Homosexuell?

Ventilera dina personliga funderingar om smått och stort.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Åkes granne
Kontakt:

Inläggav Åkes granne » 13 jun 2008 17:58

Nästan iaf -svider rejält i halsen nu..

hoppas jag inte sveddar ögonfransarna..

(glömde ett halvt paket bacon på spisen en dryg halvtimma -plasten smälte -fan nu kom mamma hem, exakt nu.. typiskt

HON FATTAR INTE. Hon förstår inte att det SKA vara såhär -prata om..

Alltså. På riktigt. (Brukar vara mycket mer effektiv och glömmer aldrig plattan annars.)

"-jag är den enda som är autentisk här" En Oscar till mig själv igen.
..::Quantum reinterpretation, breaking through zombiefication.. "I AM" the energy of me losing prenatal ground, with the grave to lean on, fuzzy freedom::..

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 13 jun 2008 18:01

Ärligt talat, på riktigt?

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 13 jun 2008 18:02

Hehe, osis, skitnojig för plattorna själv. Kommer att tänka på Zappas "pojama people", lyssna på den, och lé. Ska lägga mig och läsa Stendahl, ta det piano, fattig som en kyrkråtta just nu, så det blir lugnt på alla fronter.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

J R Auk

Inläggav J R Auk » 13 jun 2008 18:47

Åkes granne skrev:Jag har t.ex. ALDRIG tänk i termer av olikheter när de gäller kvinnor och män; min känslighet (som alltid tagit stor plats på komplexa sätt -och det säger jag inte för att visa hur "ovanlig" jag är, utan för att det kan se mycket individudellt ut.) -min känslighet som sagt, -som lett till "attraktionsmedvetenhet" och allt det där; det har alltid byggt på att jag sårats/hatat rollernas resp. SVEK, att de TROTT sig vara si och så, olika dvs.

...

*= bokstavligen är det specifika där själva "bilden" av mig; min värdegrund, whatever, allting som jag är.. Anser det vara alla människors -men vi befinner oss på OLIKA NIVÅER i vår EVOLUTIONÄRA process. Det kan ni inte förneka; och snälla -nu när vi lägger ner tid inom detta seriösa forum; låt inte det hända -det vore ju komiskt; men somliga kanske alltid nöjt sig med ironin, vad vet jag.

Är du så allvarlig då?

Annars kan jag inte annat än till att instämma, jag blir fortfarande lika förvånad när jag får höra från en kvinnas håll; -Men du är ju man!

Har aldrig förstått vad det betyder. En ursäkt är vad det är. Som om jag skulle till att säga, men du är ju kvinna. Varför då? I vilken situation annat än som ett tomt konstaterande skulle jag säga så? Vilken är nyttan därav? Här är ju Avantgardet ute och snurrar så det förslår. Kunskap förvärvas men kön består? ? ? :)

Si så fri man är när man klär andra i bojjor ;)
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

J R Auk

Inläggav J R Auk » 13 jun 2008 18:50

Och det gäller er båda. Även om ingen verkar tyngd av det.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Xinea

Inläggav Xinea » 13 jun 2008 18:54

SUMMA SUMMARUM?
Ab igne ignem.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 14 jun 2008 16:05

Xinea skrev:SUMMA SUMMARUM?

Det är att föredra att leva ensam än att bli tillsammans med någon enbart för att få utlopp för sina sexuella drifter.

Skall man vara tillsammans med någon överhuvudtaget, så skall det ske på lika villkor, så att ingen efteråt behöver känna sig bedragen.

Det är aldrig bra i längden, om ens någonsin, att förställa sig själv för att passa in i ett förhållande, det är att göra avkall på sig själv, ett självbedrägeri.

Den sexuella lusten avtar i takt med avhållsamhet, ungefär som att sluta röka, ju längre man klarar sig utan ciggaretter, desto mindre sug. Det går att att stå ut med att vänta på en vettig person att vara tillsammans med.
Håll ut alla ni som liksom jag inte accepterar falskhet. Var inte alltför godtrogna, men inte heller alltför misstänksamma, alla är inte skitstövlar.

Sist men inte minst, till alla med dåligt självförtroende, utseendet vittnar inte om kvalitet. :wink:

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 14 jun 2008 16:53

Zokrates skrev:Det är aldrig bra i längden, om ens någonsin, att förställa sig själv för att passa in i ett förhållande, det är att göra avkall på sig själv, ett självbedrägeri.

