Aktivera den logiska delen av hjärnan

Moderator: Moderatorgruppen

kaktus

Inläggav kaktus » 05 jul 2008 21:03

Jag har inte ens nämnt Mozarts jupitersymfoni och jag har inte en skrivit att allt Mozart har skrivit skulle vara enkla. Stravinskij tänker jag inte diskutera med dig. Jag accepterar inte det du har skrivit om mig och till mig tidigare, att jag inte skulle ha ngn själrespekt och att jag "horar" för andra, jag godtar inget sånt språk och därför kommer jag aldrig ngnsin skriva här mera. Du får hålla dina monologer för dig själv.  Jag har haft en väldig trevlig dag med goda vänner och du A skaffa dig ett liv.

Kaktus

suchanother
Avstängd

Inläggav suchanother » 05 jul 2008 21:12

Ho ho ho....

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 05 jul 2008 22:04

Alltså! Vad är det här? På allvar, vad är det här?

kaktus skrev:Jag har inte ens nämnt Mozarts jupitersymfoni och jag har inte en skrivit att allt Mozart har skrivit skulle vara enkla. Stravinskij tänker jag inte diskutera med dig. Jag accepterar inte det du har skrivit om mig och till mig tidigare, att jag inte skulle ha ngn själrespekt och att jag "horar" för andra, jag godtar inget sånt språk och därför kommer jag aldrig ngnsin skriva här mera. Du får hålla dina monologer för dig själv.  Jag har haft en väldig trevlig dag med goda vänner och du A skaffa dig ett liv.

Kaktus

Varför anser du dig vara oförättad då? Vad syftade jag på när jag skrev att du "horar ut ditt själsliv"? Du accepterar det inte säger du, nähä, men se till att sluta med det då! Eller du menar alltså att det är språket som är fel? Jag är helt enkelt för uppriktig, slår inte in avföring i presentpapper och står där med ett tillgjort leende som man gör i finsalonger. Men så hemskt! Usch! Och han är smutsig också! Du vinner knappast några sympatier på att springa runt som en drama queen bara för att jag formulerade mig allt för träffande. Vad gäller att du aldrig någonsin kommer skriva här mer så inte mig emot, du vägrar ju prompt att diskutera saker och ditt skvallrande om dina konstnärsvänner och kusiner som är med i Mensa kan du väl blogga om istället. Här diskuteras det främst.

Man kan ju undra varför du går i taket så här nån dag efteråt, istället för att ha tagit det här med att jag på nåt sätt nu "kränkt" dig genom att använda ett ord, som du tydligen inte förmår hålla en förnuftig relation till utan låter affekter träda in i dess ställe vilket måste vara kanske den mest idiotiska relation jag någonsin varit med om att någon har haft till språket, ja att du hade tagit det med mig på en gång. Nej. Nu kanske du såg din chans här att "kasta lite skit" på mig, såsom du uttryckt saken. Spela lite sårad och hoppas att någon skulle bli arg på "den där elaka knarkaren". Både du och jag är vuxna, hoppas jag, och då kan du för fan åtminstone anstränga dig så pass att du försöker begripa vad det är du själv menar dig vara upprörd över. Sen det här med att du kallade dig modernist, här skiner ju klassicismen du hyser igenom ytterligare en gång - jag brukar ju inte ett språk som tillhör "den goda smaken", ja, så som jag talar, så talar man sannerligen inte i finsalongerna. Skit ner dig, vad har du här att göra om du inte ens orkar tänka?

Helt klart förstår jag att du varken vill tala Mozart eller Stravinskij eller vem det nu än må vara, och likaså förstår jag att du inte heller vågar visa upp nån musik du gjort för mig.

Har du fått tycka synd om dig själv tillräckligt nu? Du vet - och jag hoppas du kan begripa det här - att du beter dig minst lika illa själv, och dessutom så skiner dina fula motiv igenom den där sårade uppsyn, men bara för att en position är privilegierad i det offentliga rummet, och baksidan av dess självrättfärdigande moral ter sig som en blind fläck som endast blir synlig i samhällets periferi, så gör det inte ditt beteende okej. Vi är fan alla människor, även hororna och knarkarna, och du är inte ett djävla piss bättre än vad vi är. Kliv ner från hästarna, eller sadla om.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Användarvisningsbild
Krilles

Inläggav Krilles » 12 jul 2008 19:45

nu finns det en ny kort quizz (10 frågor) på sidan gott folk!

hoppas det smakar

Användarvisningsbild
PopJimmy

Inläggav PopJimmy » 12 jul 2008 20:33

Sorgligt att upptäcka hur nergånget detta forumet blivit.

Användarvisningsbild
Avantgardet

Inläggav Avantgardet » 12 jul 2008 21:41

PopJimmy skrev:Sorgligt att upptäcka hur nergånget detta forumet blivit.

Ja, utan ansträngning så blir det inte mycket bättre heller, då kan man sitta på avstånd på sina höga hästar och tycka sig vara förmer medan man konstaterar förfallet. Hade du nåt mirakelmedel menade du, eller är du precis lika nedgången själv?
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"

Återgå till "Psykologi"