Varför tänder unga tjejer på äldre män?

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 25 jun 2008 21:09

Zokrates skrev:
magicadehex skrev:Ljushuvudet, det verkar som du haft umgänge med lite för unga "kvinnor", om de är 14 så får de inte ha sexuellt umgänge, det vore mycket fel av en äldre herre att utnyttja situationen, även om tillfälle erbjöds av ett BARN på enbart 14. Starta hellre en tråd om perverterade snuskhummrar som tar tillfället i akt att utnyttja underåriga för sina sjuka sexlustar, och varför dessa inte förstår att detta är fel.

Varför plötsligt så bitsk magica, anar en kollektiv svartsjuka, är det inte så att ni klimakteriefullgångna blir bestörta över att unga tjejer får mer sex under en veckas tid och med fler partners än vad ni 40 plusare själva får på 10 års tid? :roll:

Varför så bitsk Zokrates, anar en bristande verklighetsförankring, är det inte så att ni pojkspolingar blir bestörta över att mogna kvinnor får mer sex under en veckas tid och med fler erfarna partners än vad småtjejerna får på 10 års tid?

Du skämtar va, Zokrates? Om du inte gör det, eller för andras skull, kan jag ju tala om att det är så att kvinnans sexuella peek inträffar i 40-års åldern och mannens i 25-års åldern.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 25 jun 2008 22:19

Konkurrens, är det inte för jäkligt, när kvinnan väl vill ha sex, så är hon för oattraktiv jämfört med de unga tjejerna, som dessutom inte vill ha sex utan gör det bara för att de tror att killarna och väninnorna ser ned på dem annars. Är det då konstigt att det är just de äldre kvinnorna som skriker mest på att införa restriktioner för de yngre rivalerna, eller?

Det är förvisso endast en logisk slutsats, som jag inte kan backa upp med annat än min livserfarenhet, som inkluderar alla böcker, filmer, samt vänner, partners, bekanta som jag tagit del av under mitt liv.

Tycker jag att detta stämmer, JA.
Är det önskvärt att det skall stämma, NEJ.

Men vad vet jag, ni åker väl utomlands en eller två gånger om året och tar igen det mesta?

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 25 jun 2008 22:45

Zokrates skrev:Konkurrens, är det inte för jäkligt, när kvinnan väl vill ha sex, så är hon för oattraktiv jämfört med de unga tjejerna, som dessutom inte vill ha sex utan gör det bara för att de tror att killarna och väninnorna ser ned på dem annars. Är det då konstigt att det är just de äldre kvinnorna som skriker mest på att införa restriktioner för de yngre rivalerna, eller?

Det är förvisso endast en logisk slutsats, som jag inte kan backa upp med annat än min livserfarenhet, som inkluderar alla böcker, filmer, samt vänner, partners, bekanta som jag tagit del av under mitt liv.

Tycker jag att detta stämmer, JA.
Är det önskvärt att det skall stämma, NEJ.

Men vad vet jag, ni åker väl utomlands en eller två gånger om året och tar igen det mesta?

Hur mås det, Zokrates? Varför all denna aggression? Jag tycker att du har varit bra otrevlig mot Magica här utan synbar anledning.

Jag tror inte att Magica är 40, men eftersom jag är det om några år så kan jag svara för mig och mina jämnåriga kvinnliga vänner.

Konkurrens är förjäkligt om man känner sig underlägsen och vill ha något/någon väldigt gärna, tänk texten till låten Joline med Dolly Parton. Jag ställer mig dock tveksam till att det är så värst många mogna kvinnor som suktar efter män som frestas till att söka sig till tonårstjejer, då ett sådant agerande tyder på att mannen ligger lite efter i utvecklingen och fortfarande behöver bygga upp sitt ego, vilket redan borde ha skett.  Restriktioner för de yngre eller överhuvudtaget - ja, det vet jag inte var du får ifrån. Det är inget som jag ställer mig bakom så här iallafall.  

Uppenbarligen liknar inte min livserfarenhet din.

Man relaterar dessvärre i prioritet till likheter. Kvinnor relaterar alltså lättare till flickor än pojkar. Det handlar om omtanke när vissa förfasas av en 48-åring och en 14-åring. Utnyttjande sker lätt i en sådan situation. Att kvinnlig omskärelse skulle varit ett kvinnligt påfund är ju helt fel.  