Göra avkall på sig själv? Vad är detta själv? Den föreställningen om människan, som ett isolat som händelsevis, ibland, råkar snubbla över andra isolerade människor, är inget jag omfattar. Individens medvetande är uppbyggt av historiens namnlösa här, och det är dessa ansiktslösa massor som talar genom varje hennes yttrande och tanke. Det enda unika är den position i tid och rum som vi erhåller vid födseln, och behåller livet ut.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 14 jun 2008 17:05

Ok, vi kanske inte menar samma sak, men jag tar ett exempel. Om jag till exempel gillar att bo i en svinstia, varför då ens städa upp inför ett dambesök? Låt henne se mig som jag lever och verkar och skrämmer detta bort henne, så skit samma. Tror att alltför många gör sig till, men vad tjänar det till, förr eller senare så kryper ju ändå ens rätta natur fram.
Den som då valt att dölja denna alltför mycket, möts ju då av ett motstånd när det uppdagas, det kanske inte ens accepteras att du är som du är. Låt gå för att om dina motiv är kortsiktiga med din relation, att du då kan tjäna på att verka vara en städad rumsren person, så att din tilltänkta inte vänder i dörröppningen, man skulle förvisso kunna kalla detta för en sorts vit lögn men, gäller det bara att scora så är ju det kanske värt uppoffringen. :)

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 14 jun 2008 17:32

Förstår din poäng, men jag vill inte fixera det som en fast natur, utan jag är sådan som jag är just nu under betingelser som jag existerar just nu. Bor man ihop med nån så blir ens natur en annan, eftersom betingelserna är annorlunda. Vi är aldrig samma person, men likväl alltid en och samma. I ett sammanhang talar vi si, i ett annat så, till ett barn på ett visst sätt, till en professor på ett annat.

Men hur skulle jag bete mig rent konkret i en "flirtsituation"? Frågan tål att tänkas på. Skulle min raggarfras vara (läses med släpig röst, ur en mun som dreglar, och med blodsprängda ögon som håller på att rulla runt i huvudet p.g.a. av ett alldeles för stort drogintag) "hörru, tjejen, har du lust att komma hem till min kvart på knytkalas?"

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 14 jun 2008 17:53

Ingen aning, det slog mig just att senast jag sjäv flirtade var under förra seklet, kanske dags att se om ens gamla dängor håller än idag?

Xinea

Inläggav Xinea » 14 jun 2008 18:09

Zokrates, det hur du lever är ju i stort sett ditt val. Sedan hoppas vi att du väljer det mest optimala och givande sättet att leva som du kan välja. Det är synd att du väljer bort kvinnor pga din erfarenhet= en kvinna. Ännu värre att den erfarenheten har blivit din syn på KVINNOR. Du kanske umgås i konstiga kretsar.  Om du skulle vara i fängelse, skulle du påstå då at alla är kriminella? Det verkar mer som att du borde arbeta med sig själv och komma över din bitterhet.
En anna aspekt: Om du skulle vilja bevisa att ditt påstående stämmer, borde man göra en epidemiologisk undersökning som omfattar flera länder, sociala grupper, olika åldrar, etc. Om den undersökningen bevisar att de flesta kvinnor är som du påstor, då kan man säga det. Sedan, har flera mina bekanta sagt till mig, att även om det blir slut och det kommer att göra ont i själen, är det värt att ha det - förälskelse. Du kanske umgås i konstiga kretsar.  Om du skulle vara i fängelse, skulle du påstå då at alla är kriminella?

Kaos hemma? En del psykologer tror att om man har jätte kaos hemmaspeglar det ens inre. Om man städar, börjar man må bättre. Jag kommer ihåg att du skrev att du ahr det bra, men om du kan ha det bättre , är det värt försöket.
Ab igne ignem.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 14 jun 2008 18:53

Kaos är naturlig ordning.

Xinea

Inläggav Xinea » 14 jun 2008 19:01

många definitioner.."en oordning som inte följer lagar"...är en av dem
Ab igne ignem.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 15 jun 2008 23:34

Men vafan kom igen nu lite sund kritik av den historiska bluffen för att underordna människan de "högre" buden skall väl till? Vem ville vad egentligen? Varför började vi misstänkliggöra varandra? Varför uppstod behovet av det privata?

Vad är idén om tvåsamhet annat än en kil mellan folkligt samarbete? Och dra inte detta till det sexuella, myten om att det är vad det handlar om är djupt nedsjunken i våra kollektiva vanföreställningar. Men här söker jag väcka en helt annan tanke.

Återgå till "Tankar och känslor"