Inläggav Avantgardet » 28 jun 2008 02:37
Så jag gissar, men du med din oerhörda livserfarenhet och människokännedom vet? Du är från vettet, i den mening och den kontext i/ur vilken citatet av mig är hämtat. Men du är också från vettet i den mening att du sitter och försöker leka smart genom att använda en massa ord som du inte själv begriper och på ett sätt som renderar direkt nonsens - man måste gissa när man läser vad du skriver! Hade du tagit dig tid att analysera vad jag skrivit om språk tidigare så skulle du veta att syftandet i sig aldrig är en del av språket, och att vi alltid måste "gissa" vad den andre menar. Vilket inte på något sätt strider mot mitt påstående i föregående mening, som snarare syftar på ditt sätt att missbruka språket.
Med tanke på hur du skriver så har jag svårt att se varför du ens tror dig sitta på några höga hästar. Och ja, jag behandlar folk precis så här, talar om sanningen för dem, varken mer eller mindre.
Vad menar du till exempel med att jag "perverterat livets 'implicita mystik', det doldas budskap, 'innebörden' av livet självt"? Och menar du att någon sådan verkligen finns? Och att du, ensam, besitter sanningen om denna. Jösses!
Kanske kan du finta nån barnunge som, likt du, inte begriper betydelserna av de ord du själv använder. Själv har jag försökt, på alla sätt jag känner till, att bemöta dig mer än väl, att på sätt och vis lotsa dig in i samtal.
Lugn och balans? Nej, det förstås, jag bara låtsas. :roll:
Fast här har jag givetvis tillåtit mig själv att reagera "irriterat" på ditt inlägg, och visar mig härigenom rätt barnslig, men det tycks fan inte hända mycket här ändå i kväll så jag kan tillåta mig det.
Brukar du behandla folk som du gör här? Som du bemöter Skogsälvan t.ex.? Eller mig här? Varför tror du dig ha rätten att tala om för alla hur de ska bete sig (till och med din mor)? Ge dig, blir fånigt som fan. Eller vi ska bara ta dig som auktoritet, ja varför?
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"