Haha, nä, känner ingen som åker utomlands i det syftet, men de kvinnorna som gör det; åker till Afrika eller så spelar på samma strängar som en del män gör här hemmavid. Feglir, desperation. Varken de män eller kvinnor får/har fått vad de behöver och vi kan ju spekulera i vad det beror på.

Alltså... det var enormt vad hätsk du verkar över äldre kvinnors sexliv - har du en anledning till det? Tycker du att kvinnor ska börja baka bullar vid 27 och de 14-26-åriga tjejerna ska vara de som är sexuellt aktiva? Dessutom förvånar det mig att du vid upprepade tillfällen har varit så spydig mot Magica, varför?

Xinea

Inläggav Xinea » 25 jun 2008 23:27

Zokrates, jag trodde att du var duktigare än så. Då klagade någonstans att så fort du säger någonting blir du attackerad av andra. Men du själv? SOm man bäddar får man ligga. Försök inte förstå vad kvinnor känner och inte känner i olika åldrar - det fattar du aldrig. Du har ju själv frivilligt valt celibat. Om du blir knäpp av det får du väl avbryta det. Det sägs att män inte klarar celibat och även i fängelser blir man medicinskt kastrerad. Det här med livserfarenhet....säkert ahr du det...men olika människor kommer till olika slutsatser även om de har samma erfarenheter...duhar valt den bittra sidan som gör att alla blir ovänner med dig eftersom du medvetet vill såra andra.  (jag hoppas på att du själv vet vad du gör med din giftiga tunga och förstår konekvenser). Egentligen vet jag ej vilket är värre - att du förstår att du sårar eller att du inte gör det. I båda fall liger du risigt till vad gäller kvinnor. Om en 70-åring griper sig på en 12-åring då är det också din som medmänniskans plikt att hjälpa det 12åriga barnet ur situationen och inte tycka att "äldre kvinnor" ser på det barnet som på si rival. Om en vuxen man tycker att en 12åring är mer attrativ som en vuxen kvinna då är han pedofil. Nu ska vi inte prata hur det är i andra länder utan här. Sedan behöver inte kvinnor vandra utomlands för att få sex om man nu vill ha det.
HUr är det med dina känslor? Du verkar våga känna bara negativa känslor...finns positiva också...det är bara att öppna dörren...fixa kaos i ditt inre...
Ab igne ignem.

magicadehex

Inläggav magicadehex » 26 jun 2008 00:36

Light head, jag ber om förlåtelse för att jag bedömde dig för snabbt, och drog mina slutsatser av dina inlägg.
Light head har förklarat sina inlägg för mig i pm.
Vänligen//Magica

magicadehex

Inläggav magicadehex » 26 jun 2008 00:48

Kan bara hålla med Skogsälvan, Xinea och Avantgardet, vi har alla ansvar för barna, och det borde vara allas huvudprio att se till att de har det bra och hjälpa dem tillrätta istället för att se till sig själv, även hur knepig situationen än är.

JR Auk, du kanske finner det lätt att resonera som du gör angående barn, sålänge du inte befinner dig i den situationen, men ponera att din 12 åring kommer hem med 70åringen och du ger ditt samtycke, hon ligger med honom, för även om hon tvivlar på sig själv, så litar hon ju på dig, som förälder- att du vill hennes bästa och faktiskt med din livserfarenhet vet vad som är bra för henne vid 12 års ålder. Nåväl, efter hon legat med 70åringen så börjar hon få ångest och äckelkänslor för sig själv, hur kunde hon göra så? Hur kommer du känna dig som förälder i den situationen? Du som har ansvar för att guida henne genom livet tills hon är minst 18, iallafall, du ledde henne rätt i famnen på en pedofil.
Hur resonerar du egentligen?
Du kan inte mena att du inte hajjar att det sexuella beteendet är förknippat med det psykiska och att de sammantagna erfarenheterna påverkar vårt sexuella beteende?

J R Auk

Inläggav J R Auk » 26 jun 2008 00:56

Xinea skrev:RJ: Förstår jag rätt att en vuxen man skulle tycka att det är ok att en 12-åring kommer hem med en70-åring för att ha sex? det är ok om hon har bra argument? Vilka argument skulle det vara?

