihåg.

Men kan förtydliga med; eh.... ???? hmm...?

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 13 jun 2008 16:40

Åkes granne skrev:Vem fan tror du att du är Avantgardet?

Det närmsta man kan komma en gud i människogestalt?

Vad gäller saken Åkes granne?
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 13 jun 2008 16:43

Jo, men ärligt, självklart.

Jag (och jag pratar om den gemene kvinnans "problem") -söker givetvis efter att rota mitt INDIVIDUALISTISKA -mig, som "henne" i stort..

men -säkerheten har alltid tagit så stor plats för mig, pga. av levnadsförhållandena.. Först och främst måste vi OBJEKTIFIERA vår JÄMLIKHET -

känslomässiga TOTALA jämlikhet. . .

SEN, kan vänskap komma på tal..

Får fan aldrig vara i fred. Liten stund i dag dock. Låg i dusch (70-tals, möglig typ) och fyllde själva "golvet" med vatten och testade självmordsposer -kände mig äntligen lite harmonisk.. måste gå ner typ 4 kg, MÅSTE FAN TA ANSVAR FÖR MIN VÄRDIGHET -"hon" ja, HON, har gjort allt för mig..

Återgå till "Tankar och känslor"