Ja det är frågan det. Men känslor är känslor och jag kan inte se varför min värderingsnorm skulle vara rådande för min 12- åriga dotter. Sicken egoist tycker du att jag skall vara?
Jag menar klart att hela frågan är beroende av om man tror om personen kapabel att fatta egna beslut. Men i grund och botten så ser jag mig enbart som någon som kan hjälpa någon annan, inte tvinga någon. Vilket vore fallet om jag inte respekterade den personens åsikter.

Så dramatiskt är faktiskt inte mellanmänskliga relationer, och inte sex för den delen heller. Jag skulle nog ifrågasätta den äldre ganska ordentligt men vadå skummare saker har väl hänt är att genuin kärlek skulle kunna spira mellan två så olika.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

J R Auk

Inläggav J R Auk » 26 jun 2008 01:11

Men Magica allt det där skulle jag ju var tvungen att vara övertygad om att det inte skulle hända. Förstår du inte att jag talar om situationer där man faktiskt talar om saken. Där man når säkerhet i att det är något som personen vill. Och vilka konsekvenser det får.

Säger du att det omöjligt att det skulle existera ett fall där båda får en positiv upplevelse? Jag menar 12 och 70 är ju bara siffror. Blir det någon skillnad med 16 och 30, eller till och med 25, förutom lagen? Jag skulle tycka det var lika konstigt i alla fallen, för i mina ögon så handlar ålder om erfarenhet, och det verkar som att det finns vissa gränser kring myndighetsreglering och när man träder ut i arbetslivet osv. Jag skulle ha nästan lika svårt i alla fallen att se hur relationen kan vara ömsesidigt intressant.

Skulle du inte ifrågasätta den relationen för samma mening? Att undersöka om den verkligen kan vara bra?

Du uttrycker det som att man skulle säga; aja visst who cares!

Det jag säger är snarare att hur mycket jag än faktiskt skulle ifrågasätta det så kan jag inte av princip bara slänga andra personers åsikter åt skogen.

Varför göra om det hypotetiska exemplet för att få bevara attityden?

Föreställ dig i stället ett fall där du är övertygad om att det är samtycke och allt är bra och fint som i ett fall där det är vad som anses vara en "normal" relation.

Ska du då säga nej och hänvisa till en lag, eller att du vet bättre. Hur länge skulle du tvinga dem vänta? Ett år, två år, 5 år?

Det är vansinne enligt mig.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

magicadehex

Inläggav magicadehex » 26 jun 2008 01:47

JR Auk,
Light head skriver ju att tjejerna ofta ångrar sig efteråt och känner sig utnyttjade. Vad tror du det kommer sig av?
Dessutom är det en bisarr tanke att en 12åring skulle vara med en 70åring, tänk bara på skillnaden storleksmässigt, en 12åring har ju inte på långa vägar vuxit klart, jag tycker det talar sitt tydliga språk och att naturen faktiskt ger oss vägledning där (om vi nu inte kan räkna ut det själva). Det är som att vålda på sig en alldeles för liten handske, eller nåt. Vart tar det logiska tänket vägen?

Man behöver inte tvinga någon, det finns andra sätt, som tex att vägleda någon rätt.
Dessutom så tror jag inte att det finns en attraktion öht från 14åringens sida (som var utgångsexemplet i tråden) Det handlar om att barnet kommit in i puberteten och förväxlar sina psykiska erfarenheter och blandar in dem i det sexuella beteendet, eftersom denne inte kan skilja dessa åt (pga för lite livserfarenhet). Det kan nog snarare handla om att barnet testar vuxenvärlden för att se om man kan lita på vuxna på olika sätt, vilket skulle kunna vara förklaringen på den ånger hon ofta känner efteråt-då känslan kommer ikapp.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 26 jun 2008 01:49

Xinea skrev:Zokrates, jag trodde att du var duktigare än så. Då klagade någonstans att så fort du säger någonting blir du attackerad av andra. Men du själv? SOm man bäddar får man ligga. Försök inte förstå vad kvinnor känner och inte känner i olika åldrar - det fattar du aldrig. Du har ju själv frivilligt valt celibat. Om du blir knäpp av det får du väl avbryta det. Det sägs att män inte klarar celibat och även i fängelser blir man medicinskt kastrerad. Det här med livserfarenhet....säkert ahr du det...men olika människor kommer till olika slutsatser även om de har samma erfarenheter...duhar valt den bittra sidan som gör att alla blir ovänner med dig eftersom du medvetet vill såra andra.  (jag hoppas på att du själv vet vad du gör med din giftiga tunga och förstår konekvenser). Egentligen vet jag ej vilket är värre - att du förstår att du sårar eller att du inte gör det. I båda fall liger du risigt till vad gäller kvinnor. Om en 70-åring griper sig på en 12-åring då är det också din som medmänniskans plikt att hjälpa det 12åriga barnet ur situationen och inte tycka att "äldre kvinnor" ser på det barnet som på si rival. Om en vuxen man tycker att en 12åring är mer attrativ som en vuxen kvinna då är han pedofil. Nu ska vi inte prata hur det är i andra länder utan här. Sedan behöver inte kvinnor vandra utomlands för att få sex om man nu vill ha det.
HUr är det med dina känslor? Du verkar våga känna bara negativa känslor...finns positiva också...det är bara att öppna dörren...fixa kaos i ditt inre...

Vad som förefaller vara märkligt är att det är endast kvinnor som reagerar negativt, på att jag är emot all form av lössläppthet, samt att jag paradoxalt nog anklagas för att vara för denna lössläppthet. Var skrev jag att det var ok att en 12 åring har sex med en 70 åring?
Det verkar vara ett utbrett beteende att använda lösryckta citat från andra skribenter för att trycka ned någon annan med dem i samma veva, ni blandar friskt huller om buller och gör era egna tolkningar utifrån mer än vad som framförts av den ni riktar er kritik emot. Skärp er, ni gör er ju bara mer löjliga än vad ni er.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 26 jun 2008 02:23

Trodde att det var allmänt känt att den biologiska mognaden inte alltid går att räkna ut enbart på utseendet, det finns barn på 12 år som ser vuxna ut liksom det finns 18 åringar som ser ut som barn, likaså kan den psykiska mognaden variera lika stort alltså finns det barn som är 15 men ser ut som 20 men som har en mognad på 9 år, man räknar att mognaden på en 15 åring kan variera alltifrån plus minus 7 år, och här är det upplagt för problem, för alla dem som ser ut som 20 men bara är typ 14, eller tvärtom.

Att ha en fast åldergräns för att bestämma vem som har rätt till sex är en lagstadgad kompromiss, oavsett vilket så är det det som gäller. Kommer det fram ett barn som vill ha sex med en vuxen, så är det den vuxnes skyldighet att avspisa det barnet, det är att agera vuxet.

Lite sexfakta

Minst en tredjedel av alla singlar passar på att ha sex med en främling när de åker utomlands. Kvinnor är dessutom mer lössläppta eftersom de kallt räknar med att ingen får reda på detta, att gå över ån för att hämta vatten räddar ryktet hemmavid.

Minst hälften av alla par är otrogna mot sin partner.

Vart fjärde barn i USA i en statistisk undersökning hade inte den biologiska fadern som mamman uppgivet. Förmodligen gäller detta även här. ( http://www.aftonbladet.se/foraldrar/article1901444.ab )

Och visst provocerade jag när jag anklagade kvinnor för att vara avundsjuka på yngre kvinnor, men sanningen är ibland svår att svälja liksom kameler och därmed provokativ. :)

Gör ett tillägg, upptäckte idag denna artikel i aftonbladet, länk ovan, där det visar sig att i vårt land görs det årligen 2000 faderskapstester och i 500 av dem visar det sig att fadern inte är biologisk pappa. Detta styrker ju att det bör vara liknande även i Sverige som i USA.

J R Auk

Inläggav J R Auk » 26 jun 2008 03:25

magicadehex skrev:JR Auk,
Light head skriver ju att tjejerna ofta ångrar sig efteråt och känner sig utnyttjade. Vad tror du det kommer sig av?
Dessutom är det en bisarr tanke att en 12åring skulle vara med en 70åring, tänk bara på skillnaden storleksmässigt, en 12åring har ju inte på långa vägar vuxit klart, jag tycker det talar sitt tydliga språk och att naturen faktiskt ger oss vägledning där (om vi nu inte kan räkna ut det själva). Det är som att vålda på sig en alldeles för liten handske, eller nåt. Vart tar det logiska tänket vägen?

Man behöver inte tvinga någon, det finns andra sätt, som tex att vägleda någon rätt.
Dessutom så tror jag inte att det finns en attraktion öht från 14åringens sida (som var utgångsexemplet i tråden) Det handlar om att barnet kommit in i puberteten och förväxlar sina psykiska erfarenheter och blandar in dem i det sexuella beteendet, eftersom denne inte kan skilja dessa åt (pga för lite livserfarenhet). Det kan nog snarare handla om att barnet testar vuxenvärlden för att se om man kan lita på vuxna på olika sätt, vilket skulle kunna vara förklaringen på den ånger hon ofta känner efteråt-då känslan kommer ikapp.

Tja jag gav min idé. Det handlar om att finna uppskattning och finna sig själv. Och det är bland annat därför jag kommenterade den följande konversationen som jag gjorde.

Men varför behöver dessa unga bekräftelse då?
Kan det vara förknippat med det patroniserande det innebär att fatta beslut åt dem och över dem?

Det är ju hela poängen. Om upprättar lagar som utgår från ålder och är statiska så gör man en skillnad på ung och vuxen. Människa och människa. Klart att det blir förvirrande då. Det är ju helt uppenbart att det är stora individuella skillnader.

Det jag vill komma åt är det oförmyndigande som vilar bakom frågan och som jag anser vara del i varför frågan uppstår.

Ge ansvar och människor tar ansvar. Ta ansvar från dem och de kommer visa upp en redig brist på det.

Problemet är ju att vi låtsas så mycket i samhället så att unga uppfostras till att tro på sagor hit och dit. Då blir det konflikter när det uppdagas att alla inte leker samma lekar.

Användarvisningsbild
Loke

Inläggav Loke » 26 jun 2008 08:00

Avantgardet skrev:Men vad ser synen, Loke? Är det inte ett objekt? Vad talar vi med? Ett subjekt, givetvis.

Jag föstår inte vad du menar. Synen ser, hörseln hör.

Att respektera en annan person betyder att man verkligen ser i vid bemärkelse. Dvs med alla sina sinnen tar in personen som den är, inte sluter igen och istället applicerar en inre skyggbild.

Det är inte sinnesorganen som avgör om personen man interagerar med upplevs som ett objekt eller subjekt -begrepp som känns som luddig retorik i sammanhanget.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Några frågor

Inläggav Algotezza » 26 jun 2008 08:58

Är allt sexuellt beteende moraliskt oantastligt då det sker på grund av kåthet?

Är allt man gör av kåthet per definition rätt?

Är det OK att mobba andra skribenter på ett forum som detta om ämnet är sex?

För egen del kan jag berätta att jag under mina över tjugofem år som lärare aldrig stött på någon elev av något kön som velat ha sex med mig för högre betygs skull eller så eller att jag erfarit sexuella inviter från någon kollega av något kön (fast visst pratar vi sex - och om allt annat - och visst kör vi med bögskämt grabbar emellan...).

Därför undrar jag lite över formuleringar som att "unga tjejer tar initiativ till sex och förförelse medan den äldre mannen inte gjort det minsta för att det skall ske". Har ni funderat över de mer eller mindre omedvetna signaler han kan sända ut som tjejen tolkar som OK för det hon har i sinnet? Hur "oskyldig" är han när allt kommer omkring?

Jag tror helt enkelt jag utstrålar för mycket sexuellt avtändande humor och distans för att inbjuda till sexuella inviter. Eller beror det på att jag finner samtal ofta mer givande än samlag? Kan också vara att jag är ful och osexig och har mat mellan tänderna, luktar illa. Prostatan kan man dränera ändå. Sexuell upphetsning är ju ändå mest en fantasiprodukt. "Sexet finns i medvetandet."

MVH

Algotezza
Algotezza aka Algotezza

magicadehex

Inläggav magicadehex » 26 jun 2008 12:18

JR Auk, men oförmyndigandet kanske är nödvändigt, för barn kan inte uppfostra sig själva. Och visst är det en vacker tanke du har, men den fungerar inte i praktiken. Och jag håller med dig, barn gör inte som vuxna säger, de gör som vuxna gör.

Återgå till "Psykologi"